Gå til innhold

Tegnebrett i gave til datanerd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en skikkelig datanerd til kjæreste, og selv kan jeg svært lite.

Kjøpe gave til han er en smule utfordrende,ettersom jeg har så liten kjenneskap til hans interessefelt:)

Jeg lurer altså litt på å kjøpe et tegnebrett til karen.

Kunne trenge info om hva det kan brukes til? :)

Han er programmerer av yrke, og jeg antar det ikke kan brukes i den sammenheng (?). Men som jeg har forstått kan et tegnebrett brukes til å kopiere tegninger man allerede har (fra vanlig ark),samt redigere tegninger ,bilder o.l.? Han har nemlig en del halvferdige egenprogremmerte spill. Tenkte kanskje tegnebrett var fint i en "spill-lagings-prosess"?

Vi har en ipad - og jeg har lest at denne også kan brukes til tegnebrett. Er det da dumt å investere i et tegnebrett?

Blir veldig,veldig glad for råd!

Eneste gaveideen jeg har;) Vil som sagt gjerne kjøpe noe data-greier,siden det er det han brenner for. Men har så ekstremt liten peiling på "alt sammen" :)

Tar gjerne i mot evt andre tips til gave!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ser ingen har svart deg her, men jeg kan jo svare deg litt. :)

Hvis han er en programmerer er kanskje ikke et tegnebrett det helt store, men hvis han tegner mye for hånd fra før eller har behov for å redigere bilder er tegnebrett ganske så nyttig! Det er det samme som å tegne på ark (mer eller mindre), bare at det skjer på dataskjermen.

Du kan jo eksempelvis spørre han helt tilfeldig om det er noe han savner rundt/med PCen ? Kanskje han trenger noe andre finurlige gadgets ?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...