Gå til innhold

Netcom og bindingstid..

Anbefalte innlegg

Gjest gloria
Skrevet

Tidlig desember i fjor fikk jeg en ny telefon fra netcom mot at jeg valgte å binde meg i et år til abbonomentet jeg ble tilbudt. Sa ja av den grunn at jeg allerede var kunde hos netcom, men at denne avtalen ville gi meg billigere ringepriser, samt en ny telefon fra Sony Ericsson.

Nå har jeg i midlertid sett litt på Iphone, og synes den virker god. Problemet er at jeg er låst hos Netcom med dette abbonomentet. Er det en måte man kan kjøpe seg ut av en slik avtale? Har ingenting i mot å fortsette som kunde hos netcom, om jeg bare kunne byttet telefon..Hvor mye vil noe sånt koste?

Ser at dette innlegget ble litt rotete, og beklager det, men får ikke svar hos netcom..og er ingen mobil-guru i utgangspunktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye netcom har sponset på telefonen og den eneste måten og finne ut av det på er i grunnen å spørre dem =o)

Hvordan har du prøvd å kontakte dem? Du kan jo både ringe og sende mail. Jeg har aldri hatt noe problem med å få svar fra dem...

Gjest gloria
Skrevet

satt i telefonkø i nesten en time i dag.. har du en mail? fant ikke den på nettsidene...

Skrevet

netcom.no. Logg deg inn så kan du sende fra "min side". Bare å registrere seg. Veldig enkelt.

Skrevet (endret)

Jeg betalte rundt 1500 kroner i bruddgebyr en gang jeg hadde igjen et halvt år av bindingstiden :) Jeg tipper ditt også blir på noe rundt der..

Endret av Hecubaa
Gjest gloria
Skrevet

ok :) selv om jeg fikk en gratis telefon fra netcom?

Skrevet

Ja, om du fikk telefonen gratis eller betalte for den tror jeg er uvesentlig. Det pleier jo å være sånn at man betaler for telefonen der og da, mens abonnementet fordeles utover på de 12 månedene og det er dette som utgjør bruddgebyret :)

AnonymBruker
Skrevet

https://netcom.no/priser-privat/bruddgebyr

Her er en prisliste fra Netcom, men er litt usikker på om det stemmer. Har selv brutt en slik avtale nettopp og tror gebyret ble lavere enn angitt her.

I tillegg må du sjekke om du har nedbetaling på telefonen du fikk. I så fall står dette spesifisert på telefonregningene. Som du ser vil du i så fall måtte betale restbeløpet på telefonen.

Gjest gloria
Skrevet

angående bruddgebyr: jeg kan gjerne fortsette med samme abb. , bare med en ny telefon (iphone). Må jeg likevel betale bruddgebyret, for så å starte abb. på nytt med ny telefon?

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

angående bruddgebyr: jeg kan gjerne fortsette med samme abb. , bare med en ny telefon (iphone). Må jeg likevel betale bruddgebyret, for så å starte abb. på nytt med ny telefon?

Kjøp tlf fra apple.no

Og så skaffer du deg f eks et telenor surf prat abn.

Skrevet

Kan du ikke bare sette sim-kortet inn i iPhone'en, og holde kjeft om at du har begynt å bruke en annen telefon?

Det må være helt uinteressant for Netcom hvilken telefon du bruker, så lenge du betaler for abonnementet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...