Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobilen min driver og tar kvelden og jeg sliter med å finne en ny...

Jeg har sjekket diverse tester, men finner egentlig ingen som passer meg.

Jeg er en sånn som kjøper meg en telefon og har den i totrefire år. Jeg bruker den stort sett til å ta bilder, sende sms og ringe. Har aldri brukt den til å gå på internett, og kan ikke se for meg at jeg vil gjøre det, heller (men har lært meg å aldri si aldri... :roll::) ).

Mine krav er at den skal ha bra kamera, bra batteri (gidder ikke lade hver dag), norsk tastatur og koste maks 3000. Kan strekke meg til 3500 hvis den er veldig bra (men vet ikke helt hva det innebærer...), men syns egentlig det er mye penger.

Noen som har noen gode forslag? Pliiis :nigo:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er at du drar ned på Elkjøp eller Expert (eller begge eller flere i tillegg) og ser på forskjellige mobiler, holder de i hånden, prøver de ut litt, så du får en følelse for hvordan de er. Dette er, som du sier selv, et valg du vil måtte leve med i 2-3-4 år. Så ikke bare kjøp noe blindt på nett, se på mobilene først. At du SER på en mobil på Elkjøp betyr ikke at du kjøper den der. Men da får du sett og prøvd den litt i det minste før du kjøper den et annet sted.

Skrevet

Mitt tips er at du drar ned på Elkjøp eller Expert (eller begge eller flere i tillegg) og ser på forskjellige mobiler, holder de i hånden, prøver de ut litt, så du får en følelse for hvordan de er. Dette er, som du sier selv, et valg du vil måtte leve med i 2-3-4 år. Så ikke bare kjøp noe blindt på nett, se på mobilene først. At du SER på en mobil på Elkjøp betyr ikke at du kjøper den der. Men da får du sett og prøvd den litt i det minste før du kjøper den et annet sted.

Takk for rådet, men kan ikke helt se for meg at jeg gjør det. Hvis mobilen oppfyller ovenfor nevnte krav/ønsker, skal det mye til for at jeg ikke kjøper den. Veldig fint hvis den ser kul ut, ligger godt i hånden osv. i tillegg til at den oppfyller kravene, men det er helt uinteressant hvis den ikke gjør det.

Første bud er altså å finne en mobil som passer mine behov/krav/ønsker, og det er det jeg nå håper at noen gode KG-sjeler kan hjelpe meg med :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over. Ellers har vel htc desire hd, sensation s og incredible s alle 8 mpx kamera med blits? Har htc selv og er veldig fornøyd, tenkte jeg skulle oppdatere til sensation eller incredible selv :)

Skrevet

Enig med personen over. Ellers har vel htc desire hd, sensation s og incredible s alle 8 mpx kamera med blits? Har htc selv og er veldig fornøyd, tenkte jeg skulle oppdatere til sensation eller incredible selv :)

Et bra kamera handler ikke bare om antall mpx, bildene må jo også se bra ut. HTC Desire har fått lite anbefalinger fra de jeg har spurt som har den, sensation er over mitt budsjett, incredible har jeg ikke funnet noe om.

Jeg har funnet ut at fjorårets SE Xperia X10 fikk gode kritikker, men jeg finner ikke ut om den fortsatt selges og evt. for hvor mye - noen som vet? Og hva er forskjell på X10 og X10 mini?

AnonymBruker
Skrevet

Et bra kamera handler ikke bare om antall mpx, bildene må jo også se bra ut. HTC Desire har fått lite anbefalinger fra de jeg har spurt som har den, sensation er over mitt budsjett, incredible har jeg ikke funnet noe om.

Jeg har funnet ut at fjorårets SE Xperia X10 fikk gode kritikker, men jeg finner ikke ut om den fortsatt selges og evt. for hvor mye - noen som vet? Og hva er forskjell på X10 og X10 mini?

X10:

X10 mini:

X10 til salgs: http://prisguide.hardware.no/produkt/sony-ericsson-xperia-x10-114681

X10 mini til salgs: http://prisguide.hardware.no/produkt/sony-ericsson-xperia-x10-mini-123311

Skrevet (endret)

Mini'ene ligger veldig høyt på lista over de telefonene som stråler mest. Skjermen virker også veldig liten til å være touch.

Jeg tror egentlig ikke at touch er noe for TS når hun ikke vil lade for ofte. Hva som er igjen da vet jeg ikke.

Endret av DBM
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Man får fortsatt kjøpt X10 Mini Pro. Skjermen kan se liten ut, men den er ikke mindre enn andre touch-skjermer.

Jeg skal ha meg en slik en etter ett år med en håpløs HTC Smart.

Skrevet

Man får fortsatt kjøpt X10 Mini Pro. Skjermen kan se liten ut, men den er ikke mindre enn andre touch-skjermer.

Jeg skal ha meg en slik en etter ett år med en håpløs HTC Smart.

Finnes det mindre skjermer på markedet? Den er i hvert fall betydelig mindre enn de aller fleste smarttelefonene.

Ser ut som at den ligger på ca to tusen, som er en ganske stiv pris i forhold til hva du får. Men vil man ha en liten telefon som både har touch og fysiske taster, så er det ikke veldig mange alternativer til Mini Pro.

Skrevet

xperia x10 har veldig dårlig kamera, og heller ikke blitz...

Skrevet (endret)

Og hva er forskjell på X10 og X10 mini?

Førstnevnte er dobbelt så stor :tongue: I hvert fall mye større.

Endret av DBM
Skrevet

x10 mini pro har blitz hvertfall, er sånn halvveis fornøyd med kameraet bare... og batteriet er vel ikke fantastisk det heller... Utenom det er jeg fornøyd med telefonen, men med dine kriterier ville jeg sett meg om etter en annen :)

Skrevet

Takk for mange svar! :)

Og jeg som trodde Xperia X10 var bra *skuffa* Fant nemlig ut den fortsatt selges, og fikk gode kritikker da den kom ut (ifjor?).

Hva med Samsung Galaxy S? Noen som vet noe om den?

Skrevet

xperia x10 har veldig dårlig kamera, og heller ikke blitz...

Sto forresten ikke noe om veldig dårlig kamera i de testene jeg har lest. Er dette egen erfaring?

Det er heller ikke mange mobiler som har blitz, ikke ekte blitz ihvertfall. Har den ikke noe lys i det hele tatt?

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Takk for mange svar! :)

Og jeg som trodde Xperia X10 var bra *skuffa* Fant nemlig ut den fortsatt selges, og fikk gode kritikker da den kom ut (ifjor?).

Hva med Samsung Galaxy S? Noen som vet noe om den?

Jeg har den (det er den gamle), og er veldig fornøyd. Kjæresten min har iPhone, og han må lade mye oftere enn hva jeg gjør. Har egentlig bare positive ting å si om Galaxy, det eneste må være at jeg ikke er helt fornøyd med musikkprogrammet (iTunes er definitivt bedre, selv om jeg ikke liker iTunes heller...)

Men Galaxy er ganske dyr. Den nye koster vel nesten 5000. Jeg ga vel noe av det samme for min. Dog er den ikke helt ny lenger, så kanskje du kan finne den gamle for en rimeligere penge. Ellers har jeg hørt at HTC skal være veldig bra. Tror ikke jeg ville vurdert noe annet enn HTC, Samsung eller ev. iPhone (om jeg hadde likt Apple) selv.

Edit: Så forresten nå at du ville ha bra kamera. Da vet jeg ikke om du vil bli fornøyd med den gamle Galaxyen. Det er ikke blits på den, og den gir vel litt kornete bilder generelt. Jeg må legge til at jeg aldri har brukt kamera på telefon noe særlig, så det kan jo hende at andre har mer peiling og har fått til bedre bilder med den enn meg.

Endret av Badabing
AnonymBruker
Skrevet

Mini'ene ligger veldig høyt på lista over de telefonene som stråler mest. Skjermen virker også veldig liten til å være touch.

Jeg tror egentlig ikke at touch er noe for TS når hun ikke vil lade for ofte. Hva som er igjen da vet jeg ikke.

:klo::Gjesp::sovne: :sleeping:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...