Gå til innhold

Hvor lang tid sammen før forlovelse og giftemål?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen før dere forlovet dere og hvor lang tid gikk før dere var gift? Hvor gamle var dere?

Er en smule giftesyk for tiden, men er ikke ferdig med å studere ennå, og vet at mannen vil vente til studietiden er over før det blir bryllup.

Kan jo starte likevel. Vi er 25 og 26 år gamle og har vært sammen i nærmere fem år. Forlovelse om et par år og gift et år etter det, kanskje?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde vært sammen i to måneder da vi forlovet oss. Vi gifter oss om en måned og gifter oss to dager før treårsdagen vår.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Gjest Tirkes
Skrevet

Forlovet etter litt over tre år som samboere, fem år etter forlovelsen blir det bryllup. Nå i høst. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vært sammen i to måneder da vi forlovet oss. Vi gifter oss om en måned og gifter oss to dager før treårsdagen vår.

Så fantastisk, Yvonne! Har du nervene under kontroll? Hvor gamle er dere?

Fortell gjerne hvordan forlovelsen ble inngått! Hvem fridde? Med/uten ring? Hvor? Var det romantisk? Var det ventet eller kom det overraskende?

åååå, jeg vil gifte meg! :rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forlovet etter litt over tre år som samboere, fem år etter forlovelsen blir det bryllup. Nå i høst. :)

Så spennende! Har dere alt planlagt og under kontroll?

Gjest Tirkes
Skrevet

Nja. Planleggingen er godt i gang, men detaljer mangler og jeg har hetta minst fire ganger i uka. :fnise:

Men om halvannen uke skal jeg på siste (forhåpentligvis) prøving av kjolen... Har hatt noen småjusteringer. Når jeg får den i hus, vil jeg slappe mer av.

Vi hadde forresten et skikkelig uromantisk frieri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja. Planleggingen er godt i gang, men detaljer mangler og jeg har hetta minst fire ganger i uka. :fnise:

Men om halvannen uke skal jeg på siste (forhåpentligvis) prøving av kjolen... Har hatt noen småjusteringer. Når jeg får den i hus, vil jeg slappe mer av.

Vi hadde forresten et skikkelig uromantisk frieri.

Hvordan ser kjolen ut? Må være fantastisk å få en vakker kjole som sitter som støpt på kroppen en så viktig dag.

Fortell om frieriet! Å bli fridd til må jo være romantisk, selv om det ikke skjer med en diamantring i solnedgang.

Skrevet

Vi hadde vært sammen en måned og 4 dager før forlovelse. På dagen 15mnd etter er bryllupet (nå i høst). Vi vil ha kjent hverandre i rett under tre år når vi gifter oss :)

Frieriet ble hvisket inn iøret mitt under en veldig koselig middag på resturant samme dag jeg kom hjem fra ferie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vært sammen en måned og 4 dager før forlovelse. På dagen 15mnd etter er bryllupet (nå i høst). Vi vil ha kjent hverandre i rett under tre år når vi gifter oss :)

Frieriet ble hvisket inn iøret mitt under en veldig koselig middag på resturant samme dag jeg kom hjem fra ferie.

Så flott frieri!

Ikke lenge igjen til dere gifter dere også. Jeg gleder meg til det blir min tur. :rodmer:

Gjest Tirkes
Skrevet

Hvordan ser kjolen ut? Må være fantastisk å få en vakker kjole som sitter som støpt på kroppen en så viktig dag.

Fortell om frieriet! Å bli fridd til må jo være romantisk, selv om det ikke skjer med en diamantring i solnedgang.

Rød og elfenben, tubetopp og stooort skjørt med underskjørt med masse ringer og tant og fjas. :)

Vi hadde bodd sammen i to år og gikk forbi hverandre på gangen i leiligheten, jeg ble fanget til en nuss og flirte "Vi skulle giftet oss". "Ja, det burde vi gjøre. Vil du?" var svaret. Veldig spøkefullt men to uker senere tok han meg med på ringshopping. Så, ingen stormende jubel og overromantikk, men veldig spontant. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Så flott frieri!

Ikke lenge igjen til dere gifter dere også. Jeg gleder meg til det blir min tur. :rodmer:

Jeg vet :D Gleder meg masse. Har heldigvis det meste under kontroll, er småplukk igjen, og utsendelse av invitasjoner (får de ut neste uke)

Skrevet

Så fantastisk, Yvonne! Har du nervene under kontroll? Hvor gamle er dere?

Fortell gjerne hvordan forlovelsen ble inngått! Hvem fridde? Med/uten ring? Hvor? Var det romantisk? Var det ventet eller kom det overraskende?

åååå, jeg vil gifte meg! :rodmer:

Nervene er veldig under kontroll, noe som igjen gjør meg nervøs. :ler: Jeg er 24 (blir 25) og han er 26 (blir 27). :)

Frieriet kom meget spontant og var overhodet ikke planlagt. Faktisk hadde jeg inntrykk av at min kjære egentlig ikke ville gifte seg i det hele tatt. Det skjedde over en Love Heart. Vi hadde en "greie" hvor vi gav hverandre annenhver Love Heart. Da det var min samboers tur ble han plutselig veldig stille og "rar". Deretter så han på meg med store øyne før han rakte meg Love Heart'en der det sto "Marry Me". Det var tydelig at han var helt alvorlig, og jeg sa ja. Jeg smeltet fullstendig, og fra da av var vi forlovet. Jeg fridde tilbake rett etterpå, og han gav meg sitt ja.

Ringene kjøpte vi en stund etterpå. :)

• Liker 2
Gjest Ninab
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen før dere forlovet dere og hvor lang tid gikk før dere var gift? Hvor gamle var dere?

Er en smule giftesyk for tiden, men er ikke ferdig med å studere ennå, og vet at mannen vil vente til studietiden er over før det blir bryllup.

Kan jo starte likevel. Vi er 25 og 26 år gamle og har vært sammen i nærmere fem år. Forlovelse om et par år og gift et år etter det, kanskje?

Vi forlovet oss etter 1,5 mnd sammen.. men brøt den igjen for 6 år siden. Nå har vi 11,5 år sammen, forlovet oss for ett par uker siden.

Bryllupet står 20. august i år.

Vi er begge 28

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter min mening handler det ikke om hvor lenge man har vært sammen eller hvor gamle man er - sålenge man selv føler seg klar og ikke bare kaster seg spontant inn i noe. Problemet er jo ofte at gutta sitter med "makten" til frieriet - derfor synes jeg det er viktig å snakke om det, hva man tenker om det.

I tillegg synes jeg ikke man skal forlove seg før man faktisk har tenkt å gifte seg - et år etter forlovelsen er vel en passende tid synes nå jeg - tror man mister noe av spenningen hvis man venter alt for lenge etter man forlover seg.

Hilsen Monet

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet

Han fridde etter at vi hadde vært kjærester og samboere i 3 år. Gran Canaria, benk i parken, diamantring og ned på kne. :yvonne:

Giftet oss 7 mndr. etter.

Skrevet

Jeg er nå 27, han er 28, vi forlovet oss i fjor etter 4,5 år sammen og gifter oss neste sommer. Han ville egentlig gifte seg ett år etterpå, men vi fikk en liten datter i januar og jeg hadde ikke lyst å gifte meg med melkespreng :gjeiper: Dessuten var det greit med ett år til å spare på.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 26 og 28 år år gamle og har vært sammen i seks år, samboere i litt over fire av dem. Vi er nyfolovet etter at mannen gikk ned på kne på sykkelferie i Moseldalen i Tyskland, og jeg har nå en flott ring på fingeren, det samme har han. :rodmer:

Vi gifter oss neste sommer :bryllup:

Gjest Daenerys
Skrevet

Vi har vært sammen i seks år og er enda ikke forlovet :sjenert: Men han ønsker å vente til etter studiene og vi har fått jobb (så økonomien er grei), så kanskje et år eller to til frieri og bryllup? Ingen av oss vil være forlovet mer enn et år før den store dagen :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi forlovet oss etter nesten 2 år sammen, i 2010, og gifter oss 23 juni neste år:)

AnonymBruker
Skrevet

Frierier trenger ikke akkurat å være det aller minste romantiske ;)

Min kjære har etter hvert fått en merkelig uvane med å spørre om jeg vil gifte meg med ham, i de elendigste settinger. Uansett hva jeg svarer så følger han ikke opp temaet, heller. Og tidligere har han sagt at han ikke har tro på ekteskap engang, så...

Anyways, forrige "frieri" fra min kjære:

Vi er på vei til en fest, sitter i bilen, jeg har hodepine og er ikke i verdens beste humør, han vil diskutere (eller rettere sagt, diktere) mine planer i en hobby vi begge driver med; der noen valg nok ville vært litt bedre enn andre, men for meg dreier det seg om hva jeg synes er morsomt, ikke om hva som er fornuftigst. Vi småkrangler om dette i 15 minutter, før jeg får nok og spør hvorfor i all verden han sier at jeg tar feil og må gjøre ditt og må gjøre datt, når poenget med hele hobbyen er å ha det moro, og at å fortelle meg at jeg tar feil iallefall ikke får meg til å få lyst til å gjøre det han syns jeg bør gjøre. Rimelig fjortis krangel igrunnen. Min kjære er ikke typen som er i stand til å gi seg, så etter ytterligere 10 minutter gir jeg opp og skrur på radioen. Etter et par sanger i stillhet kommer det fra min kjære "er du sur?" og jeg svarer "nei, bare sliten" og han følger opp med "ok, vil du gifte deg med meg?"

Og forrige gang satt jeg i sofaen og gråt fordi han hadde sammenlignet meg med en ex og jeg ikke akkurat kom heldig ut i den sammenligningen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...