Gå til innhold

haha,les denne til skrekk og advarsel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:ler: huff da. Tror ikke det blit mer enn fire taler hos oss jeg - kanskje fem (kommer an på meg :wink: )
Skrevet

aner ikke hvor mange sanger vi har, - sikkert ikke mange.

Skrevet

Jeg er virkelig glad for at ikke vi har så mange taletrengte i våre familier eller i vennegjengen. Noe så kjedelig *gjesp*

Skrevet

Jeg syns taler er kjempekoselig jeg!!

Skrevet
Jeg syns taler er kjempekoselig jeg!!

Jeg også! men nitten stykker :o

Skrevet

:o Grøss og gru... :o

Sånn blir det heldigvis ikke hos oss. Her blir det nok heller et problem å finne mange nok som vil si noe...

Gjest Green, ikkje innlogga
Skrevet

Hehe, også var det veldig artig skreven!! :hoho:

Eg synast og det er kjempekoseleg med talar, men det går vel an å begrense det littegrann? Også er eg einig i at det er vel kanskje ikkje så veeeldig intressant å høyre om alle moglege detaljar frå barndomen...heller litt pinleg :oops:

Og det ER jo kjedeleg å site stille i timesvis!! :hoppe:

Men, kor mange talar skal de ha trur de?

Her er sånn eg trur:

Pappa (stakkars mann, han er IKKJE av dei taletrengte iallefall...)

Kjærasten min (mannen min! Heller ikkje så veldig taletrengt)

2 forlovertaler

Kanskje svigerfar?

Kanskje eg?

Det vert jo ganske mange berre med dei obligatoriske! :o

Skrevet

Gurimalla!!

Det er ikke snakk om nitten taler hos oss ihvertfall!!

Det blir vel brudens mor og far, gommens forlover og brudens fadder hvis jeg skulle tippe.....

Dessuten har jeg en onkel som er tryllekunstner og relativt glad i både egen stemme og oppmerksomhet så det kan godt hende han finner på å holde tale. Det gjorde han i min fars 60 års lag. Den varte i nesten en halvtime......

Gjest Anonymous
Skrevet
Gurimalla!!

Det er ikke snakk om nitten taler hos oss ihvertfall!!

Det blir vel brudens mor og far, gommens forlover og brudens fadder hvis jeg skulle tippe.....

.

altså tre (evt fire) taler av brudens familie og en av brudgommens?

hva med brudeparret selv?

Gjest Astra unplugged
Skrevet

Begge våre familier er glade i å tale, og i vårt bryllup blei det avholdt 10 taler og 8 sanger (husker ikke nøyaktig antallet sanger), men vi hadde disiplinerte talere.

De lengste talene sto brudgommen og jeg (bruden) for med ca 10 minutter hver. De resterende 8 var på ca 5 min hver. Totalt satt vi tilbords i 3,5 timer, noe som etter vår mening er akkurat passe!

De som talte for oss var (foruten våre to taler):

* Brudens far

* Brudgommens far

* Brudens forlover

* Brudgommens forlover

* Brudens bror

* Brudgommens søsken (i sammen)

* Takk for maten tale

* Venn av brudgommen (ikke forventa, men veldig koselig)

Jeg tror dere som planlegger bryllupsfest må regne med at en del kommer til å tale/lage sang, så beregn 3-4 timer på middagen (greit å ta i litt hvis dere skal ha kaffegjester etterpå).

Mange hilsner fra ei som liker taler :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Går vel an å si i fra at talene skal ha en makslengde, i det minste.

Skrevet

hvorfor ikke?

Rett og slett fordi de tingene vi ønsker å si til hverandre skal tas på privaten når vi har trukket oss tilbake......:kgblunk:

Gjest Anonymous
Skrevet
Rett og slett fordi de tingene vi ønsker å si til hverandre skal tas på privaten når vi har trukket oss tilbake......:kgblunk:

det har jeg full forståelse og respekt for!! (har planer om den løsninge selv)

men da forstår jeg ikke hvorfor dere legger opp til et bryllup med taler.. (deg gjør ikke vi)

tror jeg hadde følt meg rimelig teit og hatt dårlig samvittighet dersom jeg hadde sittet og mottatt taler og rørende ord selv og så ikke skulle gitt noe "tilbakemelding"/svar

Skrevet

Me hadde vel (telje telje) ...5 talar ved middagsbordet. (Taltrengde tanter og sånt fekk fint vente til kaffien, så hadde me vel 4 talar der òg - synst det er mykje betre! Får fordelt talane litt (berre dei 'sentrale' ved bordet), og gjestene slepp å sitje til bords i 4-5 timar.

Brudgommen og pappan sin tale var kanskje på 10 min., resten omtrent 5 min. Ein får faktisk sagt ganske mykje på den tida! Synst det er ein uting at talarar ikkje veit å begrense seg, eg. Har vore i bryllaup der det var rett før eg spydde - sikkert 8-10 talarar frå brura si side, og alle sa nett det same. (At ho var ein engel og sånn...)

Har du noko å seie, så sei det kort og greit. Har du ikkje anna enn 'oppgulp' å kome med, er det best for alle partar om du blir sitjande. Meinar eg.

Skrevet

Når venn nr 4 begynne å holde tale, samt tanter som ikke ahr sett bruden siden hun var 5 osv... ZZZZZzzzz

Noen bør innse sin egen begrensing. Ihvertfall mht tid.

Skrevet

:hakeslepp:

Huffameg..........

Blir nok ikke mange talene hos oss nei. Ikke akkurat verdens mest taletrengte familie hverken på min eller hans side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...