Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg, med bittelitt igjen på mitt nye stuebord, som jeg ikke kan fortsette med fordi jeg har skrudd inn to av disse "skruelåsene" (http://img.alibaba.com/photo/215762252/eccentric_cam.summ.jpg) på feil sted.

Jeg MÅ HA DE UT!

Noen som aner hvordan? Har prøvd med både syl og pinsett, no go.

Tips mottas med TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen problem å få de ut. Du vet at når du tar de inn så må du treffe skruen inni bordet med åpningen i den skruen der, og så vri den fast. Hvis du skrur den helt fast og så skrur den andre veien helt til den stopper igjen så er du på hver side av det åpne punktet på midten. Greien er at du må skru slik at det blir en åpning mellom denne skruen og den andre som den skrues fast i. Så er det bare å dra den ut.

Håper det var forståelig

Skrevet

Ja, takk :)

Men det er verre enn som så. Låsen er i tillegg dyttet litt inn i hullet i treverket, så selv om jeg får den løs fra skruen, så sitter den fortsatt fast i hullet sitt.

Håper DET var forståelig :P

Skrevet

Jaja forstod det, men den skal ikke sitte fast når den er løsnet fra skruen. Da må du bare prøve å holde den opp ned og banke på motsatt side.

Skrevet

Det går ikke, den sitter akkurat litt for trangt. Hadde fått den ut med riktig selvoppfunnet verktøy, men akk. Heldigvis gjør det ikke noe at den ER der, det er bare det at jeg trenger den enda mer på et annet sted :P

Men kanskje IKEA selger sånne reservegreier, jeg får dra dit og høre en dag.

Tusen takk for hjelpetips :)

Gjest Bjørn82
Skrevet

Så hvis skruankeret ditt sitter for dypt ned i et hull, og det er bits spor på toppen av det så kan det være vanskelig. Er det stjerne eller flatspor i skruen din?

Uansett så er det ikke umulig å få den ut. Dersom den har kilt seg veldig godt fast, så kan det hende du må ta en drill med et bor som kan bore i metall å bore hull i toppen av skruankeret og få tredd inn noe med mothake. Som en heklekrok eller liknende, så du får dratt den ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde jeg sist dette skjedde da? Tror jeg fant noe langt og tynt som jeg stakk inn der skruen skal være og fikk vippa den ut på det viset no til at jeg fikk tak i den på oversiden. Må bare skru den slik at åoningen er på passende sted. Men er jo desto vanskeligere om det er langt inn til låsen (altså om skruen er lang).

Ellers så får du slike på IKEA, trenger ikke å betale en gan tror jeg. Skjedd meg at det rett og slett manglet skruer i pakken som var med å ikke noe problem å få ekstra.

Skrevet

Er det stjerne eller flatspor i skruen din?

Det er en slags blanding, jeg kan bruke begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en slags blanding, jeg kan bruke begge deler.

:skratte: :skratte: :skratte:

Skrevet

:skratte: :skratte: :skratte:

Hallo, hva ler du av? Det er jo sant :)

Den har et helt kryss for vanlig skruhjern, men i midten er det stjernemønster.

Men: Åja, så at det var SKRUEN du spurte om nå. Det er egentlig ikke en skrue, det er bare en metallpinne uten hode eller spiss. Men skruankeret ser ut som jeg beskrev over.

Merker at jeg burde legge ut bilder av disse tingene nå :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...