Gå til innhold

Tips til stor grønn plante/tre i stua?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker meg en stoor plante i stua. I utgangspunktet ikke en palmeliknende plante, men mer noe som ser bambusaktig ut, eller mer som et tre. Noen som har tips til noe?

Jeg har forøvrig ikke spesielt grønne fingre, så den må være lettstelt. Stua har bra med vinduer og lys (men den vil ikke stå rett i sola) og det blir godt varmt her om sommeren.

Den bør også være grønn hele året slik at det ikke bare blir en trist kvist om vinteren..

Finnes noe slikt?

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Jeg har en paraplyplante... Usikker på det faktiske navnet. Bladene ser sånn ut: http://www.photo-gallery.dk/oversigt/hus_&_have/haver/image/paraplyplante.jpg og den har begynt å bli et fint lite tre i formen, med flere greier og fin høyde.

Eneste minus er at den røyter litt løv på senhøsten og i en liten periode til på tidlig vår. Men bladene er tykke og lette å samle sammen, og jeg elsker den fine friske fargen.

Edit: Grønn hele året og jeg er udugelig med planter og glemmer ofte å vanne den. Men den var "voksaktige" blad så den tåler litt tørke når jeg vimser rett forbi i en uke i strekk uten å se at den er tørst. Mister aldri så mye blader at den ser naken ut på noe vis.

Endret av Tirkes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et sitrontre?

Utrolig dekorativt også lukter det jo sinnsykt godt i hele huset, også kan du bruke sitronene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...