AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Vi skal på ferie til Mexico, og planlegger å snorkle en del. Vi er på ingen måte profesjonelle, men har snorklet litt de siste årene vi har reist på ferie og synes det er veldig kjekt. Vi har egne masker, snorkler og svømmeføtter. Fordeler med å ta med dette er at vi kan snorkle rett ut fra stranden når vi vil uten å måtte leie/låne (vet ikke hvordan det er på hotellet vi skal). Ulempen er jo at det tar STOR plass i kofferten, og da blir det ikke så mye plass til shopping... Hva ville dere gjort, tatt med eget utstyr? (Det er ikke dyrt utstyr, koster kun noen hundrelapper). Noen som har erfaring fra Yucatan havøyen? Er det bra å snorkle rett fra stranden eller må man helt ut mot revet? For da er det ikke like aktuelt å dra på alt utstyret lenger...
ViC* Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har ikke vært der, men jeg ville nok leid, evt. kjøpt noe billig der nede som jeg kunne legge igjen når jeg dro. Sikkert mye å handle der vil jeg tro... Suvernirer
Daenrys Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har kun vært i Playa del Carmen og snorklet, og der var det ikke noe særlig, så for akkurat den byen er det anbefalt å dra ut i båt ut mot revet hvis man er interessert i å faktisk se noe. Så med tanke på det, pluss at det er greit å ha plassen i kofferten til litt shopping, ville jeg nok lagt utstyret igjen hjemme. Men dette er min mening da, og jeg har ærlig talt ikke så veldig stor erfaring med snorkling. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå