Gå til innhold

"gåmaskin"

kimmi

Anbefalte innlegg

hm... visste ikke helt hva jeg skulle kalle tråden, men leser du dette så har du jo iallefall blitt litt nysgjerrig på hva jeg mente med gåmaskin :lol:

jeg har så lite tid til å trene, og ønsker meg et apparat hvor jeg kan trene hjemme i ledige stunder (når barna sover eks). trimsykkel er ok, men jeg har mest lyst på en slik som jeg kaller gåmaskin, som om man går på ski - forstår dere? vet ikke hva det faktisk heter, men jeg brukte slike masse når jeg trente før (i studio - før barna, vet dere...).

har tittet litt på nettet, men ikke funnet noe særlig... vanskelig da jeg ikke vet hva det egentlig heter. kan dere hjelpe på pris, utsalgssted - noen gode tips???

er det noe annet jeg heller burde ønske meg av treningsapparat? (treningsmessig) takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg selv skulle ha kjøpt et trimapparat, ville jeg nok gått for et elliptisk apparat - som er en kombinasjon av trimsykkel, tredemølle og stepmaskin. Du kan se et eksempel her.

Disse finnes i flere ulike typer og prisklasser, men de fleste har "skistaver" som du kan velge om du vil bruke eller ikke.

På Intersports nettsider står følgende om denne type treningsapparater:

Trenden går mot apparater som tar for seg flere muskelgrupper i en og samme øvelse. Eksempel på dette er elliptiske maskiner. Dette er maskiner hvor man går/stepper/jogger samtidig som man beveger hendene ved hjelp av store ’spaker’ Eksempel: Nordic Elliptical R5. Dette resulterer i en svært skånsom bevegelse som reduserer risikoen for belastningslidelser i blant annet knær- og legg muskulatur.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noko slikt som denne? Trur den har vore omtalt her inne før... kanskje...?

Har sjølv kun ergometersykkel (som er omtrent 6-7 år gammal, men ganske OK...), men kunne godt tenke meg eit slikt apparat som Snehvit snakkar om. Berre at då må eg spare litt først... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...