Gjest Hønemor? Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Vi er på ferie på ei stor gresk øy, og bor på et anlegg ca 15 min med bil unna hovedstaden. Som også er kjent for festing for ungdom. Vår 16 år gamle datter vil gjerne ut å spise med venner (på 16-19 år) i kveld, uten oss. Dvs 15 min unna, og midt i ei festegate. Jeg sier nei, og mannen min sier ja... Hva sier du? Kan legge til at hun både har blitt fersket i å drikke alkohol, og at hun ikke holder ord... (Og som et siste ord, jada jeg kunne godt ha latt jenta spise middag med venner om jeg var 3 restauranter unna, men i kveld er dette ikke mulig)
Tussilago_2 Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Nei. om du ikke kjenner de andre veldig godt og vet de vil passe på... Ville regnet med at dette ender i drikking og fest... Mine barn hadde nok fått nei... (mer sannsynlig ja i Norge...) 4
waco Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Kommer litt an på om hønemor kjenner de folka datteren skal ut med. For å være helt ærlig hadde jeg vært veldig streng. Men det å være streng er kanskje veldig dumt det også? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Så lenge hun ikke har holdt ord før så hadde jeg også sagt nei. Noe helt annet hvis du var helt sikker på at hun holder det dere blir enig om. 7
FrøkenJosefine Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Jeg ville latt henne gå, men med en veldig streng innetid.. Feks hvis hun får gå klokken sju, må hun være hjemme igjen klokken ti/elleve.. Hun må i den alderen hun er nå få lov til en del ting, men vise også at hun klarer ha frihet under ansvar! Er hun ikke sitt ansvar verdig, så får hun strengere regler..
Gjest Ruccola Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Enkelte 16 åringer får dra til syden med venner alene Syns du høres ut som en fornuftig og god mor som vet hva som faktisk kan gå galt både i syden og andre steder og tar dine forhåndsregler. Om dette er venner du kjenner og stoler på hadde jeg kanskje gitt lov, om hun kom igjen til gitt tid og var edru, men om dette er venner hun har møtt nå i syden, hadde jeg faktisk ikke gitt lov tror jeg Når jeg var med venninna mi og familien hennes til tyrkia, var jeg 17 og hun 18 år. Faren hennes ble faktisk med oss på diskotek en kveld, fordi de ikke ville la oss gå alene (Vi ville faktisk heller ikke gå alene) Så han satte seg med en øl og en avis i et hjørne, mens vi danset litt 2
Gjest Hønemora Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Hittil i ferien har hun IKKE holdt det hun har lovet... Sikter da til alkohol, til det å være ærlig om hvor man har vært osv. Vennene hun skal møte er her for å feste. Det jeg liker minst er at jeg er så langt unna.
Gjest Hønemora Skrevet 7. juli 2011 #9 Skrevet 7. juli 2011 Hittil i ferien har hun IKKE holdt det hun har lovet... Sikter da til alkohol, til det å være ærlig om hvor man har vært osv. Vennene hun skal møte er her for å feste. Det jeg liker minst er at jeg er så langt unna. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #11 Skrevet 7. juli 2011 Hittil i ferien har hun IKKE holdt det hun har lovet... Sikter da til alkohol, til det å være ærlig om hvor man har vært osv. Vennene hun skal møte er her for å feste. Det jeg liker minst er at jeg er så langt unna. Om hun ikke holder det hun lover også nå i ferien syns jeg du skal stå på ditt. Da kanskje hun lærer at det lønner seg å høre på mamma og pappa neste gang 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #14 Skrevet 7. juli 2011 Med alle de voldtektene, fulle norsk ungdom og at hun i tillegg drikker og ikke holder ord, så hadde jeg IKKE latt henne gå. Både som straff for tidligere overtredelser og hennes egen sikkerhet. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #15 Skrevet 7. juli 2011 Jeg er nok en av de mest liberale folka her inne når det gjelder ungdom og å få være alene hjemme o.l., men jeg mener absolutt at for å få tillit, må ungdommen gjøre seg fortjent til det. Her virker det som om 16-åringen ikke er til å stole på, og da er det nesten ikke verdt å diskutere en gang. 2
maipai Skrevet 7. juli 2011 #16 Skrevet 7. juli 2011 Hittil i ferien har hun IKKE holdt det hun har lovet... Sikter da til alkohol, til det å være ærlig om hvor man har vært osv. Vennene hun skal møte er her for å feste. Det jeg liker minst er at jeg er så langt unna. Da syns jeg ikke at du skal la henne gå! Når hun alt har brutt reglene så burde hun ikke belønnes med frihet og muligheter til å bryte dem igjen. 6
Gjest enois Skrevet 7. juli 2011 #17 Skrevet 7. juli 2011 Jeg hadde definitivt sagt nei. Uten snev av dårlig samvittighet.
ViljaH Skrevet 7. juli 2011 #18 Skrevet 7. juli 2011 Nei herfra også. Jeg synes du skal ikke være så bekymret for å være populær, men fokusere på mammarollen. Du har ansvaret for hennes sikkerhet på et ukjent sted når du ikke har peiling på hva hun gjør, og du erfaringsmessig vet hun ikke er til å stole på i denne perioden av livet sitt. Hadde passet fint å minne henne på at hun ikke har gjort seg fortjent til tillit i senere tid, så derfor blir det nei. Når 16-åringer blir voldtatt i syden, blir det alltid spurt "hvor er foreldrene?!"... 3
Barcelone Skrevet 7. juli 2011 #19 Skrevet 7. juli 2011 HELL NO! Uansett om hun hadde vært påletelig eller ikke så hadde jeg ikke stolt på alle de andre og hvaslags situasjoner hun kunne ha havnet opp som bl.a voldtekt. Synes ikke 16 åringer har noe å gjøre hverken på ferie eller på byen alene i syden. 2
FantasDick Skrevet 7. juli 2011 #20 Skrevet 7. juli 2011 Aldri i verden om jeg hadde latt henne dra! Det er skummelt nok fra før av om hun ikke drikker i tillegg. Hun er 16 år gammel! --- Når jeg var med venninna mi og familien hennes til tyrkia, var jeg 17 og hun 18 år. Faren hennes ble faktisk med oss på diskotek en kveld, fordi de ikke ville la oss gå alene (Vi ville faktisk heller ikke gå alene) Så han satte seg med en øl og en avis i et hjørne, mens vi danset litt Haha, nå måtte jeg smile litt for meg selv - så flott gjort! Av både foreldrene og dere. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå