Gå til innhold

Klærne mine passer da!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre av en venninne at en annen venninnne av oss hadde sagt at jeg kjøpte alltid klær i liten str. At jeg kunne da virkelig velge meg noe litt "større".

Men i alle dager. Jeg kjøper da klær som PASSER. Jeg hater å gå med vide gensre og bukser som jeg må dra opp hele tiden, utelukkende måtte gå med belte i sov. Jeg liker at klærne "sitter" riktig.

Hun venninna som sa detet om meg, går selv i posete klær, og viser ikke mye figur for å si det sånn.

Misunnelig? F*** ikke min feil at hun ikke tør å gå i noe som ser feminint ut :kjefte:

*Utblåsning*, takk takk :)

Men om noen har synspunkter vil jeg gjerne høre dem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje ikke alle som liker at klær sitter som pølseskinn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det motsatte. Går med romslige klær, og får høre at jeg kjøper for stort. Noen (jenter selvsagt) hinter om at man ser slankere ut i litt mindre klær, noe jeg absolutt ikke er enig i. Jeg ba en av disse om å gjette vekta mi, og hun gjettet 15 kg mindre enn jeg veier. Så da ser jeg tydeligvis ikke så feit ut i store klær. En venninne skulle prøve klær sammen med meg, og fant frem medium str. til meg. Jeg sa, tuller du, jeg har aldri kommet inn i medium i mitt liv. Med stort frontparti må jeg dessuten bruke gjerne et par str. større enn det som ellers hadde gått greit når det gjelder overdeler. Jeg tror hun tok poenget da jeg ble sittende fast i en stram topp hun ville ha på meg. :gjeiper:

Men altså, hvorfor bry seg med andres størrelser? Selv om jeg synes noen av mine venninner kler seg som pølser med skinn, så sier jeg ikke til dem at de ser feite ut og bør ha på seg noe større. Hver sin smak, rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Jeg ser ikke ut som et pølseskinn, og jeg har ingen problemer med strekke meg i alle vinkler uten at klærne strammer. Slevsagt strammer det visst jeg går ned i spagaten, men dere skjønner hva jeg mener ;)

Skrevet

Jeg har i løpet av de to siste årene gått en god del ned i vekt. og det er mange av mine gamle klær som er blitt litt vell store som på en måte bare henger å slenger på kroppen. Så det er noen klær jeg ikke bruker mer/gitt bort til fretex.

Men så er det også klær som er bare litt for stor eller litt mer romslig som jeg syns er ok å bruke. Jeg har gått ned til å passe S helt fint å de fleste klesbutikker men noen ganger velger jeg M rett å slett for at jeg liker det litt romslig. Jeg syns baggy stil kler meg bedre. Jeg bekymrer meg ikke for å ikke vise nok former eller for å bli for lite feminin. Jeg Pynte meg til festligheter i kjoler og smykker. eller har jeg en mer avslappet og komfortabel stil som jeg trives med.

Poeng mitt er at jeg tror man kler best det man liker best. Det man føler seg vell i. Skulle jeg følgt moren min sine rød som mener jeg godt kunne hatt mer kropsnære klær ville jeg nok sett mer ukomfortabel og mindre lykkelig ut. Det er nå min mening. Men alle for ha sin mening respekterer at enkelte liker klær som sitter som limt inntil rompa, men skjønner ikke hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min har alltid gjort dette :sjenert:

Vi er like i størrelsen, samme høyde, omtrent samme kg, samme tommestørrelse i bukser.

Mine klær sitter fint inntil kroppen uten å dra sømmene. Jeg bruker str L

Hun kjøper gjerne S-M og plaggene er dradd i alle sømmer og retninger.

Plaggene ser ikke kjempesmå ut på henne, men alikevel ikke pent syns jeg da :sjenert:

Hun kan låne klær av meg, men jeg kan ikke låne med henne selv om vi er like i kroppen. Jeg orker rett og slett ikke å åle på meg klær på den måten!

Hun bruker også for små bh-er så det tyter ut her og der. Hun lånte en med meg en gang og så mye tynnere ut med en gang, fordi hun fikk delt kløft og denne streken fordi de er skvist!

.....hun kommenterte det selv, men alikevel fortsetter hun å kjøpe dem små :sjenert:

Skrevet

Syns det er rart at søsteren din ikke tar hinte om at klærne er litt i minste lager

Skrevet

Misunnelig? F*** ikke min feil at hun ikke tør å gå i noe som ser feminint ut :kjefte:

Hårsår, much? Det er ikke snakk om å kjøpe en bukse i str. 29 hvis man bruker 27, det er snakk om at det faktisk er fint med litt løsere plagg også. Man kan ha en løs kjole med et belte, man kan ha stramme bukser og en litt løs genser. Det kalles å leke med siluetter og er det mote dreier seg om. Stram topp + stram bukse + liten genser som ikke går nedover bukselinningen blir gørrkjedelig i lengden, selv om det teoretisk sett er riktig størrelse.

Hvis du for eksempel ser på bilder av en typisk petite fashionista som Olivia Palermo ser hun alltid superfeminin ut, men er ikke redd for å bruke løse bluser, A-formede kjoler og lignende. Tror du hun også er sjalu på deg?

• Liker 1
Skrevet

Hårsår, much? Det er ikke snakk om å kjøpe en bukse i str. 29 hvis man bruker 27, det er snakk om at det faktisk er fint med litt løsere plagg også. Man kan ha en løs kjole med et belte, man kan ha stramme bukser og en litt løs genser. Det kalles å leke med siluetter og er det mote dreier seg om. Stram topp + stram bukse + liten genser som ikke går nedover bukselinningen blir gørrkjedelig i lengden, selv om det teoretisk sett er riktig størrelse.

Hvis du for eksempel ser på bilder av en typisk petite fashionista som Olivia Palermo ser hun alltid superfeminin ut, men er ikke redd for å bruke løse bluser, A-formede kjoler og lignende. Tror du hun også er sjalu på deg?

Kunne ikke sakt det bedre selv

Skrevet (endret)

Nei det skakke være lett - enten for stort eller så er det for lite. Altså presonlig synes jeg man skal finne dameklær som passe en selv og kroppsfiguren, samme hva andre mener egentlig, handler jo bare om ulike syn på hva som er fint;)

Monet

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...