Gjest nicola Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 (endret) På nyåret tenker jeg og min kjære på ny tur. Og denne gangen til en plass vi aldri har vært! Har vært på startour og ving sine sider og det er turer til Cuba, Mexico, Thailand, kenya, Gambia, Dubai, Hawai etc - Altså den type tur vi ser etter! IKKE charter til Spania eller Tyrkia Alle turene jeg har sett på ligger på MINST 20.000 fra Oslo. Nå må vi jo også ta fly til Oslo. Så dette kan bli dyrt... Vi ser på turer i januar/feb/mars 2 uker... Noen som har tips? Reiseselskap? Kom med hva som helst!! Gira på å planlegge neste tur jeg nå!!! Endret 7. juli 2011 av nicola
Gjest nicola Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Thailand eller Vietnam? Ja, åpen for det meste. Men trenger tips til en reise som ikke trenger være så dyr..Reiseselskap....?
Gjest nicola Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 (endret) 22.000 er billigste jeg finner til Indonesia.. Finner dere billigere f.eks? Endret 7. juli 2011 av nicola
Gjest nicola Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Tell me more? jeg vil gjerne vite hvordan jeg går frem...
Gjest nicola Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 http://ibe01.kilroytravels.com/kilroy_ibe/DispatchServlet;jsessionid=558912D87DB98870B2BFBAD6EB3BED39.worker2?cmd=request_setup&countrycode=no&k_pgen=1 Der var det jeg fant om jeg bare skulle bestille fly. Blir jo definitivt dyrere enn en pakketur :O Har lite erfaring på dette jeg
Capricorn Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Ikke kjøp pakketur Enig. Vi kjøpte kun fly til Thailand og fant hotell selv. Sparte masse penger og fikk greie hoteller. Mye mer spennende er det også
Momseguri Skrevet 7. juli 2011 #9 Skrevet 7. juli 2011 Jeg kan anbefale Ghana :D Alle snakker engelsk, det er mye fine strender (hvis du liker bølger) og det er rimelig lett å komme seg rundt. Og det er billig når du først har kommet deg dit... Bare spør meg om tips hvis du bestemmer deg for å reise dit
Gjest nicola Skrevet 7. juli 2011 #10 Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye måtte dere ut med for å reise dit da? Pakketur eller bare fly? Hvilket reiseselskap, hvor kan jeg lete osv
Capricorn Skrevet 7. juli 2011 #12 Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye måtte dere ut med for å reise dit da? Pakketur eller bare fly? Hvilket reiseselskap, hvor kan jeg lete osv Tror vi betalte rundt 3000 pr. pers for flyet t/r. Da satt vi på nettet og fulgte med på restplasser. Se restplass.no Dette er noen år siden. Sikkert litt dyrere nå.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #13 Skrevet 7. juli 2011 Jeg kjøpte billetter via Norwegian til Dubai for litt over 3000 tur-retur. Betalte vel ca 5000 for hotell, det var 10 netter på et ganske ok hotell. Rent og pent og svære rom, basseng på taket (tror det het Golden Sands). Det ble jo ikke mer enn ca 5000 pr.pers siden vi delte på hotellrommet, så det trenger ikke å være dyrt nei Men en må reise litt utenom fellesferien for å få slike priser da, tror det var i februar vi dro. Men det passer bra for Dubai da, på sommeren er det for varmt til å være ute der.
ViC* Skrevet 7. juli 2011 #14 Skrevet 7. juli 2011 Første tips: ikke reis charter. Søk flybilletter fra forskjellige selskap og evt. også fra Sverige og Danmark (det er ofte billigere). Ikke reis i høysesong. På slike steder er det ofte billig å bo og spise, så book et hotellrom nær flyplassen for en eller to netter, kom i snakk med lokale og ta busser dit dere vil.
ViC* Skrevet 7. juli 2011 #15 Skrevet 7. juli 2011 (endret) Jeg anbefaler også Ghana! Var der 10 uker i høst. Fantastisk land Endret 7. juli 2011 av silius
Momseguri Skrevet 7. juli 2011 #16 Skrevet 7. juli 2011 (endret) Jeg reiste til Ghana for å studere ett semester, så jeg så ikke etter pakketurer eller noe sånt da. Men det finnes sikkert! Jeg reiste med samboeren min, og vi betalte ca. 19 000 for tur/retur for begge to med KLM. Da vi var der reiste vi ganske mye rundt i landet for oss selv, noe jeg også vil anbefale. Selve hovedstaden, Accra, er ikke så veldig mye å skryte av. edit: Med KLM sparte vi forresten nesten 8000 på å bestille tur/retur billetter samtidig! Og flytruen var veldig behagelig, med god mat og egen skjerm i setet Endret 7. juli 2011 av Momseguri
ViC* Skrevet 7. juli 2011 #17 Skrevet 7. juli 2011 Jeg reiste til Ghana for å studere ett semester, så jeg så ikke etter pakketurer eller noe sånt da. Men det finnes sikkert! Jeg reiste med samboeren min, og vi betalte ca. 19 000 for tur/retur for begge to med KLM. Da vi var der reiste vi ganske mye rundt i landet for oss selv, noe jeg også vil anbefale. Selve hovedstaden, Accra, er ikke så veldig mye å skryte av. Kulturstudier? :D
Momseguri Skrevet 7. juli 2011 #18 Skrevet 7. juli 2011 Kulturstudier? :D Nei, jeg reiste "for meg selv", via utveksling fra UiB, og studerte ved University of Ghana Har fremdeles Ghana-abstinenser
Inx Skrevet 7. juli 2011 #19 Skrevet 7. juli 2011 http://ibe01.kilroytravels.com/kilroy_ibe/DispatchServlet;jsessionid=558912D87DB98870B2BFBAD6EB3BED39.worker2?cmd=request_setup&countrycode=no&k_pgen=1 Der var det jeg fant om jeg bare skulle bestille fly. Blir jo definitivt dyrere enn en pakketur :O Har lite erfaring på dette jeg Bruk finn.no for å finne flybilletter, deres søkemotor søker alle de billige "nett" reiseselskapene og finner de billigste billettene.. Hotell kan du enten finne når du er der eller så søker du på nettet... Må jo finne ut hvor du skal dra først da, begrense listen til 2-3 land/steder kanskje og så søke flybilletter og dernest hoteller
ViC* Skrevet 7. juli 2011 #20 Skrevet 7. juli 2011 Nei, jeg reiste "for meg selv", via utveksling fra UiB, og studerte ved University of Ghana Har fremdeles Ghana-abstinenser Jeg også... Savner alle de varme og gode menneskene <3 haha :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå