Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvilke fritidsaktiviteter tenker dere passer til en gutt på 4 år. han er meget fysisk aktiv og motorisk moden, men trenger å trene seg på turtaking, å vente i kø, samt konsentrasjon.

noen som har erfaringer eller tips å dele, ideer eller forslag, setter jeg stor pris på det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte på trialkjøring, men han er litt for ung ennå. Aldersgrensen for å kjøre trial er 5 år. Det er en flott sport hvor man får trent både det motoriske og ikke minst konsentrasjonen. Man må tilpasse seg andre, samtidig som det bare er en selv det gjelder i forhold til hva man yter og får til. Læringskurven er forøvrig skikkelig bratt og mestringsfølelsen de får er ikke til å kimse av!

Gjest Okusan
Skrevet

Hva med barneturn eller all-idrettspartier, har de det der dere bor? Fin mulighet til å prøve litt forskjellig.

Ellers tenker jeg at alt som er litt fysisk utfordrende høres bra ut for din sønn, og i lag eller partier med mange barn lærer de jo nettopp dette med å vente på tur, ta hensyn osv. Så fotball, håndball passer vel også. Liker han ikke lagidrett, så kanskje karate, judo, svømming?

Eller hva med speider'n?

Selv har jeg større problemer med å begrense hva ungene skal være med på, enn å finne på noe... :sjenert: Håper du finner noe som passer!

Skrevet

Hva med cross-sykling? Har et veldig aktivt søskenbarn som har drivi med det siden han var tre, nå er han ni år og knallflink. Får absolutt trent på de tingene du nevner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...