AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Eller er det kun når en ativt går inn for å sole seg man ikke kan bruke det? Og feks når man skal på en fjelltur, eller strandtur der det er konstant sterk sol? Altså, kan man bruke MD Continous Renewal Serum UTE PÅ DAGTID?
hurdugurdu Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Eller er det kun når en ativt går inn for å sole seg man ikke kan bruke det? Og feks når man skal på en fjelltur, eller strandtur der det er konstant sterk sol? Altså, kan man bruke MD Continous Renewal Serum UTE PÅ DAGTID? Jeg har lurt litt på det samme, og har fått veldig forskjellig svar fra hudpleiere. Ei venninne av meg gikk rett i solarium etter å ha brukt serumet, og det gikk bra for henne. Men sjansen er jo tilstede for å få pigmentflekker eller hva det er man kan pådra seg. Selv er jeg ganske forsiktig med å bruke serumet om sommeren, og bruker den til nød om kvelden hvis det er meldt dårlig vær dagen etter :gjeiper: Tør ikke ta sjansen på å bruke det for ofte... Hilde Christina har laget et innlegg om md-produkter og sol om du ikke har lest den før: http://www.hildechristina.com/solvett-med-md-formulations
Miah Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Du kan fint bruke det om sommeren også, men bør bruke solkrem med høy faktor. Det betyr ingenting om du aktivt ligger deg ned for å sole deg eller går en tur på fjellet - sol får du uansett, så du må beskytte huden din.
jawn Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Bruk solfaktor over 20 så skal ikke dette være et problem. Jeg tror det står på MD-esken eller flaska at du skal bruke faktor hvis du skal være ute i sola. Eventuelt kan du kutte ut serumet den dagen du vet at du skal ligge å sole deg
SmallTalk Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Grunnen til at man skal være forsiktig med MD og sol er risikoen for pigmentflekker, men dersom man bruker solkrem med høy faktor så skal man kunne bruke serumet på dagtid i solen. Selvsagt må man se an huden litt, og dersom man vet at man lett får pigmentflekker så kan det være lurt å bruke serumet på kveldstid isteden. Jeg begynner med Continious Renewal Serum til uka og kommer til å bruke serumet på dagtid. Jeg fikk ikke pigmentflekker av serumet når jeg brukte det for noen år siden, og satser på at jeg ikke gjør det den gangen her heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå