K. Skrevet 20. november 2003 #21 Skrevet 20. november 2003 Noen som vet hva det koster i året å ha en bankboks? Vi har bankboks på størelse med et A4-ark og 5 cm høy, og den betaler vi ca.250,- i året for. Prisen øker med størrelsen på boksen. K.
Kaktus Skrevet 20. november 2003 #22 Skrevet 20. november 2003 har ikke bankboks. Liker å passe på tinga mine sjæl..... Er jo litt vanskelig ved oversvømmelse og brann det - er jo de færreste som får med seg alle viktige papirer og bildenegativer ut da... Tror nok tingene dine er trygge i banken.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 20. november 2003 #23 Skrevet 20. november 2003 har ikke bankboks. Liker å passe på tinga mine sjæl..... Ja for de er nok ikke tryggere i banken kanskje de frekke blondinene bak skranken som flørter med mannen din låner smykkene dine uten at du vet det, for det har du nok lest ett sted..... Jeg betaler 375 kroner pr. år for min bankboks og den summen trekkes automatisk fra lønnskontoen min.
Gjest Zalomine Skrevet 20. november 2003 #24 Skrevet 20. november 2003 Får man komme og titte oppi (ta ut og legge oppi ting) så ofte man vil, uten at de blir sinte og krever masser av gebyrer for "ekstraarbeidet" du påfører dem? Om det skal være noe vits i å ha negativer (i vårt tilfelle brente cd'er, vi har digitalkamera) der, må jeg jo putte oppi nde nye etterhvert som de produseres, og det er mange ganger i året... Også må jeg ha tilgang til dem om jeg trenger dem til noe. Og skal jeg ha bunadsølvet der må jeg naturlig nok hente det ut et par ganger i året i alle fall. Originaler av vitnemål vil jeg ikke tenke på engang, vi er jobbsøkende... ` Og, jeg har ikke konto i en "fysisk bank", men det har jo forøvrig min samboer da.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 20. november 2003 #25 Skrevet 20. november 2003 Får man komme og titte oppi (ta ut og legge oppi ting) så ofte man vil, uten at de blir sinte og krever masser av gebyrer for "ekstraarbeidet" du påfører dem? Ekstraarbeid og ektraarbeid Fru Blom, de kommer og låser opp/låser igjen når du er ferdig. Jeg betaler ikke noe utover den årlige leiesummen. Hvorfor skulle de bli sinte, det er jo endel av det å være bankansatt? :o
Gjest Poirot Skrevet 20. november 2003 #26 Skrevet 20. november 2003 Har brannsafe i stedet.. ' De står ofte på gulvet. Naboen fikk ødelagt alle papirene sine når de hadde oversvømmelse...
Gjest Zalomine Skrevet 20. november 2003 #27 Skrevet 20. november 2003 Vel, banken liker jo å ta seg betalt for alt den ser på som arbeide, selv det at vi betaler regninger selv over vår nettbank, uten at de trenger "ta i den" i det hele tatt (vel, ikke min bank, men "fysiske banker" gjør somregel det) "Manuelle tjenester", som inkluderer at du SER et bankmenneke pleier etter min erfaring å koste mange gebyrer, selv om de ikke trenger jobbe så veldig masse... Men, flott om de ikke tar seg betalt for å låse opp da, og låse igjen. For OM vi får en bankboks, så vil jeg titte oppi den mange ganger i året...
K. Skrevet 20. november 2003 #28 Skrevet 20. november 2003 Ekstraarbeid og ektraarbeid Fru Blom, de kommer og låser opp/låser igjen når du er ferdig. Jeg betaler ikke noe utover den årlige leiesummen. Hvorfor skulle de bli sinte, det er jo endel av det å være bankansatt? :o Det er ikke alle steder de ansatte må være med for å låse opp. Der vi har er det elekronisk åpning til hvelvet, og så har vi nøkkel til boksen selv. Og nei, bankene tar ikke ekstra betalt for at man skal i bankboksen sin, samme hvor mange ganger det er i løpet av året K.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 20. november 2003 #29 Skrevet 20. november 2003 Har aldri hørt om noen banker som tar seg betalt for å låse opp en bankboks man betaler leie for. Jeg er vel innom min 3-6 ganger pr. år for enten å ta ut smykker eller bunadsølv eller hvis jeg trenger kopi av noen viktige papirer.
Gjest Zalomine Skrevet 20. november 2003 #30 Skrevet 20. november 2003 Jeg mente forøvrig ikke SINTE da, det var bare et ord jeg bruker. Men egentlig var jeg mest opptatt av om de krevde penger av meg. Jeg er sunnmøring, nemlig
Gjest Zalomine Skrevet 20. november 2003 #31 Skrevet 20. november 2003 Men de TAR seg betalt for at du bruker bankkortet som du betaler årsgebyr for, og det er langt mindre krevende for dem at jeg betaler varer på butikken med kortet mitt, enn at jeg vil de skal låse opp boksen min.... så derfor ville jeg ikke blitt overraska om de krevde penger for det. Men flott at de ikke gjør det. Kanskje vi skal vurdere noe slikt etterhvert, for å oppbevare de tinga vi ikke vil miste.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 20. november 2003 #32 Skrevet 20. november 2003 Hvorfor får jeg inntrykk av at du hater banker Fredagsbarn. Det er da ikke Satans avkom som jobber der, eller?
Gjest Zalomine Skrevet 20. november 2003 #33 Skrevet 20. november 2003 Jeg hater da slett ikke banker? Synes banker er helt greie fenomener jeg, og bankfolk er helt greie mennesker. Menneskene har jeg ikke noe mot i det hele tatt. Ikke egentlig bankene heller, bare at noen av dem er glade i gebyrer. NAturlig nok, det er deres inntekter. Jeg har slett ikke noe mot banker, jeg bare rett og slett lurte på om de rkevde penger av meg hver gang jeg ville åpne bankboksen, hvilket jeg har fått vite at de ikke gjør. Flott.
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2003 #34 Skrevet 21. november 2003 Får man komme og titte oppi (ta ut og legge oppi ting) så ofte man vil, uten at de blir sinte og krever masser av gebyrer for "ekstraarbeidet" du påfører dem? Om det skal være noe vits i å ha negativer (i vårt tilfelle brente cd'er, vi har digitalkamera) der, må jeg jo putte oppi nde nye etterhvert som de produseres, og det er mange ganger i året... Også må jeg ha tilgang til dem om jeg trenger dem til noe. Og skal jeg ha bunadsølvet der må jeg naturlig nok hente det ut et par ganger i året i alle fall. Originaler av vitnemål vil jeg ikke tenke på engang, vi er jobbsøkende... ` Og, jeg har ikke konto i en "fysisk bank", men det har jo forøvrig min samboer da. I min bank er hvelvet til bankboksene åpent når banken er åpen og nøkkel har jeg selv. Så jeg kan gå innom hver dag uten å snakke med noen, hvis jeg vil. Blir jo selvsagt videoovervåket. Bankboksen vår koster 250 kr i året og er A4*5 cm høy.
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #35 Skrevet 21. november 2003 brannsafe hjemme kan man ta ting ut og inn av om det så skulle være midt på natta.. -> mye mer praktisk!
Gjest Zalomine Skrevet 21. november 2003 #36 Skrevet 21. november 2003 I min bank er hvelvet til bankboksene åpent når banken er åpen og nøkkel har jeg selv. Så jeg kan gå innom hver dag uten å snakke med noen, hvis jeg vil. Blir jo selvsagt videoovervåket. Bankboksen vår koster 250 kr i året og er A4*5 cm høy. Jeg har altså fått vite det jeg ville, flott, det virker som en grei løsning, så.. kanskje vi skal vurdere det. Om natta har jeg ikke behov for ting, og jeg klrer stort sett planlegge såpass at jeg kan vente til neste virkedag før jeg trenger ting, så det er nok en mulighet dette. Men enda har vi altså ikke tenkt så langt. Må vel brenne ut bildene før vi kan lege cd'ene noen plass, vi ligger nok minst ett år etter med det også.... Men nå har vi betilt fremkalling d, i går, av sånn ca 100 bilder... (110, dvs 102 forskjellige, men litt ekstra av noen, så det blir 110 kopier...) Men, det hadde vel ikke noe med denne debatten å gjøre. Sorry :oops:
ringblomst Skrevet 21. november 2003 #37 Skrevet 21. november 2003 Moren min har alltid hatt bankboks hvor hun har oppbevart alle viktige dokumenter, smykker og andre ting av verdi. Men for noen år tilbake så kjøpte min bror og jeg en brannsikker safe til henne, så nå slipper vi det med å gå til banken for å hente passet og smykker. Kommer til å ønske meg min egen safe til bryllupet vårt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå