Gå til innhold

Har du bankboks?

Har du bankboks?  

1 stemme

1. 1. Har du bankboks?

• Ja
      12
    • Nei
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha avsporet en diskusjon på bryllup lager jeg en egen tråd om emnet her.

Hvorfor, hvorfor ikke?

Hva har du i bankboksen?

For å begynne med meg selv.

Jeg har bankboks fordi jeg der kan oppbevare ting jeg er redd for, og som det vil være mye styr å skaffe nytt av.

Hvis jeg er så uheldig at huset brenner ned eller jeg blir rundstjålet.

Så i bankboksen har jeg: Bunadsøljer, fotonegativer(det viktigste av alt), vitnemål, skjøte på leiligheten, forsikringspapirer

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Jada jeg har bankboks og den er velfylt :D Mange av de samme tingene du nevnte har også jeg i min i tillegg til de aller mest kostbare smykkene mine (som brukes sjelden). Søljene til bunaden har jeg også der, to av dem er arvegods fra min tipp oldemor og er helt unike i sitt slag.

Skrevet

Vi har ikke bankboks, men har lenge snakka om å anskaffe oss en. Bl. a til de tingene Pulverheksa skrev om.

Skrevet

Nei, vi har ikke det, men har snakket om å få ordnet det mange ganger. Jeg har planer om å få lagt vekk viktige papirer, negativer til fotografier og smykker jeg ikke bruker/bruker så ofte. Det er bare det å få gjort det.

Skrevet

Ja, har en bankboks som vi oppbevarer viktige papirer i (originaler - har kopier hjemme). Negativer har jeg faktisk ikke tenkt på at skulle vært der - tror jeg skal ta en tur dit og få lagt inn de snart!

Synes det er en grei sikkerhet, og ikke er det dyrt heller.

Skrevet

Nei, bruker ikke bankboks.

Hvor mye må dere betale for det?

Skrevet

Vi har kjøpt oss brannsikker safe der vi oppbevarer smykker, viktige papirer, negativer, kvitteringer for store ting vi har kjøpt (type sofa og kjøkken altså, ikke matvarer :ler: ) samt sikkert andre ting jeg ikke kommer på.

Jeg syntes det er greit å ha sakene hjemme, så slipper jeg å løpe i banken i tide og utide.

Skrevet

Nei, men det kommer nok en vakker dag.

Tips; ikke legg pass i bankboksen....

Skrevet

Ja, jeg har hatt bankboks i snart to år, men det eneste jeg har klart å legge oppi enda er skjøte på tomten min. Holder i disse dager på med å fotografere alt inventaret mitt som er av en viss verdi, eks. kunst, sølvtøy, verdifullt service og glasser, spesielle brunevarer, osv... disse skal jeg legge over på CD slik at jeg har det i tilfelle brann eller innbrudd.

Skal også ta meg tid til å sortere alle negativer til fotografier - disse skal også i bankboksen... + en del papirer som er av interesse. Ser at jeg har litt arbeid å gjøre ...

Skrevet

Har ikke bankboks nei, men vi har diskutert det og vi skaffer oss vel en så vi kan ligge alle dyrebare ting der som vi ikke vil miste i en brann o.l.

Skrevet

Noen som vet hva det koster i året å ha en bankboks?

Skrevet

Har ikke bankboks, men vurderer sterkt å leie en. Må man ha konto i en bank for å leie bankboks?

Der skal jeg ha attester, vitnemål, testemente, kontrakter osv. Smykkene blir hjemme, de gjør jo null nytte for meg dersom de legges i bankboksen. Negativer er et godt poeng, men for oss blir det vel noen CD'er med back-up av bilder. Har også tenkt å ta bilder/videofilme det vi eier, slik at vi kan ha det i tilfelle brann (visste dere forresten at vannskader er vanligere enn brann? Fordi dersom det brenner hos naboen osv i blokk, blir ofte nærliggende leiligheter vannskadet...)

Skrevet

Nei, tror ikke du må ha konto i banken for å leie bankboks.

Tror vi betaler ca. 400 kroner i året i leie.

Skrevet

har ikke bankboks. Liker å passe på tinga mine sjæl.....

Skrevet
Hvor mye koster en brannsafe?

Det kommer an på størrelse og låsesystem.

Den vi kjøpte er jeg ikke helt sikker på hvor stor er, men den er ca. 30 cm bred og så høy at du får en A4-perm stående inni under en "skuff på toppen som er ca 10-15 cm høy. (Knaakende bra beskrivelse :roll: ) Vi har en vanlig analog lås med nøkkel, samt en sånn kodelås som skurkene bruker stetoskop for å åpne ;)

Det er helt klart tydelig at jeg har peil på safer eller hva? :ler:

Vi betalte uansett 8000 kroner for den, noe som var "gjennomsnittet" for den størrelsen - vi pris-shoppet litt før vi bestemte oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...