My84 Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 I hagen min står det en Klematis (vestvendt) som nå har begynt å henge ganske kraftig med noen av bladene og blomstene. Jeg har vannet den masse, men det ser ikke ut til å hjelpe. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Trenger den gjødsel kanskje?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 I hagen min står det en Klematis (vestvendt) som nå har begynt å henge ganske kraftig med noen av bladene og blomstene. Jeg har vannet den masse, men det ser ikke ut til å hjelpe. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Trenger den gjødsel kanskje? Kanskje den har det for varmt og at den skulle vært mer i halvskygge?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Klematis vil gjerne ha skygge på rota så det er lurt å plante noe lavt rundt den.
Oliven Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Klematis vil ha gjødsel om den ikke har fått det ja. Gi den gjerne benmel. Den kan også har fått visnesyke og da må du klippe bort alle de bladene og stenglene som henger. Gjødsle og vanne så kan det gå seg til og den kommer til neste år igjen.
My84 Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2011 Takk for svar! Hva er egentlig visnesyke?
Oliven Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Her står det litt. Fikk det på en et år i krukke. klipte den ned og satt den i bakken. Blomstret fint året etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå