Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg vil ha oss en sydentur etterhvert. Til høsten kanskje.

Vi er litt uenige om hvor mye dette vil koste oss. Ser jo prisene på selve turen og at vi kan få billige restplasser, men jeg tenker totalt sett.

Har dere noen gang regnet på hvor mye turene deres har kommet på med alt? Mat, lommepenger, reisen, osv..

Da tenker jeg på to voksne uten barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restplass eller vanlig pakketur. Dette har du pris på. Så kan du sette opp en liste på: mat ombord på fly, skyss til og fra flyplass, utflukter som dere vil være med på, turer på egen hånd, bussbiletter lokalt, taxi penger, måltider. Er frokost inkludert, reiser dere all inklusive, er drikkevarer inkludert, skal dere spise middag på restaurant, har dere leilighet med kjøkken og handler alle varer i butikk og lager maten selv, skal dere besøke noen parker som koster penger, solstoler på Strand, shopping, dere kjenner dere selv best, souvernier, ekstra vekt på flyet hjem, overnatting og/eller reisepenger til og fra flyplass i Norge. Taxfrishopping.

Sett opp en liste som dette og så er det opp til deres økonomi hvor mye dere vil bruke på forskjellige poster. Dette er bare en oversikt over hva jeg mener er realistiske utgifter når man er tur. Hva dere har råd til bestemmer dere.

Om mulig ha alltid en ekstra buffer på et kort i tilfelle ekstra uforutsette utgifter.

Og husk reiseforsikring.

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...