Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :)

Jeg er ei jente på 16 som er veldig glad i mennesker, og spesielt barn. Derfor tenkte jeg at i stedet for å få meg en jobb på matvarebutikk eller kiosk, kunne jeg prøve meg som fast barnevakt, da dette er noe jeg trives som og liker å gjøre. Problemet er at jeg vet at det er mange der ute som er både eldre og mer erfaren, som vil være barnevakt, og derfor lurer jeg på;

ville dere ansatt ei jente på 16?

Ville dere foretrukket ei dame på 30 år med tidligere erfaring fra barnepass foran ei jente på 16?

Vær så snill og svar. Jeg lurer på hvordan jeg ligger an, og om jeg burde gi opp denne tanken med en gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi opp nei, folk ansetter 13-åringer. Barnevakt er perfect for 16-åringer, du er mer enn voksen nok.

• Liker 1
Skrevet

Her i huset pleier søsteren til samboern å sitte barnevakt for min datter, hun er 5 og barnevakten er 15.

Min erfaring med barnevakter som er i tennårene er at de har mye mere barn i seg og har mere energi enn folk på 30. Barna liker bedre å ha en yngre barnevakt som faktisk lever seg inn i lek og har mer fantasi enn en på 30. Og at barnet mitt trives har mer å si for meg enn erfarenhet så jeg ville gått for en på 16 :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

veldig passe alder for å vere barnevakt.men selfølgelig kan ikke legge så mye ansvar på en 16 åring som en 30 åring.fordelen med 16 åringen er at 16 åringen leiker mer med barnet enn eldre gjør.

Skrevet

Vi bruker en 15-åring som barnevakt, og det er IKKE noe problem i det hele tatt :)

Skrevet

Åh, det var godt å høre! Jeg ble litt usikker en stund da jeg så alle de voksne som tilbydde seg å være barnevakt, men nå vet jeg hvertfall at det er håp for meg og. Takk dere! :)

AnonymBruker
Skrevet

Du må huske at voksne som tilbyr seg å sitte barnevakt ofte gjør det mest for hyggens skyld nå og da, og sannsynligvis ikke tilbyr seg som noen "fast ansatt" barnevakt, slik du gjerne vil bli. :)

Gjest Bjørn82
Skrevet

Heisann! :)

Jeg er ei jente på 16 som er veldig glad i mennesker, og spesielt barn. Derfor tenkte jeg at i stedet for å få meg en jobb på matvarebutikk eller kiosk, kunne jeg prøve meg som fast barnevakt, da dette er noe jeg trives som og liker å gjøre. Problemet er at jeg vet at det er mange der ute som er både eldre og mer erfaren, som vil være barnevakt, og derfor lurer jeg på;

ville dere ansatt ei jente på 16?

Ville dere foretrukket ei dame på 30 år med tidligere erfaring fra barnepass foran ei jente på 16?

Vær så snill og svar. Jeg lurer på hvordan jeg ligger an, og om jeg burde gi opp denne tanken med en gang

Synes dette høres ut som en veldig god ide spør du meg.. Det er ikke alle som kan ringe noen for å få dem til å sitte barnevakt nå og da. Det hadde jo vært fint for deg også siden du er glad i mennesker og liker å sitte barnevakt.

Legg ut annonse på finn.no så får du sikkert respons. I tillegg så kan du jo begynne med å reklamere for dine tjenester i nærområdet ditt og til bekjente av deg.

Skrevet

Takk for gode svar og tips! Det har seg sånn at jeg skal flytte til Oslo til høsten, så da skal lapper henges opp og annonser skrives :))

Skrevet

En ansvarsfull 16-åring ville jeg mer enn gjerne hatt som barnevakt. Lykke til! :)

Skrevet

Vi har anlitat två barnvakter på 17-18 år ganska regelbundet under drygt ett år.

Jag hade nog varit tveksam till en 16 åring, i alla fall innan jag lärt känna personen. Allt beror på vad jag vill att barnvakten ska göra för typ av jobb.

Mina barnvakter har hämtat barnen på barnehage och fritids/SFO, lagat mat till dem och sig och sedan städat undan. De jobbar ca 16-19 men i bland behöver jag länge hjälp pga jobb och då behöver barnvakten också se till att barnen kläs i pyjamas, tänder borstas och att de går i säng.

Det krävs en viss mognad för detta anser jag, om en 16 åring har det? Det är jag lite tveksam till men med rätt 16 åring så kanske

Skrevet

Tråden er ryddet for kjøp og salg av tjeneste.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Vi har en 15-åring, fungerer strålende. Men ville ikke hatt henne som barnevakt over natten eller hele helger. Det bruker vi også bare familie til ...

Skrevet

Jeg var barnevakt fra jeg var 14. Over natten også. Det går fint så lenge du er voksen for alderen, men du bør gå inn for å vise foreldrene at du er flink og engasjert i barna og til å stole på

Gjest Maneater?
Skrevet

Tror de fleste velger 16-åringen da det er mest sannsynlig at den ikke tar mye betalt.

Skrevet

Jeg ville kanskje vært litt skeptisk til å la 16.åringen passe i kvelder og helg frem til vi ble bedre kjent. Dette fordi det er større sjans for at huset mitt plutselig blir omgjort til ungdomsfestlokale... Ikke alltid med 16.åringens intensjon engang. Men da jeg var yngre var det ungdomsgjenger som dro og krasja partyer der de hørte ungdom var "alene hjemme".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...