juicyfruity- Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Hei! Jeg har alltid syntes at lang, tykt hår er utrolig fint. For ett år siden så var jeg så smart(dum)at jeg klipte meg bob. Håret mitt var egentlig ganske fint da, men etterhvert begynte jeg å savne litt lengde, så jeg bestemte meg for å la håret gro, og jeg har syntes at håret mitt har vært helt OK frem til nå. Nå går håret til rett over skuldrene og pga. jeg har litt fall i håret bøyer det seg innover (uansett om jeg retter det eller ikke). For å si det som jeg er: Jeg HATER håret mitt akkurat nå! Jeg har aldri likt håret mitt når det er mellomlangt, men jeg har hatt ganske lang hår før og det synes jeg er veldig fint på meg. Det jeg har veldig lyst til å gjøre er å kjøpe meg extensions, for da kan jeg gjøre mye mer med håret mitt og føle meg FIN samtidig som det "ekte" håret mitt vokser! Og når håret mitt er så langt som jeg vil ha det kan jeg slutte å bruke extensions. Problemet er: Mamma nekter å la meg kjøpe det, fordi hun synes det er unødvendig bruk av penger + at hun synes håret mitt er fint som det er. Jeg kan mer enn gjerne betale selv, men hun nekter fortsatt. Ville dere ha latt barnet deres få kjøpe seg extensions? Jeg skjønner egentlig ikke at det er noen big deal, mange av jentene i klassen min har det... Haha, merka nå at jeg har skrevet et veldig langt innlegg i forhold til hva spørsmålet egentlig var, men jeg var jo så godt i gang med skrivinga... :gjeiper: Håper på svar! :D - Jente 14 år
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Jeg ser du tror at håret ditt vokser seg langt og pent under extensions, men det gjør det ikke.. Det blir vanvittig slitt, og de fleste må klippe av alt det slitte. Extensions skader bare håret du har fra før. Jeg anbefaler deg heller en parykk, eller spare til langt hår 1
Djungelvrål Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Jepp det sliter sinnsykt. Varmen fra sveisingen ødelegger håret veldig. Det er 5-6000 for å ha fint hår i 4-6 mnd for så å måtte klippe deg nesten kort etterpå. Anbefales ikke!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Du er iallfall moteriktig Min lenke Jeg synes også du er for ung for extensions. Det er dyrt og blir så fort stygt. Altfor mange fjortiser som har det, og som ikke burde ha det. I tillegg mener jeg at jo lengre man unngår å bruke fake produkter, jo mer naturlig forhold får man til sin egen kropp. Med en GHD rettetang så blir det ikke bøy på håret igjen.
juicyfruity- Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2011 Hva med clip-ons? Jeg kan godt gå med mitt "naturlige" hår av og til, men i så fall må jeg ha det i hårstrikk. Forresten, mange av venninene mine har bestilt clip-ons på ebay til en laaaangt billigere penge enn på frisør-salonger, så det er isåfall det jeg skal gjøre.
juicyfruity- Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2011 Du er iallfall moteriktig Min lenke Jeg synes også du er for ung for extensions. Det er dyrt og blir så fort stygt. Altfor mange fjortiser som har det, og som ikke burde ha det. I tillegg mener jeg at jo lengre man unngår å bruke fake produkter, jo mer naturlig forhold får man til sin egen kropp. Med en GHD rettetang så blir det ikke bøy på håret igjen. Hehe, hadde jeg hatt den frisyren Jenny Skavlan hadde der hadde jeg vært superfornøyd!
Vulpes Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Sannsynligvis ser du ikke så ille ut som du tror. Og jeg synes du er alt for ung til å styre med extensions. Finnes viktigere ting her i livet enn perfekt hår. Og det gror jo ut til slutt, bare slapp av og smør deg med tålmodighet
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Nå synes du sikkert jeg er teit og ikke skjønner noenting, men jeg husker faktisk godt hvordan det var å være 14. Jeg kjenner jo ikke deg og har ikke sett håret ditt, men jeg vil si det er 99% sikkert at håret ditt er helt fint og at problemet sitter mer inni hodet enn utenpå. Når man er 14 (og i noen år framover ) er man ofte ekstremt selvkritisk og liker lite ved seg selv. Man tror gjerne at alt hadde blitt så mye bedre hvis man bare kunne gjort slik eller sånn, men så blir ikke ting bedre, i hvertfall ikke i mer enn et par timer eller et par dager. Det er det som er inni deg du tjener mest på å jobbe med. Jobb med selvtilliten din, lik deg selv og fokuser på det du er fornøyd med. 1
Compaq Skrevet 7. juli 2011 #9 Skrevet 7. juli 2011 Så vidt jeg vet er clip-ons relativt lite skadelig på håret, så om ts mener hun trenger dette for å føle at håret ser bra ut, ser jeg ingen problemer ved det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #10 Skrevet 7. juli 2011 Så vidt jeg vet er clip-ons relativt lite skadelig på håret, så om ts mener hun trenger dette for å føle at håret ser bra ut, ser jeg ingen problemer ved det. Det stemmer ikke. Clip-ons festes med metallspenner, som logisk nok sliter en del på håret. Hvor mye det sliter kommer naturligvis an på hvor ofte hun har tenkt å bruke dem, men jeg vet om mange som har fått veldig slitt hår der extensionsene festes ved å bruke clip-ons. Jeg vil fraråde deg å bestille billige extensions på eBay, ts. Kvaliteten på slikt hår er som prisen tilsier, og selv om du føler at det viktigste er å ha langt hår uansett hvilken stand det er i tror jeg ikke mange vil være enig med deg i det. Jobb heller med ditt eget hår! Bruk gode hårpleie- og stylingprodukter så vil du få et sunt, naturlig og kjempefint halvlangt hår.
Gjest Ruccola Skrevet 7. juli 2011 #11 Skrevet 7. juli 2011 Bruk sommeren til oppsatt hår i solen, og så vips så er det blitt lenger når sommeren er over, og kanskje du er over det verste så du ikke føler deg så ille lenger Og bruk heller litt penger på en god frisør så du får en formklippet frisyre som passer lengden du har nå! Sparesveis fra en bob som ble klippet for et år siden skjønner jeg godt ikke er pent - om det er det du har Selv om man sparer må man klippe håret jevnlig, og minst 2 ganger i året
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #12 Skrevet 8. juli 2011 Det stemmer ikke. Clip-ons festes med metallspenner, som logisk nok sliter en del på håret. Hvor mye det sliter kommer naturligvis an på hvor ofte hun har tenkt å bruke dem, men jeg vet om mange som har fått veldig slitt hår der extensionsene festes ved å bruke clip-ons. Feil. Jeg bruker clip-ons, bruker de nesten hver dag (om jeg bare skal være hjemme og ingen ser meg, så gidder jeg ikke feste dem i), og det har ikke slitt på håret mitt i det hele tatt, og jeg har brukt dem siden februar ca. Jeg skjønner TS, jeg kjøpte også extensions fordi jeg føler meg usikker og stygg med kort hår (dumme frisører), og kjøpte da extensions som jeg bruker til håret mitt er langt nok til at jeg føler meg komfortabel uten dem Ser ingen grunn til at du ikke skal få kjøpe de, kjøpte mine på luxushair.com, de er rimelige og bra kvalitet! de varer lenge også om du pleier de rett.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #13 Skrevet 8. juli 2011 Jeg er mamma til tenåringer. Jeg hadde latt min datter fått ta extensions dersom det var det hun virkelig ville og ikke minst betalte selv. Akkurat som jeg ikke hadde sagt et pip dersom hun farget håret blått eller tok barbermaskinen og snaua seg helt. Det her er bare ytre ting og betyr fint lite. Så lenge du selv er inneforstått med hva det betyr for håret ditt (jf det noen sier her om slitasje) så fikk du gjøre hva søren du vil for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå