Gjest RYPHJ Skrevet 6. juli 2011 #1 Del Skrevet 6. juli 2011 I dag er det akkurat 4 uker siden jeg gikk gjennom en medisinsk abort og jeg lurer på om noen kan dele sine erfaringer? - Når fikk du tilbake mensen? - Om du prøvde/ eller ble gravid rett etterpå, når viste testen å være positiv? - Vet du noe om syklusen etter abort og om eggløsnings tiden forandrer seg? jeg følte at jeg hadde eggløsning samme tid som jeg hadde sist måned når jeg ble gravid. blir dt forandring på når eggløsning kommer etter jeg får mensen? er det sånn at man får eggløsning ETTER 1 mensen etter abort? eller kommer eggløsning når den egentlig burde ? Setter pris på svar! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flub Skrevet 7. juli 2011 #2 Del Skrevet 7. juli 2011 Dytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. juli 2011 #3 Del Skrevet 7. juli 2011 Alt dette varierer fra kvinne til kvinne og etter hvor langt på veg du var når aborten ble utført. Jeg har kun hatt en veldig tidlig spontanabort (mistet en uke etter jeg skulle hatt mensen). Jeg fikk faktisk eggløsning tidligere enn vanlig i den neste syklusen, 14 dager etter jeg begynte å blø. Vanligvis har jeg eggløsning 18 dager etter første dag i mensen. Og jeg ble gravid igjen før jeg fikk mensen. Så om jeg skal svare direkte på spm dine: - Fikk ikke mensen igjen, ble gravid. - Testet positivt 25 dager etter spontanaborten, dvs 11 dager etter egglønsning. De fleste får hvertfall positiv test 14 dager etter eggløsning. - De fleste får eggløsning før de får mensen igjen. Hvor lang tid det tar før mensen kommer, kommer an på bl.a. hvor langt du var på vei. Jo lengre på vei, jo mere hormoner kroppen må bli kvitt før syklusen setter i gang igjen. Håpe dette svarer på det du lurte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 7. juli 2011 #4 Del Skrevet 7. juli 2011 Alt dette varierer fra kvinne til kvinne og etter hvor langt på veg du var når aborten ble utført. Jeg har kun hatt en veldig tidlig spontanabort (mistet en uke etter jeg skulle hatt mensen). Jeg fikk faktisk eggløsning tidligere enn vanlig i den neste syklusen, 14 dager etter jeg begynte å blø. Vanligvis har jeg eggløsning 18 dager etter første dag i mensen. Og jeg ble gravid igjen før jeg fikk mensen. Så om jeg skal svare direkte på spm dine: - Fikk ikke mensen igjen, ble gravid. - Testet positivt 25 dager etter spontanaborten, dvs 11 dager etter egglønsning. De fleste får hvertfall positiv test 14 dager etter eggløsning. - De fleste får eggløsning før de får mensen igjen. Hvor lang tid det tar før mensen kommer, kommer an på bl.a. hvor langt du var på vei. Jo lengre på vei, jo mere hormoner kroppen må bli kvitt før syklusen setter i gang igjen. Håpe dette svarer på det du lurte på. Takk for svar ! Jeg var 6 uker på vei, og faktisk så føler jeg at jeg hadde eggløsning nesten samme tid som sist gang, dette var for noen uker siden.. og derfor lurte jeg på om eggløsning denne mnd skal komme samme tid som vanlig. det er vanskelig å si, hvis jeg f.eks får mensen om det kommer til å endre seg, venter fortsatt på mensen ! og jg testet meg 20 dager etter jeg hadde samleie og den var negativ, så venter på å teste meg om 1 uke cirka. ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. juli 2011 #5 Del Skrevet 7. juli 2011 20 dager etter samleie bør være nok. Sædcellene kan leve i max 7 dager (mer vanlig ca 3). Så du kan i værste/beste fall bli gravid om du har sex 7 dager før eggløsning. De aller fleste tester som sagt positivt 14 dager etter eggløsning, som da kan max være 21 dager sex. Test igjen om noen dager, så vet du nok helt sikkert. Etter hva jeg har lest så tror jeg mensen ofte kommer 1-2 uker for sent etter en abort ved 6 uker. Men for andre kan det også gå måneder før kroppen er i lage igjen, spesielt etter medisinsk abort regner jeg med, siden kroppen da har fått i seg medisiner som kan påvirke den naturlige hormonbalansen. Lykke til, håper du får det svaret du ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 7. juli 2011 #6 Del Skrevet 7. juli 2011 20 dager etter samleie bør være nok. Sædcellene kan leve i max 7 dager (mer vanlig ca 3). Så du kan i værste/beste fall bli gravid om du har sex 7 dager før eggløsning. De aller fleste tester som sagt positivt 14 dager etter eggløsning, som da kan max være 21 dager sex. Test igjen om noen dager, så vet du nok helt sikkert. Etter hva jeg har lest så tror jeg mensen ofte kommer 1-2 uker for sent etter en abort ved 6 uker. Men for andre kan det også gå måneder før kroppen er i lage igjen, spesielt etter medisinsk abort regner jeg med, siden kroppen da har fått i seg medisiner som kan påvirke den naturlige hormonbalansen. Lykke til, håper du får det svaret du ønsker Åja da skjønner jeg bedre! :D ja men da skal jeg ta også teste meg snart igjen ! Føler på meg at jeg kan ha blitt gravid, men samtidig vet jeg ikke om disse " tegnene " bare har kommet pga det tidligere svangerskapet! Følt meg litt kvalm i går, vært VELDIG svimmel i det siste, hatt rar smak i munnen og sover mer enn jeg burde.. så jeg får bare ha tålmodighet og se hva som skjer ! Tusen takk !! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #7 Del Skrevet 7. juli 2011 Har kun hatt en SA da jeg var ca 6 uker på vei. Fikk EL etter 14 dager og mensen etter en mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 7. juli 2011 #8 Del Skrevet 7. juli 2011 Har kun hatt en SA da jeg var ca 6 uker på vei. Fikk EL etter 14 dager og mensen etter en mnd. Fikk du EL 14 dag etter 1 dag du hadde en SA? eller 14 dager etter du sluttet å blø? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. juli 2011 #9 Del Skrevet 7. juli 2011 Fikk du EL 14 dag etter 1 dag du hadde en SA? eller 14 dager etter du sluttet å blø? Takk for svar! Hvis jeg teller dagen jeg begynte å blø med SA'en som dag 1, hadde jeg EL på dag 14. Dvs 13 dager etter første blødningdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 7. juli 2011 #10 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvis jeg teller dagen jeg begynte å blø med SA'en som dag 1, hadde jeg EL på dag 14. Dvs 13 dager etter første blødningdag. Åja ok ! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirstiJ Skrevet 8. juli 2011 #11 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg bare lurer, hvorfor tar man abort, for så å ønske å bli gravid med en gang? Kan man finne ut allerede i uke seks om det er noe galt med fosteret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #12 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg bare lurer, hvorfor tar man abort, for så å ønske å bli gravid med en gang? Kan man finne ut allerede i uke seks om det er noe galt med fosteret? Lurte litt på dette jeg også. Jeg skjønner det jo hvis det er snakk om spontanabort, men ikke når det er noe man har valgt frivillig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 8. juli 2011 #13 Del Skrevet 8. juli 2011 Skal ikke gå inn i detaljer og hvorfor jeg hadde en MA men det var langt ifra frivillig.. grunnen vil jeg ik dele med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flub Skrevet 8. juli 2011 #14 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Jeg bare lurer, hvorfor tar man abort, for så å ønske å bli gravid med en gang? Kan man finne ut allerede i uke seks om det er noe galt med fosteret? En MA er IKKE frivillig!! Det er det samme som spontanabort, men kroppen holder på fosteret i stedenfor å blø det ut. Mange går flere uker ut i svangerskapet uten å vite at de har mistet og må til utskrapning/ eller gjennomføre en medisinsk abort. Jeg opplevde dette nå i juni og det unner jeg ingen å oppleve! Jeg vil også gjerne bli gravid igjen så fort som mulig, da prøvetiden har vært lang og en spire er veldig etterlengtet. Endret 8. juli 2011 av flub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #15 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg tror ikke noen mener at en MA er frivillig. Men TS skrev bare at hun hadde hatt en medisinsk abort, da kan man fort tenke at det ikke var en frivillig graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wesla Skrevet 8. juli 2011 #16 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg hadde MA i uke 18 og fikk vel eggløsning ca seks uker etter det. Det tok meg 8 mnd å bli gravid igjen, jeg mistet da i uke 5 og ble gravid i påfølgende eggløsning som jeg igjen mistet i uke 5. Nå har vi en liten ufrivillig pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 8. juli 2011 #17 Del Skrevet 8. juli 2011 En MA er IKKE frivillig!! Det er det samme som spontanabort, men kroppen holder på fosteret i stedenfor å blø det ut. Mange går flere uker ut i svangerskapet uten å vite at de har mistet og må til utskrapning/ eller gjennomføre en medisinsk abort. Jeg opplevde dette nå i juni og det unner jeg ingen å oppleve! Jeg vil også gjerne bli gravid igjen så fort som mulig, da prøvetiden har vært lang og en spire er veldig etterlengtet. Takk for det, du svarte for meg! =) skjønner at mange tror med engang at jeg har tatt medisinsk abort med egen vilje fordi jeg ikke gikk inn i detaljer men dt r ik det som var saken med meg nei.. ! Uff det var trist å høre ! Får håpe du blir gravid igjen når du er klar og at det går bra denne gangen, masse lykke til !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RYPHJ Skrevet 8. juli 2011 #18 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg hadde MA i uke 18 og fikk vel eggløsning ca seks uker etter det. Det tok meg 8 mnd å bli gravid igjen, jeg mistet da i uke 5 og ble gravid i påfølgende eggløsning som jeg igjen mistet i uke 5. Nå har vi en liten ufrivillig pause. Takk for svar ! Ja det tror jeg faktisk har skjedd med meg også! akkurat i dag ser det ut som om jeg har hatt en eggløsning, hadde litt slim der nede som lignet på eggløsning. Men er veldig usikker egentlig! :| Oi det kunne ikke vært godt ;/ får håpe neste gang du prøver at den fester seg ! Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wesla Skrevet 8. juli 2011 #19 Del Skrevet 8. juli 2011 Sikkert litt forvirring i forkortelser her også. Missed abortion - MA og medisinsk abort som man må ta etter MA (stort sett), men også ved frivillig abort også MA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wesla Skrevet 8. juli 2011 #20 Del Skrevet 8. juli 2011 Takk for svar ! Ja det tror jeg faktisk har skjedd med meg også! akkurat i dag ser det ut som om jeg har hatt en eggløsning, hadde litt slim der nede som lignet på eggløsning. Men er veldig usikker egentlig! :| Oi det kunne ikke vært godt ;/ får håpe neste gang du prøver at den fester seg ! Masse lykke til HOT tips om du ikke har prøvd det så er temping helt genialt, jeg brukte det med tester i starten, men etterhvert får du såpass kontroll for det at du gjerne slipper tester. Jeg sjekket da sekret samtidig. Uendelig masse lykke til til dere, husk å gi deg tid til å sørge. Det er så trist å miste uansett for langt man er på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå