Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat handlet for første gang fra Iherb.com , og fikk en mail dagen etter om at de visstnok trengte opplysninger fra meg for å se at navnet stemte overens med kontonummeret mitt. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få "bevist" dette? :sjenert: Har noen andre fått mail om det samme?

Har handlet fra usa før uten paypal, og har aldri måtte trenge å bevise noe slikt før :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke lenge siden jeg handlet derfra, og kan ikke huske at jeg fikk en sånn mail...

Hva slags opplysninger ber de om? Skal du trykke på en link?

Det kan jo være noen som vil svindle deg...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke fått sånn mail fra dem. Jeg betalte med kort. Høres rart ut?

• Liker 2
Skrevet

Her er mailen jeg fikk. Hvis det er svindel er det jo rart at de vet ordre nr mitt.

For your protection and ours, it is important to make sure credit cards are being used by their proper owners. So customers ordering for the first time from iHerb.com may need to fax or email us information. We need you to fax (001.951.616.3601) or email ( [email protected] ) as an attachment the front page of your monthly credit card statement or bill. (This is the document that shows your charges for that month.) Another option is to send us a copy of the front and back of the credit card along with a utility bill (water, electricity, or gas) that shows your shipping address. Your privacy is assured. Please understand that we respect your privacy and have no interest in your personal spending habits. (We do not sell or distribute any of your personal information.) If you are sending us a copy of your credit card statement, you may delete any purchase history from this document if you like. All we need is your credit card company''s logo and address, your name and address, and the last 4 digits of your card. Easy enough? Thanks for your cooperation!

Why do we take these steps? Unlike in the case of credit card purchases made by customers within the U.S., international orders cannot be verified electronically or by telephone. The extra step of faxing information is necessary for your protection and ours, to make sure you are the actual credit card holder.

*Please include your order number on all correspondance for quicker handling

Sincerely,

iHerb Customer Service

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er en ny greie, har opplevd det samme med noen andre nettbutikker men har vært fast kunde av iHerb i et par år nå.

Det står jo rimelig godt forklart hva du trenger å gjøre?

Skrevet

Rart....Har aldri fått en sånn mail fra dem.

Skrevet (endret)

Nei det burde vel ikke være så vanskelig å forstå. Er bare det at jeg ikke har noen regninger hvor kontonr mitt er oppgitt. På den månedlige lappen jeg får fra banken står heller ikke det nr mitt, kun det nummeret som står bak på kortet. Det er vel det nr foran som man bruker på nett de er ute etter?

Edit: skrivefeil

Endret av LadyStarlight
Skrevet

Jeg ville blitt veldig skeptisk til dette. Send de en mail og spør. Jeg tror kanskje de har en live-chat på siden sin. De som har skrevet mailen sier jo at du kan sende en kopi av forsiden og baksiden av kortet ditt! Dette lukter svindel, spør du meg...

Skrevet

Jeg ville blitt veldig skeptisk til dette. Send de en mail og spør. Jeg tror kanskje de har en live-chat på siden sin. De som har skrevet mailen sier jo at du kan sende en kopi av forsiden og baksiden av kortet ditt! Dette lukter svindel, spør du meg...

Fant ikke noen live chat, men en sånn rute man kan fylle ut. Fant også diverse mail de har til de ulike avdelingene, og den oppgitte mailen står på siden deres.

Skrevet

Fant ikke noen live chat, men en sånn rute man kan fylle ut. Fant også diverse mail de har til de ulike avdelingene, og den oppgitte mailen står på siden deres.

Under contact fant jeg en knapp hvor det står "Live Chat online". Den er over den ruta du kan fylle ut.

Det har jo skjedd før at folk har fått mailer som virkelig ser ut som om kommer fra bankene deres, men som bare er svindel. Så uansett hvor ekte det virker tror jeg det er lurt å sjekke når det kan være mistenkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke hvordan man skulle bli svindlet av noen som har adressen, navnet og de fire siste sifrene. Resten tegner man selvfølgelig over, eller teiper over med elektrikerteip før man scanner/tar bilde om man er redd de skal klare å fjerne paintstrekene.

Når de deler faxnummer og ingen linker er det også et godt tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...