Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja jeg kalle meg selv ung jente her. :fnise: Jeg jobber på en arbeidsplass med mange eldre damer. Eller rundt 40+ da. Vi har en på jobben som ikke gjør så mye ut av seg. Hun er vel ca 40 tror jeg. Blant de andre i sin aldersgruppe er hun liksom litt sjenert og... emh.. la oss si at hun ikke er en av dem som "bestemmer" mest.

Men vi er tre jenter som er litt yngre. Jeg (21), A (20) og B(som er noen år eldre en meg, kanskje 25/26). Vi er liksom de unge på jobb. Og denne ansatte som egentlig ikke er så veldig "sjefete" er veldig sjefete mot oss. Jeg er vandt til å få annerledes behandling fordi jeg er nest yngst på jobb, men som oftest vil det si at de eldre er hjelpsomme, ikke sjefete. Men denne personen sjefer. Hun er hyggelig, men hun endrer helt personlighet når hun snakker med oss unge. Da får hun plutselig mye mer selvtillit og er rett og slett sjefete. Skal jeg bare la det gå? Eller skal jeg prøve å vise henne at jeg ikke er en "ungdom" hun kan sjefe over.

Endret av Chiyo
Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Du må komme henne i møte og være avvepnende. det er tydelig at hun trykkes ned og er ukomfortabel med de på egen alder. Derfor sparker hun nedover. Om du vil endre dette på en god måte må du med smil og imøtekommenhet vise at dere er likeverdige. Gjerne hjelpe henne med selvtillit nok til ikke å bli sjefet i filler av de andre eldre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville latt det gå og bare gjort jobben min.. Hun vil etterhvert se at det ikke vil være nødvendig å sjefe over deg hvis hun føler respekt ovenfor den jobben du gjør..

Men er hun derimot direkte ufin og frekk ville jeg kanskje tatt det videre, eller direkte med henne..Ikke på en konfronterende måte mere en slags undring "er det en spesiell grunn til at du føler at jeg trenger å bli passet på?" eller "hva føler du egentlig er grunnen til at jeg trenger denne veiledningen?" Eller lignende..:)

Skrevet (endret)

Ja jeg tror hun er ukomfortabel med de andre. Jeg ser ofte at hun prøver å passe litt inn. Men alle på jobb er hyggelig med hverandre. Det er ikke noe dårlig stemning. Så selv om hun kanskje ikke passer helt inn med de på sin alder, så er det ingen som trykker henne ned for å si det sånn.

Endret av Chiyo
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja jeg kalle meg selv ung jente her. :fnise: Jeg jobber på en arbeidsplass med mange eldre damer. Eller rundt 40+ da. Vi har en på jobben som ikke gjør så mye ut av seg. Hun er vel ca 40 tror jeg. Blant de andre i sin aldersgruppe er hun liksom litt sjenert og... emh.. la oss si at hun ikke er en av dem som "bestemmer" mest.

Men vi er tre jenter som er litt yngre. Jeg (21), A (20) og B(som er noen år eldre en meg, kanskje 25/26). Vi er liksom de unge på jobb. Og denne ansatte som egentlig ikke er så veldig "sjefete" er veldig sjefete mot oss. Jeg er vandt til å få annerledes behandling fordi jeg er nest yngst på jobb, men som oftest vil det si at de eldre er hjelpsomme, ikke sjefete. Men denne personen sjefer. Hun er hyggelig, men hun endrer helt personlighet når hun snakker med oss unge. Da får hun plutselig mye mer selvtillit og er rett og slett sjefete. Skal jeg bare la det gå? Eller skal jeg prøve å vise henne at jeg ikke er en "ungdom" hun kan sjefe over.

Ok off topic. Du ler av deg selv når du omtaler deg selv som ung jente når du bare er 21? Ung jente er jo nettopp det du er.

Hun høres ut som en person som ikke klarer å respektere folk som er yngre enn seg. Vis henne du. Selv om du strengt tatt er en ungdom.

Skrevet

Ok off topic. Du ler av deg selv når du omtaler deg selv som ung jente når du bare er 21? Ung jente er jo nettopp det du er.

Hun høres ut som en person som ikke klarer å respektere folk som er yngre enn seg. Vis henne du. Selv om du strengt tatt er en ungdom.

:rodmer: Awww. Det gjør meg glad at du sier at jeg er ungdom. Hihi.. :fnise:

Men hun er veldig grei altså... det er bare det at hun skal liksom "bestemme" over oss. :sjenert:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

:rodmer: Awww. Det gjør meg glad at du sier at jeg er ungdom. Hihi.. :fnise:

Men hun er veldig grei altså... det er bare det at hun skal liksom "bestemme" over oss. :sjenert:

Hun har sikkert mindreverdighetskomplekser.

• Liker 2
Skrevet

Hun har sikkert mindreverdighetskomplekser.

Det tror jeg også.

:sjenert: Ikke for å være slem... men hun er litt patetisk. Altså hun er veldig hyggelig, men jeg skjønner at hun ikke helt passer inn med de på sin alder.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det tror jeg også.

:sjenert: Ikke for å være slem... men hun er litt patetisk. Altså hun er veldig hyggelig, men jeg skjønner at hun ikke helt passer inn med de på sin alder.

Hvor gammel er hun da? Åja det sa du jo. Men er hun yngre enn de eldste på jobben? Er hun liksom midt på treet sånn at hun hverken passer her eller der?

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Hvor gammel er hun da? Åja det sa du jo. Men er hun yngre enn de eldste på jobben? Er hun liksom midt på treet sånn at hun hverken passer her eller der?

Ja hun er vel det. Jeg er ikke helt sikker på hvor gammel hun er. Jeg vet at hun har en datter på 16. Jeg tipper hun er rundt 40. Jeg er ikke sikker. Men de fleste av damene på jobb er i 40-årene. Mennene er litt yngre. De er slutten av 20 årene til midten av 30 årene.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke får seg noe? Kanskje det er det som gjør henne irritert og bitter?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Eller kanskje hun er bitter for at hun ikke er 21 lengre.

Skrevet

Kanskje hun ikke får seg noe? Kanskje det er det som gjør henne irritert og bitter?

Det tror jeg heller ikke. Men hun virker ikke bitter akkurat. :fnise: Men ja jeg kan tenke meg at hun er litt ensom.

Kanskje jeg skal rett og slett være ekstra hyggelig mot henne. Slik at hun føler seg litt bedre. Hvis jeg har rett, så har hun det sikkert litt vanskelig med seg selv, og da kan jo det være fint om noen er hyggelig og snill. :popcorn:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det tror jeg heller ikke. Men hun virker ikke bitter akkurat. :fnise: Men ja jeg kan tenke meg at hun er litt ensom.

Kanskje jeg skal rett og slett være ekstra hyggelig mot henne. Slik at hun føler seg litt bedre. Hvis jeg har rett, så har hun det sikkert litt vanskelig med seg selv, og da kan jo det være fint om noen er hyggelig og snill. :popcorn:

Bare ikke vær nedlatende sånn stakkars deg snill

Skrevet

Bare ikke vær nedlatende sånn stakkars deg snill

Nei selvfølgelig ikke. Hehe... det hadde vært tactless. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...