Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg leverte akkurat ESTA skjemaet på nett...står at det vil ta 72 timer før svar, men leser at de fleste skal få svar med en gang...nå er reisen kjøpt da, og er vel egentlig ikke stresset da jeg ikke har noe prikker, bøter eller annet om skulle hindre meg i å få et ja; men kjenner jeg stresset litt allikevel :sjenert:

Hvor lang tid tok det før dere fikk godkjennelse? Noen med rent rulleblad som ikke ble godkjent?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Ok...så min er godkjent, men jeg kan fremdeles bli stoppet på flyplassen i USA av sikkerheten der...jaja...

Uansett; jeg sendte inn en for typen, men da jeg skulle oppdatere stausen på den står det applikasjon ikke funnet? Betyr det at den ikke er behandlet det da?

Grønn på dette her jeg :sjenert:

Gjest Fable
Skrevet

Esta er ingen garanti for at du slipper inn, om de som jobber på flyplassen syns at du ikke skal få slippe inn har de full rett til å sende deg tilbake.

Men med mindre du truer de på livet og har med masse våpen i bagasjen, så er det ganske så usannsynlig.

Og om den er behandlet eller bare ikke sendt inn...hakke peiling =D

Skrevet

Det kan ta opp til 72 timer å få den godkjent, men jeg har vært med på både mer og mindre, så det kommer helt ann på egentlig. Tenkte jeg skulle få fart på meg og sende inn min egen, er jo snart bare en uke til jeg drar:O Men ta det med ro, din kommer når den kommer, ikke stress med det!

På flyplassen i USA så kan de som sagt nekte deg adgang likevel, men det er i grunn ikke så ofte de gjør det. Men de er veldig flinke til å spørre hva man skal mens man er der, om man er på ferie eller på jobb, osv osv. Føler meg alltid som i et kryssforhør når jeg står der og snakker med customs

Gjest *Maja*
Skrevet

Wuhuuu! Da er alt i skjønneste orden :) Om 3 uker er vi på vei til USA :hoppe:

Første gangen min, så dette har jeg sett frem til lenge :sol:

Trenger jeg å ta med visum godkjennelsen eller er det lagt inn i et system?

IIIIIIIiiiiiiii; Sol, sommer, strender, palmer, Disneyland, dykking, klatring, roadtrips here I come!!!!! :kaklehone:

Skrevet

Jeg tok med en kopi bare sånn i tilfelle, men det skal jo i grunn være automatisk.

Men, jeg låner tråden din, og spør: Er det noen som vet hvor lang varighet en slik ESTA søknad har? Jeg ser jo nå at utløpsdatoen på den jeg sendte i 2010 er 1/12/2011, men i og med at det er USA er jeg usikker på om det er 1 Desember 2011, eller om det er 12 Januar 2011 utløpsdatoen er ment som :sukk:

Gjest Fable
Skrevet (endret)

Januar skulle jeg mene.

Og tror det er to år, min er hvertfall det.

God tur Maja =D

Endret av Fable
  • 3 uker senere...
Gjest *Maja*
Skrevet

Januar skulle jeg mene.

Og tror det er to år, min er hvertfall det.

God tur Maja =D

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med en kopi bare sånn i tilfelle, men det skal jo i grunn være automatisk.

Men, jeg låner tråden din, og spør: Er det noen som vet hvor lang varighet en slik ESTA søknad har? Jeg ser jo nå at utløpsdatoen på den jeg sendte i 2010 er 1/12/2011, men i og med at det er USA er jeg usikker på om det er 1 Desember 2011, eller om det er 12 Januar 2011 utløpsdatoen er ment som :sukk:

To år. Datoen er satt som norsk, ikke amerikansk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...