Gå til innhold

Jeg syntes synd på han men hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Dette kan bli langt, så på forhånd tusen takk for at du tar deg bryet med å lese.

Først må jeg si at jeg er under 16, så dere kan ta det med i beregninen. Ok... da begynner jeg:

Fetteren til min far ble skilt for ca.et halvt/ et år siden.(Hun gikk fra han) De har to barn og nå er kvinnen sammen med en annen. Da jeg sammen med resten av min nærmeste familie har vært på besøk syntes jeg at han virker litt... tja trist. Det er jo ikke så rart, men han er et fantastisk menneske som ikke fortjener det. Og nå i tilleg har eks.n begynt å presse penger fra han som han liksom "skylder" henne, men det er ikke sant. Han har fryktelig mye i gjeld siden han fikk ald gjelden på huset som eks.n hadde, og Hun skylder egentlig Han penger. Men det er egentlig ikke pengene dette handler om, Det er det at han virker så ulykkelig på en måte, selv om han ikke klager slik direkte. Jeg er liksom blitt gla' i fyren :) liksom sån "familie glad" i.Med det mener jeg at jeg er glad i han på samme måte som jeg er glad i bestemor osv. Han jobber og holder på hele tiden. Han er veldig flink med barna, men de er jo ganske unge så... ja.

Men det jeg prøver å komme frem til er egentlig at jeg har lyst til å oppmuntre han på en eller annen måte. Sende en melling eller noe. Men jeg vet ikke helt. Skal jeg liksom vise litt at han betyr noe for meg? Jeg mener liksom : på 17. mai var familien samlet, og da vi alle møttes var ble det liksom naturlig å gi han en klem også. Jeg bare gjore det uten å tenke. Han så liksom både overasket og glad ut liksom. Jeg mener... Ja jeg kjenner han på en måte ikke sån veldig godt liksom, men jeg kjenner han jo ganske og han er jo i familien. Så spørsmålet er liksom at: Hva syntes dere at jeg skal gjøre? (Sms???Hadet klem??? Eller ikke bry meg liksom...? Hjelp meg!!!) Jeg vil bare oppmuntre et familiemedlem :sjenert:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær i hvertfall forsiktig så det ikke ser ut som om du er hypp på fyren. Hvor gammel er han?

Ellers er det jo snilt av deg å ønske å muntre ham opp.

AnonymBruker
Skrevet

Du er sikker på at du ikke er småforelska i fyren? Det kan nesten høres sånn ut. I så fall er han ikke noe for deg! Han er skilt, med barn. Mens du ikke er stort mer enn et barn selv.

Men hvis du bare vil hjelpe ham, som et medlem av familien, så kan du jo tilby deg å sitte barnevakt. Det beste er kanskje om du nevner det for foreldrene dine først, så kan de avtale det med fetteren til faren din første gangen. Etter det kan dere gjøre avtaler om barnevakt dere to i mellom.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er for ung til å skjønne det med deling av bo så la det være om hvem som skylder hvem penger. Du har ikke snøring.

Sånn til det opprinnelige spørsmålet ditt. Jeg hadde latt være å sende noen melding, men heller vist at du setter pris på ham når dere treffes.

• Liker 1
Gjest palle
Skrevet

du kan jo tilby deg å passe barna hans :) god nok oppmuntring det. funker ikke å sende koselige sms til han som man gjør til vanlige venner vett..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er kjempefint at du bryr deg, jeg, og ikke bry deg om kommentarer om at du skal være forelsket i slektningen din. Det var gode forslag som kom om at du kan tilby deg å sitte barnevakt, ellers så er det kanskje like greit å vise at du bryr deg ved å prate og være hyggelig når dere møtes?

Vær forsiktig med å ta på deg for mange av hans bekymringer. Jeg sliter litt med å bry meg for mye om de rundt meg selv, så jeg vet hvordan det kan være, men det som er viktig å huske er at han er voksen og kan takle sine egne problemer! Du skal ikke bli trist over lengre tid fordi du tenker på at han har det vanskelig, det har han, men du kan ikke "ordne opp" i det. Smil og vær godt selskap når dere treffes, så er jeg sikker på du har gjort mer enn nok :)

Endret av Malibulita
  • Liker 1
Skrevet

Ok. Dette kan bli langt, så på forhånd tusen takk for at du tar deg bryet med å lese.

Først må jeg si at jeg er under 16, så dere kan ta det med i beregninen. Ok... da begynner jeg:

Fetteren til min far ble skilt for ca.et halvt/ et år siden.(Hun gikk fra han) De har to barn og nå er kvinnen sammen med en annen. Da jeg sammen med resten av min nærmeste familie har vært på besøk syntes jeg at han virker litt... tja trist. Det er jo ikke så rart, men han er et fantastisk menneske som ikke fortjener det. Og nå i tilleg har eks.n begynt å presse penger fra han som han liksom "skylder" henne, men det er ikke sant. Han har fryktelig mye i gjeld siden han fikk ald gjelden på huset som eks.n hadde, og Hun skylder egentlig Han penger. Men det er egentlig ikke pengene dette handler om, Det er det at han virker så ulykkelig på en måte, selv om han ikke klager slik direkte. Jeg er liksom blitt gla' i fyren :) liksom sån "familie glad" i.Med det mener jeg at jeg er glad i han på samme måte som jeg er glad i bestemor osv. Han jobber og holder på hele tiden. Han er veldig flink med barna, men de er jo ganske unge så... ja.

Men det jeg prøver å komme frem til er egentlig at jeg har lyst til å oppmuntre han på en eller annen måte. Sende en melling eller noe. Men jeg vet ikke helt. Skal jeg liksom vise litt at han betyr noe for meg? Jeg mener liksom : på 17. mai var familien samlet, og da vi alle møttes var ble det liksom naturlig å gi han en klem også. Jeg bare gjore det uten å tenke. Han så liksom både overasket og glad ut liksom. Jeg mener... Ja jeg kjenner han på en måte ikke sån veldig godt liksom, men jeg kjenner han jo ganske og han er jo i familien. Så spørsmålet er liksom at: Hva syntes dere at jeg skal gjøre? (Sms???Hadet klem??? Eller ikke bry meg liksom...? Hjelp meg!!!) Jeg vil bare oppmuntre et familiemedlem :sjenert:

Det jeg lurer på et hvorfor i all verden du nevnte tallet 16. Du kunne bare skrive hvor gammel du er. 16 er en sexuell lavalder. Har det noe med det å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok droppa det. Kan bli kleint.

Det er kjempefint at du bryr deg da :)

AnonymBruker
Skrevet

Til å være så ung så syns jeg de voksne har gitt deg mye info om denne skillsmissen.

Jeg syns du burde holde deg unna det der jeg.

• Liker 1
Skrevet

Kjempeflott at du bryr deg! Men ikke gjør noe spesielt ut av det.

Du har hørt hans side av saken, men det er alltid to sider av en sak. Eksen hans sitter på den andre siden og føler nok at det heller er hun som har rett i denne saken. Men nok om det.

Bare smil og gi klem når det passer seg sånn, slik som du beskriver. Du trenger som regel ikke gjøre mer enn å være deg selv og være oppmerksom på den du snakker med for å gjøre det kjekt å være rundt deg. Dette gjelder alle situasjoner ikke bare rundt slektningen din. Selvfølgelig er han lei seg for tiden, det er jo ikke noe rart.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...