kaprifolen Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Vi skal til Tyrkia (Side), og MÅ jo selvsagt prøve hamam! Men så lurte jeg på hvordan det hele egentlig foregår? Jeg er nemlig ikke overvettes begeistret for å blottlegge den bleikfeite kroppen min for fremmede, profesjonelle eller andre turister! Er det slik at man kan velge å få det som en vanlig "spa", med avlukker? Eller beholde badetøyet på?
Gjest Illiya Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Du får alltid beholde badetøyet på (selv om de gjerne vil ta opp bhen bak i ryggen, så stroppen ikke er i veien), og som oftest foregår det i avlukker. Men har også opplevd at vi som er sammen, får behandling i samme rom.
kaprifolen Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Jeg kjører 50-talls stil i form av badedrakt. Men de er jo ganske lavt skåret i ryggen. Den ene er halterneck, så evt ikke noe problem å knyte opp og vippe ned. Tror du de blir "sure" på meg? Og er det slik nå at turister får gå sammen som par? Føler meg litt tryggere med mannen der. Både med tanke på hvis jeg gjør noe "feil" og driter meg ut, og for å ikke føle meg så viggo!:gjeiper: Endret 6. juli 2011 av kaprifolen
solstråle87 Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Jeg gjorde det i Tyrkia for ca 4 år siden. Vi hadde mesteparten av behandlingen i samme rom faktisk, og damene som utførte behandlingen ville veldig gjerne av vi skulle ta av bikinioverdelen, men trusen fikk vi beholde på Jeg valgte å ikke ta av overdelen, fordi jeg er litt sjenert, men åpnet den opp bak slik at hun slapp den stroppen bak. Badedrakt vil jeg tro kanskje blir litt vanskelig, men vet ikke. Det er sikkert litt forskjellig fra sted til sted og forskjellig hva behandleren din syntes;) På slutten fikk alle massasje i hvert sitt avlukke
Gjest Illiya Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Jeg kjører 50-talls stil i form av badedrakt. Men de er jo ganske lavt skåret i ryggen. Den ene er halterneck, så evt ikke noe problem å knyte opp og vippe ned. Tror du de blir "sure" på meg? Og er det slik nå at turister får gå sammen som par? Føler meg litt tryggere med mannen der. Både med tanke på hvis jeg gjør noe "feil" og driter meg ut, og for å ikke føle meg så viggo!:gjeiper: Da jeg dro med døtrene mine (to ganger, ulike steder), så fikk vi massasje i samme rom alle tre. Så du får sikkert være sammen med mannen din
Cava Queen Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Hvis man skal ha skrubb og massasje så må man jo nesten påregne å være avkledd.... Jeg tok slik behandling første dagen i Tyrkia og da var huden klar for å bli brun og lekker. Du får velge et sted hvor det er avlukker. Flere av disse hamam'ene er jo som vanlige spa og fungerer akkurat som i Norge.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Der vi var fikk vi utdelt truser og ingen hadde egen bikini/badedrakt eller overdel. Vi var vel 20 damer i alle former som lå utover en høyde mitt i salen. Behandlerne hadde også bare truse og de var ikke akkurat sjenerte :-D Annen behandling som masasje etc var på eget rom. De kvinnelige behandlerne hadde på seg full tyrkisk habbit med hijab når de gikk ut så ingen menn der nei! Og jeg ville ikke likt å bli skrubbet på denne måten av en mann :-/ Så jeg ser ikke helt hvordan det ville fungert om du skulle gått sammen med mannen din. Som de sier, det er sikkert mange typer hamam, men hvis du vil prøve originalen så er det ikke helt det samme som et norsk spa! God tur! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå