Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg reiser snart til Alanya i Tyrkia, når jeg er der har jeg veldig lyst på en tattoo, så derfor lurer jeg på om det er noen som har en bra tattoosjappe å anbefale? hva koster det, og hva er aldersgrensen? jeg er 14 år, og har bare tenkt å ha en liten setning nede på magen der det står '' stay strong '' som symboliserer barndommen min :) har hørt at Medussa er veldig bra, men jeg vet ikke hva det koster eller aldersgrensen :) tar veldig gjerne imot råd!

Endret av Marteet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ingen seriøse tatovører vil tatovere ei 14 år gammel jente uten foreldre tilstede.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok ingen seriøse tatovører vil tatovere ei 14 år gammel jente uten foreldre tilstede.

Mine foreldre skal være med :)

Skrevet

Ingen seriøse tattoverer 14åringer selv om foreldrene er med. Burde iallefall ikke gjøre det.

• Liker 3
Skrevet

Ingen seriøse tattoverer 14åringer selv om foreldrene er med. Burde iallefall ikke gjøre det.

Er det isåfall en risk å ta tattoo når du er 14? jeg er ferdig utvokst, var veldig tidlig ut i utvikling, så det er altså ingen fare for at den strekker seg :) hva som er risken da isåfall?

AnonymBruker
Skrevet

I såfall black angel tattoo. Men tror nok alle driver med 16 år som nedre grense.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Risken er at du er 14 år. Du aner ikke før du er der hvor mye du forandrer deg, men en såpass symbolsk tekst virker jo ok.

Skrevet

Risken er at du er 14 år. Du aner ikke før du er der hvor mye du forandrer deg, men en såpass symbolsk tekst virker jo ok.

Ja, er ganske sikker på det er noe jeg ikke kommer til å angre :) handler tross alt om fortiden min :)

Skrevet

I såfall black angel tattoo. Men tror nok alle driver med 16 år som nedre grense.

Tror nok det er utrolig enkelt å få de til å tro at jeg er 16, med mindre de skal se legitimasjon :) vil selv påstå at jeg ser litt eldre ut enn alderen sier :)

Skrevet

Hvis denne tatoveringen virkelig betyr noe for deg, og du er sikker på at du vil ha den resten av livet, hvorfor ikke vente da? Da har du jo en stund på å finne ut hvordan du vil ha den, og finne rett tatovør som du faktisk finner kjemi og tone med. Dersom det skulle skje noe i utlandet, tatoveringen blir skjev og stygg pga feilbehandling eller feiltatovering, hva skal du gjøre da, reise tilbake til Tyrkia for å ordne den der? For i Norge tviler jeg på det er en seriøs aktør som hadde rørt deg med en nål for å ordne eventuelle feil.

Hvis det er verdt å ha, er det verdt å vente på, just saying.

• Liker 6
Skrevet

Hvis denne tatoveringen virkelig betyr noe for deg, og du er sikker på at du vil ha den resten av livet, hvorfor ikke vente da? Da har du jo en stund på å finne ut hvordan du vil ha den, og finne rett tatovør som du faktisk finner kjemi og tone med. Dersom det skulle skje noe i utlandet, tatoveringen blir skjev og stygg pga feilbehandling eller feiltatovering, hva skal du gjøre da, reise tilbake til Tyrkia for å ordne den der? For i Norge tviler jeg på det er en seriøs aktør som hadde rørt deg med en nål for å ordne eventuelle feil.

Hvis det er verdt å ha, er det verdt å vente på, just saying.

sant nok, men vi reiser til Tyrkia hvert år, så sån sett hadde det ikke vært noe problem :) men dette er noe jeg har ønsket meg utrolig lenge :) vanskelig å la det vente.. uansett så kommer jeg ikke til å dra til et sted som ikke er blitt anbefalt, har sett at medussa er anbefalt utrolig mange ganger, og en annen sjappe, så vis ingen av di tar på meg, så blir jeg nok å vente ja :)

Skrevet

Forresten, er det noen som vet prisene på tattoo i Tyrkia? får den lille setningen der kan det da umulig koste mye?

AnonymBruker
Skrevet

Tror ei venninne av meg betalte rundt 600,- for en mellom liten blomst med farge. Så over det tror jeg neppe.

Skrevet

Er ikke det større risiko for infiserte nåler i slike land? Tenker på hepatitt og slike ting. Tror ikke jeg ville turt, hadde lagt i noen ekstra kroner for trygghet i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det større risiko for infiserte nåler i slike land? Tenker på hepatitt og slike ting. Tror ikke jeg ville turt, hadde lagt i noen ekstra kroner for trygghet i Norge.

de på Medussa bruker hvertfall steriliserte utstyr, kjenner en del av mine venninder som har tatt der, ingen har fått noen som helst problem :)

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg vet det ikke er dette du vil høre og at du kommer til å børste det bort med at du har tenkt nøye over det, men jeg må likevel:

Vent. Vent i hvertfall to år til.

Hvorfor? Du sier det er en tekst som er viktig for barndommen din, men du er ikke ferdig med barndommen din ennå. Kanskje du blir 19 år og tenker at du er småteit som valgte å skrive teksten på engelsk og angrer og føler den hadde gjort seg bedre på norsk, kanskje du vokser litt med, både i bredden og i høyden, du er 14 år og kan fortsatt få mer hofter og strekke deg i høyden.

Jeg gikk på VGS med en venninne som tok to delfiner på magen i syden som 15åring, hun elsker delfiner den dag i dag, men angrer tatoveringen, fordi den ikke satt dypt nok, kantene ble veldig uklare bare på et par år, fordi hun gikk fra jente til kvinne - ikke fordi hun ble feit, og ikke fordi hun angret motivet. Flere tatovører i Norge ristet på hodet og ønsker ikke å fikse på den med mindre hun ville ta et større motiv over det eksisterende. Det er ikke alltid lett å fikse på tatoveringer og samtidig beholde designet du har valgt - du risikerer å ende med en tatovering som ikke ser bra ut - eller at du må pynte på den med en større tatovering om noen år.

Det er neppe et must for livskvaliteten din å ta en tatovering NÅ. Om du har hatt en tøff barndom, så gjør deg selv den tjenesten å la deg være barn i et par år til.

Du kommer ikke til å angre på at du ventet - tatoveringen blir like fin om to år som den er nå - og holder seg kanskje finere mye mye lengre. Men du kan risikere å angre på at du tar den nå.

Om du er voksen nok til å ta en tatovering så er du også voksen nok til å se litt fornuft og tenke littegrann fremover.

Jeg sier ikke dette for å være kjip, jeg sier dette for at du ikke skal poste her om fire år "Noen som kan anbefale laser? Hvor mye koster det?".

Masse lykke til med valget, men for din egen del håper jeg at du bestemmer deg for å vente bittelitt. :)

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia er faktisk et ganske bra land når det kommer til hygiene. Har vært på flere av tatoveringssjappene, øyelege og tannlege der. Top-notch.

Skrevet

Jeg vet det ikke er dette du vil høre og at du kommer til å børste det bort med at du har tenkt nøye over det, men jeg må likevel:

Vent. Vent i hvertfall to år til.

Hvorfor? Du sier det er en tekst som er viktig for barndommen din, men du er ikke ferdig med barndommen din ennå. Kanskje du blir 19 år og tenker at du er småteit som valgte å skrive teksten på engelsk og angrer og føler den hadde gjort seg bedre på norsk, kanskje du vokser litt med, både i bredden og i høyden, du er 14 år og kan fortsatt få mer hofter og strekke deg i høyden.

Jeg gikk på VGS med en venninne som tok to delfiner på magen i syden som 15åring, hun elsker delfiner den dag i dag, men angrer tatoveringen, fordi den ikke satt dypt nok, kantene ble veldig uklare bare på et par år, fordi hun gikk fra jente til kvinne - ikke fordi hun ble feit, og ikke fordi hun angret motivet. Flere tatovører i Norge ristet på hodet og ønsker ikke å fikse på den med mindre hun ville ta et større motiv over det eksisterende. Det er ikke alltid lett å fikse på tatoveringer og samtidig beholde designet du har valgt - du risikerer å ende med en tatovering som ikke ser bra ut - eller at du må pynte på den med en større tatovering om noen år.

Det er neppe et must for livskvaliteten din å ta en tatovering NÅ. Om du har hatt en tøff barndom, så gjør deg selv den tjenesten å la deg være barn i et par år til.

Du kommer ikke til å angre på at du ventet - tatoveringen blir like fin om to år som den er nå - og holder seg kanskje finere mye mye lengre. Men du kan risikere å angre på at du tar den nå.

Om du er voksen nok til å ta en tatovering så er du også voksen nok til å se litt fornuft og tenke littegrann fremover.

Jeg sier ikke dette for å være kjip, jeg sier dette for at du ikke skal poste her om fire år "Noen som kan anbefale laser? Hvor mye koster det?".

Masse lykke til med valget, men for din egen del håper jeg at du bestemmer deg for å vente bittelitt. :)

utrolig bra svar :) men noe jeg hvertfall vet er at jeg ikke kommer til å angre hverken setningen eller språket :) jeg synes alt høres mye bedre ut på engelsk, og uttrykker meg bedre på engelsk :D det eneste jeg tenker på, er det med at den kommer til å forandre seg ..

AnonymBruker
Skrevet

Den kommer til å forandre seg, fordi du kommer til å forandre deg.

• Liker 5
Gjest Tirkes
Skrevet

Motiv-valget er ditt alene. :) Og valget om å ta den nå, er er mellom deg, tatoveringstedet og dine foreldre, jeg sier bare hva jeg ville rådet en søster eller venninne til med det jeg vet i dag.

Jeg er absolutt en person som råder folk til å gjøre det de har lyst til, for det er bedre å angre noe man har gjort, enn å angre på at man aldri gjorde det. Men i dette tilfellet så vil jeg råde deg til å vente - ikke til å la være med vente litt til. De få årene du gir kroppen din til å vokse seg ferdig kan du bruke på å finne riktig skrifttype, størrelse, bli sikker på plasseringen, samt å finne rette stedet å ta den i Tyrkia.

Heller det enn å flytte til en større by og begynne på høyskole og synes det er pinlig å få ny kjæreste fordi du har en skakk tatovering på magen og tenker "om jeg bare hadde ventet litt til, om jeg bare om jeg bare..".

To år går vanvittig fort, selv om det ikke føles slik for en som vil ha noe akkurat nå.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...