Gå til innhold

Hva slags larve er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant den på sofaen og er litt bekymret for at den kanskje kom inn væranda-døren med kinamaten som jeg satte på sofaen, og den maten har jeg spist, eller om det er en slik larve som gjemmer seg i matvarene i skapet...

:bond:

Håper på at det er noe katten har dratt inn fra hagen!

Den er ca 1cm og den tjukkeste enden er rumpa/bakenden.

Har googlet litt rundt, men syns det er litt vaskelig å se likheter mellom alle bildene.

post-42582-0-81641800-1309968844_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligner på noe vi fant i matskapet en gang, og det var ikke den eneste som var der for å si det mildt. Måtte ringe skadedyrkontrollen...

Skrevet

Okei, så de er ikke vanskelig å finne om de først har kommet seg i skapet?

AnonymBruker
Skrevet

Flue-larve. Den der vokser seg til en flue etter hvert. Massevis av fiber, nam nam! :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en maggot, om det sier deg noe.

AnonymBruker
Skrevet

Maggot eller fluelarver, er benevnelsen på larver, av høyere fluer, kanskje særlig fra familien spyfluer (Calliphoridae). Maggot er vermiforme larver, det vil si larver uten bein eller et et avgrenset hode. De kan også omtales som mark eller makk.

kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Maggot

Skrevet

ååh fy faen.. skulle aldri googlet det.

AnonymBruker
Skrevet

Men ta å sjekk at du ikke har NOEN slike igjen inne! Maggots er rovdyraktig motbydelige, de spiser seg gjennom huden på levende dyr, setter seg i musklene og kjøttet på dem.

Har du mat i skapet der dette har vært så sjekk ekstremt nøye at det ikke er mer igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verste fall scenario...

Skrevet

Med mindre du har vært i Mellom-/ Sør-Amerika i det siste, så trenger du ikke å tenke på at larva har poppa ut fra huden din....

Skrevet

Nei altså jeg er ikke så redd for at den vil gjøre stor skade, i så fall ville de vel aldri solgt dem i sportsbutikker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...