Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jess...

La oss dele gode apps til telefon, lesebrett eller laptop. Hvilke er bra, hvilke bør man ha, og hvilke er bortkasta?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her en noen av mine favorittprogrammer.

iPhone

Spotify

Viber

Trafikanten

Facebook

Camera+

Yr.no

RunKeeper

Tyggo

NSB

iPad

Atomic Web

AVPlayerHD

Flipboard

WeatherPod

MatPrat

DropBox

Skrevet

JA! Har savnet en sånn tråd her inne ;)

På min vidunderlige HTC bruker jeg

Facebook

3G Watchdog

Apps Organizer

Battery Time

1881

Gmail

Goggle Sky Map

Gulesider

Matprat

Yr.no

Sparebanken min

Norsk Tipping

Sound Hound

Spotify

Shazam

Hotmail

Zedge

Angry Birds og endel andre spill og apper :)

Noen som vet av en god vekkerklokke app og notat app?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

JA! Har savnet en sånn tråd her inne ;)

Det er flere slike tråder her så du hadde ikke trengt å savne det.

Skrevet

Det er flere slike tråder her så du hadde ikke trengt å savne det.

Søkt og søkt jeg, men aldri fått opp noen tråder om det. Kun fra andre Forum, men ok, da vet jeg det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkt og søkt jeg, men aldri fått opp noen tråder om det. Kun fra andre Forum, men ok, da vet jeg det :)

Søkefunksjonen er elendig så det skjønner jeg. Skal se om jeg har den på mine innlegg og linke til deg.

Skrevet

Ja gjør det. Er på evig jakt etter gode apper, så sluker slike tråder :ler:

Skrevet

Noen som vet av en god vekkerklokke app og notat app?

Vekkerklokke: Alarm Clock Plus

(Hvis du bare vil bruke den som vekkerklokke, er det lurt å gå inn på settings og huke av for "Disable desk clock")

Notater: Note Everything

Skrevet (endret)

Dere som bruker Android: LauncherPro. Gjør det mulig å bestemme ikonene selv, og man får en "dock" nederst på skjermen som består av fem ikoner. Man kan ha flere dock'er, og scrolle disse på samme måte som man scroller skjermene.

Ser slik ut før man begynner å endre på hvilke ikoner man vil ha og hvordan de skal se ut: Skjermbilde

Widget'ene i de to første radene har ikke noe med LP å gjøre. Med LP kan man endre på rutenettet, som gjør at ikonene kan stå tettere hverandre. Flere ruter horisontalt og vertikalt gjør at man får større frihet i plasseringene. Er flere widgets som følger med LP (betalte versjonen?).

Litt OT, men her er mitt oppsett. Jeg bruker LP, men har laget meg transparente ikoner. De tre ikonene i midten er alle app drawer (leder til alle apps jeg har på telefonen), kamera helt til høyre og kalkis til venstre.

Endret av DBM
Skrevet

Dere som bruker Android: LauncherPro. Gjør det mulig å bestemme ikonene selv, og man får en "dock" nederst på skjermen som består av fem ikoner. Man kan ha flere dock'er, og scrolle disse på samme måte som man scroller skjermene.

Ser slik ut før man begynner å endre på hvilke ikoner man vil ha og hvordan de skal se ut: Skjermbilde

Widget'ene i de to første radene har ikke noe med LP å gjøre. Med LP kan man endre på rutenettet, som gjør at ikonene kan stå tettere hverandre. Flere ruter horisontalt og vertikalt gjør at man får større frihet i plasseringene. Er flere widgets som følger med LP (betalte versjonen?).

Litt OT, men her er mitt oppsett. Jeg bruker LP, men har laget meg transparente ikoner. De tre ikonene i midten er alle app drawer (leder til alle apps jeg har på telefonen), kamera helt til høyre og kalkis til venstre.

Jeg har alltid hatt lyst til å bruke LP, men holder meg hele tiden til Sense fordi jeg ikke fåt til et oppsett jeg blir fornøyd med. Synes dessuten det er greit med stor klokke på "startskjermen" og de mest brukte kontaktene når jeg slider til høyre :) Og været mot venstre...

Hører mobilen er raskere med LP? Stemmer dette, eller er det det samme med Sense?

Skrevet (endret)

Vet ikke om LP er merkbart raskere. Hvis du vil prøve ut LP, så kan du laste ned Launcher Switcher og veksle mellom LP og Sense.

Da vil du ikke miste oppsettet du har med Sense, du kan bare bytte tilbake og så er alt som det var.

Du kan ha stor klokke, kontakt-widget og vær-widget med LP også.

Endret av DBM
Skrevet

Vet ikke om LP er merkbart raskere. Hvis du vil prøve ut LP, så kan du laste ned Launcher Switcher og veksle mellom LP og Sense.

Da vil du ikke miste oppsettet du har med Sense, du kan bare bytte tilbake og så er alt som det var.

Du kan ha stor klokke, kontakt-widget og vær-widget med LP også.

Ja, det kommer opp valg hver gang jeg skal til hjemmeskjermen :) Har prøvd å lage et ok oppsett med stor klokke ++ med LP, men gitt opp fordi jeg ikke er teknisk nok til å skjønne hvordan jeg gjør det antar jeg. Ikke tatt meg god nok tid, men skal se litt på det, og prøve å tilpasse skjermene.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er i ferd med å gå fullstendig bananas med å endre utseende, homescreen og slikt på telefonen min. Har en Motorola defy med Android 2.2.2. Likte ikke helt utseende og utseendemulighetene som var med den i utgangspunktet. Har derfor anskaffet følgende:

- GO Launcher Ex. Funker omtrent som Launcher Pro som DBM tipset om over her (du har forresten et snasent oppsett!). Nedlastet for ca. en time siden, så har ikke så mange meninger om den enda. Ser lovende ut.

- Minimalistic Text. Lager tekstikoner. Kan enten gjengi klokkeslett (både med tall og bokstaver), batteriprosent/helse, vær, eller lar deg lagne egne tekstikoner som kan brukes til å åpne ulike apper

- Astrid + Astrid Power Pack Gjøreliste som funker fint, med Power Pack'en kommer det også en ålreit widget. Sevner mulighet til å endre fontfarge og -størrelse. Mulig jeg bytter ut Astrid etter hvert, om noen har tips til en god task manager som både er innholdsrik og stilig i utseende (les: minimalistisk), så tips gjerne!

- CalWidget: enkel kalender jeg syncer med google-kontoen min. Kan også synces med andre.

- Desktop VisualizeR Gir mulighet for å lage egne widgets/ikoner, med bilder og tekst man bestemmer selv.

- SiMi Folder Pro Mappewidget med masse muligheter

Det var det... så langt. Blir nok mer etterhvert ;)

Ellers har jeg jo et par andre apps jeg har blitt glad i:

- Whisky companion Omfattende database over alle mulige distillerier og enkeltwhiskyer, pluss muligheten for å legge inn egne tasting notes

- Handcent SMS

- Mango Mangaleser

- Google sky map

- Notebook

Skrevet (endret)

du har forresten et snasent oppsett!

Takk for det. Jeg endrer hele tida, og da er det her mitt nåværende oppsett. Hele tråden er vel ganske grei som inspirasjonskilde for de som gidder å bruke tid på å fikle litt med oppsettet.

Gratis apps som ikke er nevnt i tråden:

- Dolphin Browser HD (antagelig den beste nettleseren)

- QR Droid (både skanner og genererer QR-kode. Søk det opp :tongue:)

- RealCalc (en ordentlig kalkulator)

- SDMove (viser enkelt hvilke apps som du kan flytte over på SD, og enkelt lar deg flytte dem)

- Traffic Counter (oversikt over ringeminutter, antall sms, nettbruk...)

- Unified Remote (kan bruke telefonen som fjernkontroll eller mus til dataen)

- Viber (omtrent som Skype, som jeg valgte bort da jeg lastet ned Viber. Trenger ikke brukernavn eller å logge inn)

- Unit Converter (valutakalkulator, fra inches til cm osv)

- Call filter (sier seg selv?)

- Norsk TV-guide (mulig at denne fikk et nytt navn, er en grønn tv med blå skjerm som logo)

- Epinephrine (het opprinnelig MSN Talk, men måtte endre navn og logo da Microsoft ble grinete. Jeg har ikke oppdatert, så her heter den fortsatt MSN Talk og har MSN-logo :laugh:)

- QuickPic (viser bildene raskere enn standard-galleriet. Viser også de nyeste bildene først)

Betalt app/widget: SwitchPro widget (kan legge en knapp på skjermen, som lar deg slå av og på wifi, veksle mellom vanlig lyd, vibrering og lydløs, slå av og på bluetooth osv. Mange muligheter)

Gratis spill: YooNinja Free og Yoo Ninja plus (begge er gratis), NinJump, Racing Moto, 2 player Reactor.

Endret av DBM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...