Gå til innhold

utdrikningslag...

Anbefalte innlegg

Gjest Ninab
Skrevet

Jeg vet det er en morosam greie, men jeg har virkelig ikke lyst til sånn type ut å drite ut opplegg... Jeg trives svært dårlig med alkohol, og langt mindre med ut å farte på fylla.

Jeg er sannsynligvis svært sær, og overdrevent pinglete, men sånn er jeg.

Hva ble gjort med dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du fra. Utdrikningslag kan være alt fra å hoppe i fallskjerm til en koselig middag med jentene uten noe tull. Forloveren din bør kjenne deg godt nok til å vite hva du vil sette pris på, men kanskje du bør ta en prat med henne/han?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ga klar beskjed om at jeg ikke liker sånn tull og tøys, og det vet min venninne, så vi hadde en kjempeflott dag sammen med bare kos og moro. Er man typen til å bli tullet med så er det jo greit, men forloveren burde vite såpass.

AnonymBruker
Skrevet

På mitt utdrikningslag så leide vi hester, red opp på sætra, spiste bedre viltmiddag servert av en lokal kokk, drakk vin og skravlet hele natta, og red ned et par dager etterpå. Veeeldig koselig, og min forlover visste nøyaktig hva som traff meg i allefall. :)

Skrevet

Bare si fra at du ikke ønsker noe utdritningslag. Jeg hadde et veldig koselig utdrikningslag med velvære og en koselig kveld med middag og vin.

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre her. Ta en prat med forloveren din dersom du er bekymret, og fortell hva du tenker om dette. Mest sannsynlig vil det bli tatt hensyn til. Jeg er heller ikke fan av typiske rave-rundt-i-fylla-og-drite-seg-ut-opplegg, så da ble det hyttetur med jentegjengen med innlagt rebusløp og dansekonkurranse. Kjempemoro.

På kvelden hadde vi quiz og mimring om meg og min oppvekst, slik at turen handlet litt om meg som hovedperson, ikke bare en vanlig hyttetur. På forhånd fikk jeg også vite at vi skulle til en hytte, slik at jeg selv kunne pakke med meg klær og diverse. Jeg hadde ikke likt at andre skulle pakke for meg.

Gjest Ninab
Skrevet

Jeg sa i fra i går kveld med en sånn lite "husk at jeg drikker svært lite, og hater! å bli driti ut" og fikk til svar at jeg bare skulle slappe av, og at her var kos i fokus fremfor fyll og fanteri... så da får jeg stole på det! ;)

Skrevet

Jeg vet det er en morosam greie, men jeg har virkelig ikke lyst til sånn type ut å drite ut opplegg... Jeg trives svært dårlig med alkohol, og langt mindre med ut å farte på fylla.

Jeg er sannsynligvis svært sær, og overdrevent pinglete, men sånn er jeg.

Hva ble gjort med dere??

Det er flere som har det sånn. Du sier ganske enkelt til forloveren din at du ønsker et utdrikningslag som er uten alkohol eller utdriting, men for eksempel en koselig sammenkomst på restaurant, spa e.l. Understrek at dette er alvorlig ment og at du drar fra hele laget om det viser seg at de vil presse deg til noe du ikke vil. De fleste respekterer brudens ønsker på dette området, og det blir mindre og mindre vanlig å drive med utdriting og overstadig drikking.

Gjest Tirkes
Skrevet

Har ikke hatt eget, men har vært med på å arrangere fire stk...

1: Sporty og jaktglad jente, kvinnelig Lars Monsen til tider. Vi stappet henne i en rosa kanindrakt og sendte henne til skogs og fulgte etter med paintballvåpen og erklærte harejakta for åpnet. Ingen folk som så oss tøyse rundt. :)

2: Rolig jente, med baby i magen. Vi arrangerte utspisingslag og alle tok med et par interiørblader (de hadde nettopp kjøpt tidenes oppussingsprosjekt og koste oss med god mat og hun fikk prate seg helt tom om ideer til nye huset.

3: Festglad jente som ville ha siste sprell. Skikkelig bar-til-bar runde, med henne utkledt i rosa stola (selvvalgt) og vi hadde som mål å skaffe henne flest mulig påspanderte drinker. Hadde ei heidundrandes fest, men ingen utdriting.

4: Opplevelsestur, reiste på rafting, ikke av verste sort, men spennende nok for 5 jenter som aldri har prøvd det før + road trip til og fra, overnattet et natt på hytte, flatsenger på gulvet, soveposer, smågodtposer og fnising. Vi var som 14 år igjen.

--

Så om du har en forlover som kjenner deg godt og vet hvordan du føler det, kanskje det ikke blir så ille? Stoler på at min forlover ikke vil ha utdritingslag for meg, jeg hater sånne tøysete selskapsleker rundt i det offentlige og synes ikke at "jeg skal gifte meg" er grunn god nok til å bryte all god folkeskikk. Ikke finner jeg det morsomt heller. Men de finner nok på noe morsomt, for de kjenner meg godt disse jentene.

Du skulle ha to, ikke sant? Snakk litt med dem, si at du er nervøs og ikke ønsker å bli hengt ut, men at du heller vil ha en fin kveld/helg/opplevelse og få være skikkelig venninner sammen en kveld? Kanskje det blir trivelig?

Men for å svare deg: Nei, du må ikke ha utdrikkingslag.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du må gi beskjed til forlover at du ikke ønsker fylleslag og galskap/utdriting. Det må hun jo høre på.

Jeg er ikke gift, men har vært forlover. Bruden hadde to forlovere, forøvrig. Hun var sånn som deg, var livredd for at det skulle være noe sånt. Altså, fyllegreia syns hun var greit, men det å drite ut var hun helt imot, samme med stripping og sånt.

Så vi snakka med henne på forhånd, og ga henne følgende dag:

Bli henta på morgenen og kjørt til spabehandling med bad og massasje. Deretter lunsj ute på Ekebergrestauranten med alle deltakere. Så en tur hit: www.oslogladiators.no

Så koselig middag med alle i festlokale i blokka til en av vennene, og så ut på byen med drinker.

Fornøyd og glad brud! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...