AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Jeg skal kjøpe ipad, men vet ikke om jeg skal kjøpe med eller uten 3G. Det skal i all hovedsak brukes på det trådløse nettet hjemme, men vil gjerne ha mulighet til å bruke det til å koble på trådløst internett på hotell når vi er på ferie (ca 1 gang i året). Holder det da med iPad uten 3G?
Gjest Armule Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 kommer du til å bruke simkort i det? Hvis ikke, så er ikke 3G nødvendig (såvidt jeg kan tenke meg). Trådløst internett på hotell går greit med kun WiFi, slik som hjemme.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Det burde holde. Altså så fremt det er trådløst nettverk der du kommer til å bruke den (mest). Det er også trådløse soner på mange restauranter, kaffebarer, o.l. rundt omkring. Jeg har 3G på min og angrer ikke på det. Men så er den med meg på farten daglig, og jeg trenger nettilgang "hvor som helst".
rrakel Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Dersom det er bruksområdet har du jo svart på ditt eget spørsmål. Jeg har ipad uten. For det første tenkte jeg å primært bruke den til skole (notere på forelesninger, mye kjekkere enn å dra med seg laptop, fin å lese PDF-er på, enkelt å tegne og skrive i samme dokument, mange apper som er greie for utdanning) pluss at jeg kjøpte den i USA, og siden jeg ikke orker å jailbrake eller å i det hele tatt ha et eget mobilabonnent til ipaden var det et lett valg for meg. Men for å komme med et argument for 3g så kan jeg nevne at padda er litt avhengighetsskapende. Mange apper er avhengig av nett, så det kan fort bli kjedelig om du befinner deg på et sted uten nett. Men alt av feks bøker, dokumenter og sånn får du jo fortsatt brukt, samt de fleste spill. Så ja, jeg er i alle fall veldig fornøyd. Anbefaller også å kjøpe utenlands dersom du/noen du kjenner skal til et sted hvor det er billigere. Dollaren er feks lav, og du slipper "problemet" med at et fysisk internasjonalt tastatur.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Tusen takk for svar. Jeg skjønner at det holder med ipad uten 3G til vårt behov. Vi skal ikke ha simkort i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå