AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #1 Del Skrevet 6. juli 2011 Er det så utrygt å ta bilen nedover europa til Spania? Blir man robbet i Spania? Går det bra om man ikke stopper før man er fremme der man skal? Har hørt at de ikke anbefaler å stoppe noen sted når man kjører forbi Barcelona. Og at man bør kjøre et godt stykke nedover før man stopper ved en bensinstasjon. Er det tryggere å stoppe i Alicante? Har leid feriehus nedenfor Alicante, og skal kjøre bil, men nå vurderer vi å ta fly selv om det blir veldig dyrt.. Noen som har opplevd noe? Erfaringer? Noen som pleier å kjøre dit? Er litt redd ... ikke for å miste penger og pass, men livet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. juli 2011 #2 Del Skrevet 6. juli 2011 Har selv bare kjørt sydre del av Spania (Madrid og sydover langs kysten og i innlandet). Her er det ikke farlig, men huhei for en elendig skilting Litt stedsans, et kart og evne til ikke å stresse, er kjekt. Da er det bare kos å kjøre der. Men rundt Barcelona hadde jeg vært mer skeptisk. Flere mopedbander, som kjører to på en moped der passasjerer snitter opp dekkene på bilen din i fart. Og så blir dere robba når dere stopper for å skifte hjul. Spesielt leiebiler er utsatt. Aner ikke hvordan det er med biler med utlandske skilter, men vil tro de får kjørt seg litt de og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #3 Del Skrevet 6. juli 2011 Har selv bare kjørt sydre del av Spania (Madrid og sydover langs kysten og i innlandet). Her er det ikke farlig, men huhei for en elendig skilting Litt stedsans, et kart og evne til ikke å stresse, er kjekt. Da er det bare kos å kjøre der. Men rundt Barcelona hadde jeg vært mer skeptisk. Flere mopedbander, som kjører to på en moped der passasjerer snitter opp dekkene på bilen din i fart. Og så blir dere robba når dere stopper for å skifte hjul. Spesielt leiebiler er utsatt. Aner ikke hvordan det er med biler med utlandske skilter, men vil tro de får kjørt seg litt de og. Men kjørte du fra Madrid og mot østkysten og nedover? Er det bedre å kjøre gjennom Madrid til østkysten for å unngå å kjøre forbi Barcelona? Hva om man bare gir gassen i bånn og suser så fort man kan forbi Barcelona? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 6. juli 2011 #4 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Du skal kjøre bil i Spania, et fullverdig europeisk land, og er redd for livet!? Er du sikker på at du tør å reise til Spania egentlig? Jeg mener, det kan jo hende du får servert forgiftet mat og at det er slanger i sengetøyet. Endret 6. juli 2011 av Bernardette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Del Skrevet 6. juli 2011 Du skal kjøre bil i Spania, et fullverdig europeisk land, og er redd for livet!? Er du sikker på at du tør å reise til Spania egentlig? Jeg mener, det kan jo hende du får servert forgiftet mat og at det er slanger i sengetøyet. Syns du jeg bør være redd? Har hørt så mye rart, så vet ikke hva jeg skal tro. Jeg tror ikke jeg vil syns det er så kult å få rettet en pistol mot tinningen slik at de kan robbe meg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #6 Del Skrevet 7. juli 2011 Kjørte langs kysten hele veien ned fra Frankrike, forbi Barcelona og helt ned til Marbella i fjor høst. Kjører en temmelig bra bil, som sikkert gir utrykk for at det er litt verdier på innsiden også, men det gikk bra for oss. Vi ble stoppet av en mann i en bil, som påsto at det var noe galt med felgen i det ene hjulet vårt. Kjæresten ble med han ut for å se på det, men jeg satt jo inne i bilen, så de fikk ikke lurt med seg noe fra oss Har hørt om flere som har hatt lignende opplevelser. Bare vær på vakt og pass på at noen er i bilen hele tiden, så går det nok fint. Kysten nedover er tross alt fantastisk å kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #7 Del Skrevet 7. juli 2011 Hørtes bra ut! Så, hvor lang tid brukte du å kjøre da? Vi har tenkt oss ned til Marbella selv, og gleder oss til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #8 Del Skrevet 7. juli 2011 Ah, Marbella er helt herlig! Det er litt vanskelig for meg å si nøyaktig hvor lang tid vi brukte, siden vi stoppet underveis og overnattet i Calella, litt utenfor Barcelona. Det ble vel omtrent en og en halv dag sammenlagt, inkludert flere pauser. Kjørte da 10-12 timer per dag. Kjører dere fra Norge? Ønsker dere god reise og god ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 8. juli 2011 #9 Del Skrevet 8. juli 2011 Dere skal kjøre fra Norge og ned til Spania? Koster jo penger det også da. Og dere trenger en overnatting underveis. Så hva som lønner seg, kjøre eller fly, kan jo diskuteres. Vi har kjørt den turen mange ganger: Sist tok vi båt til Kiel, deretter kjørt Hamburg, Frankfurt, Freiburg, videre inn i Frankrike, vi stoppet i Avignon, så til Montpellier og kjørte deretter langs kysten til Barcelona. Har aldri opplevd noe ubehaglig nedover. Har hørt om disse som nede i Spania prøver å stoppe deg langs veien og spesielt prøver å lure turister. Men har aldri opplevd dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #10 Del Skrevet 8. juli 2011 Har leid feriehus nedenfor Alicante, og skal kjøre bil, men nå vurderer vi å ta fly selv om det blir veldig dyrt.. Noen som har opplevd noe? Erfaringer? Noen som pleier å kjøre dit? Er litt redd ... ikke for å miste penger og pass, men livet.... Å fly trenger da ikke bli så dyrt, både Ryanair og Norwegian har ruter til Barcelona og Alicante. Hvis du er så redd så burde du vel ikke reise dit i det hele tatt, det er jo område rundt Alicante hvor det har vært mye innbrudd og mye "landeveisrøvere" i det siste. Så det er ikke turen ned dit som er problemet. Dere skal vel bevege dere rundt mens dere er der nede også. Er du redd for det også? Og det med at du er redd for livet ditt... Det er verdisaker de folka er ute etter - ikke å drepe deg!! Stopper de bilen din så vil de ha pengene dine! Som for alle andre land så gjelder det å bruke sunn fornuft! Kjører det en bil opp ved siden av dere og vinker fordi noe "liksom er galt" så ignorer det og kjør videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå