AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Hei! Skal i jobbintervju i morra, det er jeg alltid redd for og gruer meg alltid sykt mye Jeg har utdanning innen salg og service fra vgs, og økonomi og administrasjon på høyskole, så jeg skulle vel egentlig være kvalifisert nok. Men jeg føler det ikke sånn. Det er ca 2 år siden jeg sluttet med utdanningen min, og jeg føler jeg ikke husker noen ting av det -blir litt skremt Hva kan jeg trekke fram som er viktig i denne typen jobb som jeg har lært gjennom skole?? føler meg litt dum her..
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Vil bare si det at når du er innkalt til intervju, så er du kvalifisert til stillingen. Da gjenstår bare at de vil se om det er en person som vil gli inn i miljøet. 1
Britt Banditt Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Det kommer vel an på hva som er arbeidsoppgavene? Kontormedarbeider kan jo være så mangt.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Det kommer vel an på hva som er arbeidsoppgavene? Kontormedarbeider kan jo være så mangt. Forsendelser og eksportdokumenter,Sentralbord, Arkivering og Forefallende kontorarbeid. Så det høres jo ikke ut som den vanskeligste jobben kanskje, men det meste foregår på engelsk da og det blir en utfordring i seg selv Har jo ingen erfaring med detta... Er mulig jeg gjør dette verre enn det er, pga jeg hater intervjuting 1
effy Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 I en sånn jobb tror jeg personlighet har mye å si. Det kan godt være de legger mer vekt på at du er "riktig" person iforhold til arbeidsoppgavene og de andre ansatte. Og at du er flink i engelsk Lykke til!
Gjest Tirkes Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Eksport? Kontor.. Arkivering... Arbeidserfaring og utdannelse er én ting. Jeg har hatt endel jobbintervjuer til typ internasjonal jobbing og kontorjobb. Det vi har vært opptatte av, i tillegg til kjemi og inntrykk som blir gjort er om vi føler vedkommede er komfortabel med engelsk, om vi tror vedkommede kan jobbe litt selvstendig, om personen er ryddig nok til å håndtere mange systemer på en gang, forskjellige mailsystem, digitale arkiver, rigide rutiner som må følges, og inkommende forespørsler både på post, fjes-til-fjes, mail og telefon, godt og blandet gjennom en hel arbeidsdag. En annen ting er fravær - kontorjobbing kan være ødeleggende for noen som hopper rett i det. Om det er noe som helst kundeservicerelatert så er slike arbeidsplasser ofte preget av litt gjennomtrekk og de som ansetter vil veldig gjerne ha noen stabile. Så, med det i tankene ville jeg fått frem, nevnt eller gjort poeng ut av følgende: Komfortabel og flytende i engelsk. Flink til å ha flere tanker i hodet på en gang og flere jern i ilden. Funker bra under stress og synes problemer som dukker opp er utfordringer som krydrer hverdagen. At jeg ikke har noe problem med å sitte timesvis på en kontorstol og at jeg aldri har hatt senebetennelse (ikke lyv, men for meg er det sant) eller ryggproblemer. Ville også nevnt fravær dersom jeg hadde noen positiv referanse i ryggen fra skole eller tidligere arbeidsgiver. Men, rett i ryggen, smil, se folk i øynene, svar utfyllende på spørsmål, vær personlig og åpen og still spørsmål tilbake. Noen som stiller spørsmål virker interesserte og engasjerte og det gjør et godt inntrykk at den som blir intervjuet vet endel om bedriften og har spørsmål rundt drift, størrelse, volum på salg eller lignende ting. Masse masse lykke til! 2
MissStiles Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 Vil bare si det at når du er innkalt til intervju, så er du kvalifisert til stillingen. Da gjenstår bare at de vil se om det er en person som vil gli inn i miljøet. Jeg søker på jobber selv for tiden. Så det er sånn du må tenke. Det er en grunn til at du har blitt innkalt til intervju. Bare vær deg selv og ikke tenk så mye på at du ikke husker ditt og datt fra utdannelsen din. Om du får jobben, så vil du uansett få den opplæringen du trenger. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #8 Skrevet 6. juli 2011 Hvilken spesialisering tok du i økonomien? Var det vanskelig å få relevant jobb?
Janine Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 Hei, har noen studert for Kontorarbeider for ikke så langt tid siden? Vet noen hvilke studiebøker hadde i den studie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå