Gjest Tex Skrevet 18. november 2003 #1 Skrevet 18. november 2003 Har du regnet ut omtrent hvor lang deres vielse blir? Sånn temmelig nøyaktig mener jeg? I pg med at man må ha pelt seg vekk i rimelig tid slik at nestemann får fritt leide er det et poeng å tenke litt grundig over det.... Med hundre gjester vil det ta et kvarter før alle er ute av kirken.... Åssen ser det ut hos deg?
nessi Skrevet 18. november 2003 #2 Skrevet 18. november 2003 Har siste vielse den dagen vi ( kl 1430), så vi slipper heldigvis dette problemet. Vi vet ikke enda hva vi skal ha av underholdning i kirken, så aner ikke hvor lang vielsen blir.
9na Skrevet 18. november 2003 #3 Skrevet 18. november 2003 Jeg aner ikke ennå, men jeg tror at vi også har dagens siste vielse, så det haster ikke så mye med å komme seg ut!
Augustbrud02 Skrevet 18. november 2003 #5 Skrevet 18. november 2003 Akkurat dette er litt viktig. Har vært i vielser der både gjester fra det forrige bryllupet står utenfor kirken når nye gjester kommer, og at gjester til det neste bryllupet står utenfor når vielsen jeg har vært i er ferdig. Det synes jeg er en skikkelig uting, og hver gang har jeg fått følelsen av samlebånd! Kan forøvrig fortelle at vielsen vår tok 40 min, uten soloinnslag, men med 3 salmer. Og heldigvis var vi de eneste som giftet oss i den kirken den dagen!
jea Skrevet 18. november 2003 #6 Skrevet 18. november 2003 Er ikke sikker,pga den nye regelen som trer i kraft i mai... Men håper ikke lengre enn 3 kvarter..
Jens Skrevet 18. november 2003 #7 Skrevet 18. november 2003 Vi har ikke planlagt hva som skal skje i kirken ennå. Det gjør vi sammen med presten når vi skal møte han i januar. Vi gifter oss ikke før i mai, så det er ingen hast. Vi er også siste par som skal vies, så det er heller ikke noe stress. Kirken, er ikke noe jeg stresser med.
Arwen Skrevet 18. november 2003 #9 Skrevet 18. november 2003 Vi har en ganske uvanlig dato, så sjansen for at vi er eneste brudepar er ganske stor.
Isiselin Skrevet 18. november 2003 #10 Skrevet 18. november 2003 Skal gifte meg i en liten bygd så jeg regner nesten med at vi er de eneste so skal gifte oss den datoen, men om det er flere regner jeg nesten med at presten tenker på oss før han gir de andre et tidpunkt. Han har jo tross alt vært med på sånt noe før...
Green Skrevet 18. november 2003 #12 Skrevet 18. november 2003 Reknar med at sjølve seremonien inni kyrkja vil ta ca 40-45 min. Ein vanleg vigsel utan noko som helst krims krams og ein kort og grei vanleg bryllaupstale tar temmeleg nøyaktig 20 min. Vi skal ha lang inngangsmarsj (10 min) og to soloinnslag, ikkje bestemt kva endå, men tenker det tar ca 5 min på kvar av dei. Vips har vi 20 min ekstra tid. Vi er dei einaste som skal gifte oss i den kyrkja den dagen, så det er heldigvis ikkje noko problem at folk står i kø på utsida. Også tar det vel eit kvarter å helse på folk og kysse litt på trappa :D
helenaa Skrevet 18. november 2003 #13 Skrevet 18. november 2003 Vi har fått "tildelt" en time (etter at jeg ba veldig pent om å få mer enn tre kvarter), og jeg tror vi trenger denne tida. Vi skal ha ett soloinnslag og to salmer, og siden presten kjenner oss, regner jeg med at talen kan bli litt lenger enn vanlig. Håper ikke vi må stresse ut! Og det er litt viktig at bruden kommer nokså presis, ellers går alle tidsplaner i vasken.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 18. november 2003 #14 Skrevet 18. november 2003 Hmmm, dette har jeg visst ikke tenkt på før nå... ble jammen litt bekymret jeg! Tror jeg må ringe meninghetskontoret og sjekke opp....
Gjest Tex Skrevet 18. november 2003 #15 Skrevet 18. november 2003 Dere som sier at dere er de eneste som skal bruke kirken denne dagen, hvordan kan dere være så sikre på det? Jeg mener, noen av dere har månedsvis igjen til bryllupsdato, det kan jo godt hende at det dukker opp flere par.....
Isiselin Skrevet 18. november 2003 #17 Skrevet 18. november 2003 Vel, Tex. En kan jo aldri være sikker, men for min del skal jeg gifte meg på et sted der det bor svært lite folk. Der er det sånn at om en ringer presten og skal spørre om å reservere en dato så sier presten fra at den dagen har de en vielse fra før og spør om en heller vil ha vielsen en annen dag? De aller fleste vil jo ha dagen sin for seg selv og siden det er svært få vielser på dette lille steder er det derfor temmelig stor sannsynlighet for at en får ha kirken "i fred". :-) Men en kan jo aldri være helt sikker selvfølgelig...
Green Skrevet 18. november 2003 #18 Skrevet 18. november 2003 Eg kan jo ikkje vere heilt 100% sikker på det. Men i den kyrkja vi skal gifte oss har dei eit gjennomsnitt på 1 vigsel i året. Så det er vel oss det då
Livva Skrevet 18. november 2003 #19 Skrevet 18. november 2003 Tror nok det blir flere vielser på dagen vår, litt stress, har ikke tenkt så mye på akkurat dette. Vi skal være i kirka kl.14.00, for så å dra til fotografen 15.30, jeg ønsket IKKE at vi skulle ta fotografen før vi dro til kirka. Så da måtte det bli kl.14.00 for å nå alt. Men jeg bestilte i vår og da var det over 1 år til bryllupet. Og da måtte vi bestemme oss INNEN 1 UKE!!! hvillke klokkeslett vi ville ha. Tydelig populær kirke :D Vi gifter oss på min hjemplass, utenfor Stavanger
April Skrevet 19. november 2003 #20 Skrevet 19. november 2003 Vi gifter oss også på et lite sted, men det er totalt tre kirker i den kommunen! Så selvom det ikke er flere vielser i den vi skal gifte oss i, kan det jo være i en av de andre! Men jeg tror ikke det er noen fare, kanskje jeg undersøker på nyåret! Hvis de er sånn som oss her inne, burde de jo i grunn ha bestilt kirken til 12. juni nå!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå