AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Er tidligere rusmisbruker og har latt alt flyte før. Nå er det en NY hverdag, og jeg ønsker å se oppsettet på et enkelt budsjett, og gjerne også få noen heia-rop på veien over at jeg nå har egen inntekt (fri fra NAV!) og er på vei opp og frem. Glad hilsen Lille meg, som snart er like voksen som alle andre. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Ta en titt på SIFO budsjettet for å se oppsett av budsjett.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Det er enkelt å sette opp et budsjett selv også, om du ikke har excel, last ned open office (gratis) og bruk regneark til budsjettet. Ta med fasteposter som: Husleie/huslån strøm forsikring / innbo/villa/bil nrk-lisens eiendomsavgift internett tv mobil Ta også med variableutgifer: bensin mat klær sko ting til hus ferie legeutgifter tannlegeutgifter frisør Legg opp kategorier som passer for deg; har du ikke bil, så trenger du ikke bensin! Stor klem til deg som har kommet deg opp og frem og nå på egne bein Lykke til videre! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Det er enkelt å sette opp et budsjett selv også, om du ikke har excel, last ned open office (gratis) og bruk regneark til budsjettet. Ta med fasteposter som: Husleie/huslån strøm forsikring / innbo/villa/bil nrk-lisens eiendomsavgift internett tv mobil Ta også med variableutgifer: bensin mat klær sko ting til hus ferie legeutgifter tannlegeutgifter frisør Legg opp kategorier som passer for deg; har du ikke bil, så trenger du ikke bensin! Stor klem til deg som har kommet deg opp og frem og nå på egne bein Lykke til videre! TS her. Har office, så dette var fantastisk hjelp. Blir også en "penger jeg skylder familien"-post. Skal man gjøre opp for seg, så skal man gjøre opp for seg!!! 2
Nuttery Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 TS her. Har office, så dette var fantastisk hjelp. Blir også en "penger jeg skylder familien"-post. Skal man gjøre opp for seg, så skal man gjøre opp for seg!!! Utrolig stolt av deg for at du får orden på livet ditt Lykke til videre! 1
Østlandet Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Utrolig stolt av deg for at du får orden på livet ditt Lykke til videre! Det er vel heller hun/han, som burde være stolt av seg selv. Endret 6. juli 2011 av Østlandet
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #10 Skrevet 8. juli 2011 Takk for rosende ord. Setter stor pris på det. Når man har vært halvt i tåkeland, eller dummeland så lenge, så er det skremmende vondt og nakent - men også en ny frisk frihet! Støttende ord hjelper. Takk. TS
Gjest Blondie65 Skrevet 8. juli 2011 #11 Skrevet 8. juli 2011 Takk for rosende ord. Setter stor pris på det. Når man har vært halvt i tåkeland, eller dummeland så lenge, så er det skremmende vondt og nakent - men også en ny frisk frihet! Støttende ord hjelper. Takk. TS Hatten av for din snuoperasjon og lykke til med ditt nye liv. Her er et ferdig oppsatt budsjett: personlig budsjett. Her et annet: Sparebank1
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #12 Skrevet 8. juli 2011 www.okonomiguiden.no har et fint budsjett som jeg bruker mye. http://okonomiguiden.no/lag-personlig-budsjett/ Her kan du laste ned mal gratis, både for Excel og Open Office, satt opp med formler liggende inne, så det regner ut om du går i pluss eller minus, og du kan lett endre teksten på utgiftspostene. Står forresten mye fine tips på den siden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå