Gå til innhold

Er jeg den eneste som trodde at Sarpsborg var i Sverige?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn82
Skrevet

Det er forresten ikke noe bedre med skilt til "Hællæwood" heller. Hva ER det med Østfold egentlig?

Pfft... hadde det ikke vært for Fredrikstad så hadde dere fortsatt hengt opp-ned i trærne i resten av østfold!! Jeg sier det bare, det nøttærnte i særp... Derimot så årnær det seg alltid i Fredrikstad!! =) :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Pfft... hadde det ikke vært for Fredrikstad så hadde dere fortsatt hengt opp-ned i trærne i resten av østfold!! Jeg sier det bare, det nøttærnte i særp... Derimot så årnær det seg alltid i Fredrikstad!! =) :gjeiper:

Ja, Lisleby er jo en perle. :filer: Reneste sivilisasjonens vugge.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Du trenger ikke være slem. Bare fordi jeg ikke visste at Sarpsborg var i Norge, betyr ikke at jeg er helt bortreist. :kjefte:

Og vi prata aldri om Sarpsborg i Geografi-timen på skolen heller. Vi lærte fylkene og det var det.

Lærte du ikke byene i de forskjellige fylkene også, da?

Gjest Eurodice
Skrevet

Sarpsborg er jo en gammel kjent norsk by. Er jo kanskje den desidert styggeste byen i hele Norge, og den er vel blitt kjent for at den er så stygg. De innfødte kaller det bare for Særp... Selv foretrekker jeg å være på rett side av elva i Fredrikstad.

Da har du ikke vært i Kongsvinger :fnise: .

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Lisleby er trevli... Det er ikke lange biten ned til bryggekanten heller.. Der er det bedre å være enn å sitte nede ved Tunevannet i særp klæpse etter tunefluer..

PS! Kongsvinger er bedre enn særp.. Har vært der og synes faktisk det var "ok" der.. Særp og kanskje Askim er stygge som satan.

Gjest Eurodice
Skrevet

Lisleby har det flotte "slottet" i hvert fall :fnise: .

AnonymBruker
Skrevet

Nå tuller dere :sjokk:

At Sarpsborg var norsk, og attpåtil Østfoldsk var nytt for meg også.

Gjest Eurodice
Skrevet

Lisleby er trevli... Det er ikke lange biten ned til bryggekanten heller.. Der er det bedre å være enn å sitte nede ved Tunevannet i særp klæpse etter tunefluer..

PS! Kongsvinger er bedre enn særp.. Har vært der og synes faktisk det var "ok" der.. Særp og kanskje Askim er stygge som satan.

Jeg har bodd i Kongsvinger, den byen er ikke mye sjarmerende. Øvrebyen skiller seg ut positivt.

Skrevet

Hvorfor skriver du svensk? Nå har vi jo akkurat fastslått at Østfold ikke er en del av Sverige.

For øvrig kan jeg ikke se for meg at den Glommabryggekanten-i-industrihælvete er så fryktelig idyllisk, men smaken er jo forskjellig. ;)

• Liker 3
Skrevet

Lisleby har det flotte "slottet" i hvert fall :fnise: .

Opplys meg! Mener du tilfeldigvis sokkekongens hus?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Opplys meg! Mener du tilfeldigvis sokkekongens hus?

Jeg mener "kaffekongen", vet ikke om han sokker, jeg :fnise: . Nå bor han vel på godset i Kråkerøy.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mener "kaffekongen", vet ikke om han sokker, jeg :fnise: .

Hm. Har aldri sett det, men vet om en lokal millionær som hadde et etter sigende usedvanlig smakløst hus på Lisleby, betalt med formue bygget opp på tikronersmarked med tennissokker. Ikke si at det finnes en kaffekonge også?

Tillegg: Åja, så at du redigerte. Samme fyr, ja.

Endret av Fresi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde inntil nylig at Egersund var i Sverige

Skrevet (endret)

Jeg mener "kaffekongen", vet ikke om han sokker, jeg :fnise: . Nå bor han vel på godset i Kråkerøy.

Som han har omdøpt. :hoho: Narsissisme i fri flyt. :hoho:

Endret av Fresi
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg trodde inntil nylig at Egersund var i Sverige

Det ligger jo ikke i nærheten engang :fnise:

Endret av antibac
Annonse
Skrevet

seriøst?

dette må vere ait tulleinnlegg....

Gjest Bjørn82
Skrevet

Hvorfor skriver du svensk? Nå har vi jo akkurat fastslått at Østfold ikke er en del av Sverige.

For øvrig kan jeg ikke se for meg at den Glommabryggekanten-i-industrihælvete er så fryktelig idyllisk, men smaken er jo forskjellig. ;)

Det er ikke svensk, det er dialekt. PS! Industrihelvete? Hva er det i særp da, med Borregård som stanker hakket væssere enn det gjør i Moss? Særp er duganes til to ting, sted å tømme søppel, og greit å reise til for å se hvor godt vi har det på rette siden.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ikke svensk, det er dialekt. PS! Industrihelvete? Hva er det i særp da, med Borregård som stanker hakket væssere enn det gjør i Moss? Særp er duganes til to ting, sted å tømme søppel, og greit å reise til for å se hvor godt vi har det på rette siden.

Hvis du kaller innflyttere søppel, skal jeg fader ta meg komme til Fredrikstad og gi deg en omgang du aldri kommer til å glemme :skratte: .

Skrevet

Belladonna: PÅ Kråkerøy, ikke i.Dette kan til og med Bjørn og jeg være enige i, tror jeg.

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Hvis du kaller innflyttere søppel, skal jeg fader ta meg komme til Fredrikstad og gi deg en omgang du aldri kommer til å glemme :skratte: .

Ja bare kom du, helst denne uken, for da er jeg utenbys/utlands. Men jeg kan henge igjen et bilde på søppeldunken, så kan du ta den med deg til Særp å tømme den i samme slengen!!! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...