Gå til innhold

Er jeg den eneste som trodde at Sarpsborg var i Sverige?

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Belladonna: PÅ Kråkerøy, ikke i.Dette kan til og med Bjørn og jeg være enige i, tror jeg.

Legger meg flat :rodme: .

Skrevet

Det er ikke svensk, det er dialekt. PS! Industrihelvete? Hva er det i særp da, med Borregård som stanker hakket væssere enn det gjør i Moss? Særp er duganes til to ting, sted å tømme søppel, og greit å reise til for å se hvor godt vi har det på rette siden.

Jeg slår ikke akkurat et slag for Særp heller, som du sikkert ser.

Same shit.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja bare kom du, helst denne uken, for da er jeg utenbys/utlands. Men jeg kan henge igjen et bilde på søppeldunken, så kan du ta den med deg til Særp å tømme den i samme slengen!!! :gjeiper:

:ler: :ler: :ler:

Skrevet

Legger meg flat :rodme: .

Good. :fnise:

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg slår ikke akkurat et slag for Særp heller, som du sikkert ser.

Same shit.

Hvor slår du dine slag da?

Skrevet

Hvor slår du dine slag da?

Jeg synes Østfold er best på avstand. :fnise:

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Det er nok i Norge ja, men de snakker ikke norsk der.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det er nok i Norge ja, men de snakker ikke norsk der.

Hvilket språk snakker de i Østfold da, mener du?

Edit, skrev først Sarpsborg.

Endret av Belladonna
AnonymBruker
Skrevet

...så du har ikke lært deg noe nytt eller tatt til deg NOE allmennkunnskap siden skolen? Siden det var et argument, mener jeg? :klo:

Jo jeg kan masse allmennkunnskap, men akkurat dette visste jeg ikke. Det blir jo litt sånn at selv om man kan mye, så kan det være noen ting som man ikke kan, selv om omtrent alle kan det.

Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig om norsk geografi, så det er sikkert derfor jeg ikke har fått det med meg. Navnet virker jo ikke så veldig norskt da.

Gjest MorAase
Skrevet

Hvilket språk snakker de i Sarpsborg da, mener du?

En Svensk dialekt.

Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg synes Østfold er best på avstand. :fnise:

Din pingle.. Si hvor du holder til så jeg kan finne frem møkkspaden å kaste litt i din retning også siden du kom med øksa å begynte å hakke i bakgården min!!! :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Lærte du ikke byene i de forskjellige fylkene også, da?

Nei det gjorde vi ikke. Vi lærte fylkene og det var det. :popcorn:

Jeg skylder på skolen. :snurt:

Gjest Eurodice
Skrevet

En Svensk dialekt.

Du vet vel det best også, hvordan folk snakker her, på samme måte som du er eksperten på trafikk :ironi: .

Gjest Bjørn82
Skrevet

De snakker grautmål i særp.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Nei det gjorde vi ikke. Vi lærte fylkene og det var det. :popcorn:

Jeg skylder på skolen. :snurt:

Med tanke på hvor dårlige lærbøker som benyttes i geografi så klandrer jeg deg ikke. De renner over av faktafeil. Hvis noe er utenfor Oslo, Akershus og Buskerud så mangler forfatterne elementære kunnskaper. Det er så som så, men at det går gjennom ymse godkjenningsprosesser, det er nifst.

Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

De snakker grautmål i særp.

Ikke i det området jeg bor.

Skrevet

Hallo... Sarpsborg? Det høres ikke ut som et veldig norsk stedsnavn. Jeg fant ut i dag at det var i Norge. Før trodde jeg det var i Sverige. :flau:

Neh! er det ikke i Sverige?

Jeg trodde også det! :flau:

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Ikke i det området jeg bor.

hahahahaha nå måtte jeg skrætte.. Bor du i sjælvaste særps svar på key-west du da eller sitter du bare i kjellern? :gjeiper:

Gjest Eurodice
Skrevet

hahahahaha nå måtte jeg skrætte.. Bor du i sjælvaste særps svar på key-west du da eller sitter du bare i kjellern? :gjeiper:

Hvor er key-west? Jeg er innflytter, fortalte jeg, er ikke helt fortrolig med demografien.

Skrevet (endret)

Det stemmer ikke nei, men fra Sandefjord til Strømstad går det.

Hadde ikke helt sett poenget med ferge fra Sarp til Strømstad :fnise:

Haha, herregud. Jeg kan i det minste skylde på at jeg har jobbet trippelvakt på jobb og ikke sovet siden fredag. :) Fotballargumentet står, dog! Hrmf. Nå lærte jeg dessuten nettopp hvorfor anonym bruker-funksjonen i blant kan være genial.

Endret av Glynis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...