Gjest Bjørn82 Skrevet 6. juli 2011 #41 Skrevet 6. juli 2011 Det er forresten ikke noe bedre med skilt til "Hællæwood" heller. Hva ER det med Østfold egentlig? Pfft... hadde det ikke vært for Fredrikstad så hadde dere fortsatt hengt opp-ned i trærne i resten av østfold!! Jeg sier det bare, det nøttærnte i særp... Derimot så årnær det seg alltid i Fredrikstad!! =) :gjeiper: 1
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #42 Skrevet 6. juli 2011 Pfft... hadde det ikke vært for Fredrikstad så hadde dere fortsatt hengt opp-ned i trærne i resten av østfold!! Jeg sier det bare, det nøttærnte i særp... Derimot så årnær det seg alltid i Fredrikstad!! =) :gjeiper: Ja, Lisleby er jo en perle. Reneste sivilisasjonens vugge. 5
Gjest Eurodice Skrevet 6. juli 2011 #43 Skrevet 6. juli 2011 Du trenger ikke være slem. Bare fordi jeg ikke visste at Sarpsborg var i Norge, betyr ikke at jeg er helt bortreist. Og vi prata aldri om Sarpsborg i Geografi-timen på skolen heller. Vi lærte fylkene og det var det. Lærte du ikke byene i de forskjellige fylkene også, da?
Gjest Eurodice Skrevet 6. juli 2011 #44 Skrevet 6. juli 2011 Sarpsborg er jo en gammel kjent norsk by. Er jo kanskje den desidert styggeste byen i hele Norge, og den er vel blitt kjent for at den er så stygg. De innfødte kaller det bare for Særp... Selv foretrekker jeg å være på rett side av elva i Fredrikstad. Da har du ikke vært i Kongsvinger . 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 6. juli 2011 #45 Skrevet 6. juli 2011 Ja, Lisleby er jo en perle. Reneste sivilisasjonens vugge. Lisleby er trevli... Det er ikke lange biten ned til bryggekanten heller.. Der er det bedre å være enn å sitte nede ved Tunevannet i særp klæpse etter tunefluer.. PS! Kongsvinger er bedre enn særp.. Har vært der og synes faktisk det var "ok" der.. Særp og kanskje Askim er stygge som satan.
Gjest Eurodice Skrevet 6. juli 2011 #46 Skrevet 6. juli 2011 Ja, Lisleby er jo en perle. Reneste sivilisasjonens vugge. Lisleby har det flotte "slottet" i hvert fall .
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #47 Skrevet 6. juli 2011 Nå tuller dere At Sarpsborg var norsk, og attpåtil Østfoldsk var nytt for meg også.
Gjest Eurodice Skrevet 6. juli 2011 #48 Skrevet 6. juli 2011 Lisleby er trevli... Det er ikke lange biten ned til bryggekanten heller.. Der er det bedre å være enn å sitte nede ved Tunevannet i særp klæpse etter tunefluer.. PS! Kongsvinger er bedre enn særp.. Har vært der og synes faktisk det var "ok" der.. Særp og kanskje Askim er stygge som satan. Jeg har bodd i Kongsvinger, den byen er ikke mye sjarmerende. Øvrebyen skiller seg ut positivt.
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #49 Skrevet 6. juli 2011 Lisleby er trevli... Det er ikke lange biten ned til bryggekanten heller.. Der er det bedre å være enn å sitte nede ved Tunevannet i særp klæpse etter tunefluer.. Hvorfor skriver du svensk? Nå har vi jo akkurat fastslått at Østfold ikke er en del av Sverige. For øvrig kan jeg ikke se for meg at den Glommabryggekanten-i-industrihælvete er så fryktelig idyllisk, men smaken er jo forskjellig. 3
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #50 Skrevet 6. juli 2011 Lisleby har det flotte "slottet" i hvert fall . Opplys meg! Mener du tilfeldigvis sokkekongens hus? 1
Gjest Eurodice Skrevet 6. juli 2011 #51 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Opplys meg! Mener du tilfeldigvis sokkekongens hus? Jeg mener "kaffekongen", vet ikke om han sokker, jeg . Nå bor han vel på godset i Kråkerøy. Endret 6. juli 2011 av Belladonna 1
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #52 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Jeg mener "kaffekongen", vet ikke om han sokker, jeg . Hm. Har aldri sett det, men vet om en lokal millionær som hadde et etter sigende usedvanlig smakløst hus på Lisleby, betalt med formue bygget opp på tikronersmarked med tennissokker. Ikke si at det finnes en kaffekonge også? Tillegg: Åja, så at du redigerte. Samme fyr, ja. Endret 6. juli 2011 av Fresi
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #53 Skrevet 6. juli 2011 Jeg trodde inntil nylig at Egersund var i Sverige
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #54 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Jeg mener "kaffekongen", vet ikke om han sokker, jeg . Nå bor han vel på godset i Kråkerøy. Som han har omdøpt. Narsissisme i fri flyt. Endret 6. juli 2011 av Fresi 1
antibac Skrevet 6. juli 2011 #55 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Jeg trodde inntil nylig at Egersund var i Sverige Det ligger jo ikke i nærheten engang Endret 6. juli 2011 av antibac
Gjest Bjørn82 Skrevet 6. juli 2011 #57 Skrevet 6. juli 2011 Hvorfor skriver du svensk? Nå har vi jo akkurat fastslått at Østfold ikke er en del av Sverige. For øvrig kan jeg ikke se for meg at den Glommabryggekanten-i-industrihælvete er så fryktelig idyllisk, men smaken er jo forskjellig. Det er ikke svensk, det er dialekt. PS! Industrihelvete? Hva er det i særp da, med Borregård som stanker hakket væssere enn det gjør i Moss? Særp er duganes til to ting, sted å tømme søppel, og greit å reise til for å se hvor godt vi har det på rette siden.
Gjest Eurodice Skrevet 6. juli 2011 #58 Skrevet 6. juli 2011 Det er ikke svensk, det er dialekt. PS! Industrihelvete? Hva er det i særp da, med Borregård som stanker hakket væssere enn det gjør i Moss? Særp er duganes til to ting, sted å tømme søppel, og greit å reise til for å se hvor godt vi har det på rette siden. Hvis du kaller innflyttere søppel, skal jeg fader ta meg komme til Fredrikstad og gi deg en omgang du aldri kommer til å glemme .
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #59 Skrevet 6. juli 2011 Belladonna: PÅ Kråkerøy, ikke i.Dette kan til og med Bjørn og jeg være enige i, tror jeg. 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 6. juli 2011 #60 Skrevet 6. juli 2011 Hvis du kaller innflyttere søppel, skal jeg fader ta meg komme til Fredrikstad og gi deg en omgang du aldri kommer til å glemme . Ja bare kom du, helst denne uken, for da er jeg utenbys/utlands. Men jeg kan henge igjen et bilde på søppeldunken, så kan du ta den med deg til Særp å tømme den i samme slengen!!! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå