Gå til innhold

Er jeg den eneste som trodde at Sarpsborg var i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo... Sarpsborg? Det høres ikke ut som et veldig norsk stedsnavn. Jeg fant ut i dag at det var i Norge. Før trodde jeg det var i Sverige. :flau:

Skrevet (endret)

FORNÆRMA!!! :snurt:

Det er faktisk en av de eldste byene i Norge. :jepp:

Endret av silius
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er sikkert ikke den eneste. Finnes nok av idioter...

• Liker 20
Skrevet

Haha! :fnise: Jeg skjønner jo på en måte hva du mener siden det er flere stedsnavn som slutter på "borg" i Sverige enn i Norge.

Men jeg tror de fleste som fulgte med litt i geografien på barneskolen vet at Sarpsborg ligger i Norge ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid visst at Sarpsborg ligger i Norge.

Derimot trodde jeg at Mo i Rana var i syden da jeg var liten :fnise:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er sikkert ikke den eneste. Finnes nok av idioter...

Du trenger ikke være slem. Bare fordi jeg ikke visste at Sarpsborg var i Norge, betyr ikke at jeg er helt bortreist. :kjefte:

Og vi prata aldri om Sarpsborg i Geografi-timen på skolen heller. Vi lærte fylkene og det var det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ja, slik kan det gå!

• Liker 1
Skrevet

haha det trodde jeg og før! Betyr ikke at jeg er en idiot for det?

Skal sies at mine geografi kunnskaper er lik 0, jeg kan til og med ikke plassene i nærmiljøet her jeg bor, og jeg bor i en liiiten by!

Skrevet

Jeg har null geografikunnskaper i Norge. I USA og England der i mot er jeg godt kjent. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

hahaaha herlig! :fnise:

Skrevet

Sånn bortsett fra at jeg føler jeg 'alltid' har visst at Sarpsborg er i Norge, så vet jeg det ekstra godt fordi:

1. Sarpsborg fotballklubb har vært innmari mye i media, + at Sarpsborg 08 faktisk spiller i Eliteserien nå.

2. Jeg vet det går ferge fra Sarpsborg til Strømstad, noe som ville vært litt pussig at jeg hadde hørt så mye om hvis ikke det var grunnet norsk harryhandel.

Så jeg tror faktisk du er den eneste, og jeg er ikke fra Østlandet.

AnonymBruker
Skrevet

2. Jeg vet det går ferge fra Sarpsborg til Strømstad, noe som ville vært litt pussig at jeg hadde hørt så mye om hvis ikke det var grunnet norsk harryhandel.

Men nå tar du nok grundig feil ;)

• Liker 2
Skrevet

Det stemmer ikke nei, men fra Sandefjord til Strømstad går det.

Hadde ikke helt sett poenget med ferge fra Sarp til Strømstad :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Hallo... Sarpsborg? Det høres ikke ut som et veldig norsk stedsnavn. Jeg fant ut i dag at det var i Norge. Før trodde jeg det var i Sverige. :flau:

Det er nok av folk med ekstremt dårlig allmenkunnskap. Her om dagen snakket jeg med en som ikke visste hvem Kjell Inge Røkke var.

• Liker 1
Skrevet

Ehm, vel, altså.... Herregud jeg føler meg dum nå, men "må" nesten backe deg opp: Du er ikke den eneste.

Det er riktignok ganske mange år siden jeg fant ut av det, og jeg har ikke hele livet hørt om Sarpsborg, men jeg gikk nok noen år (tidlige tenår) og så for meg at byen var svensk, ja.....

:sjenert:

Har forøvrig feriert fryktelig lite i Norge, og veldig sjeldent vært nede på den kanten av landet.

Skrevet

Det gikk båt fra sarp til strømstad før ;) Men den måtte legge ned fordi de ikke fikk taxfree fordi de ikke var utenfor et vist punkt i sjøen.

AnonymBruker
Skrevet

hehehe :fnise:

Trøst deg med at jeg gikk og lurte i åresvis på hvor "copenhagen" var,fant det ut da jeg var godt over 20 år :sjenert: (Jeg visste ikke at copenhagen var engelsk for københavn)

Lurte også leeeenge på hvor grekenland var :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Det gikk båt fra sarp til strømstad før ;) Men den måtte legge ned fordi de ikke fikk taxfree fordi de ikke var utenfor et vist punkt i sjøen.

Hvis det er Mr. Shoppy du mener så gikk den ikke helt til Strømstad, men Nordby. :gjeiper:

Skrevet

Det stemmer ikke nei, men fra Sandefjord til Strømstad går det.

Hadde ikke helt sett poenget med ferge fra Sarp til Strømstad :fnise:

Hvorfor ikke?

Skrevet

Nordby ligger i strømstad kommune ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...