Gå til innhold

slanking+stekolje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen slankere der ute som har noen gode tips til hva man kan bruke til stekeolje når man prøver å begrense mengden kalorier?

Rapsolje og solsikkeolje (eller vita hjertego flytende margarin som jeg pleier å bruke) er jo egentlig ganske sunt, men de inneholder fryktelig mye kalorier selv om man bare bruker en SS til steking.

Noen tips til hva dette kan erstattes med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at kokosolje (laget for steking, uten smak) visstnok skal være veldig sunt. Men hvorvidt det er få kalorier i den aner jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk en teskje olivenolje. En teskje er nok til å steke.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en non-stick panne, ikke det samme som teflon altså. Ingenting kan sette seg fast i en slik panne!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Fry Light, 1kcal pr spray av stekeoljen, og det er bare sunt :)

Kan sjekke den ut her. Passer også til ovnsbaking, steking av vafler og pannekaker, og det meste.

Her kan du lese om den men OBS!! i linken koster den 69kr + porto, betalte ca 30-40 kr for den på Meny eller Mega for en stund siden, så se heller på butikken :)

AnonymBruker
Skrevet

takk for tips =) skal se etter Fry Light. Obs, olivenolje bør ikke brukes til steking. Fettsyrene i oljen tåler ikke høye temperaturer og kan omdannes til transfett. Da er den plutselig ikke like sunn lengre.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Frylight pr 100gram: 500-600 kcal

Soyaolje matolje fra mills pr 100gram: 900kcal.

TIl sammenligning :)

AnonymBruker
Skrevet

æsj, de hadde ikke fry light på den nærmeste megaen. Får ta meg en tur til nærmeste kjøpesenter og meny i morgen å se der.

TS

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Husk at det må fett til for å forbrenne fett; Solsikkeolje er supert...jeg lager det med alt av steking og baking...er ikke mye fett på magen min iallefall...

Edit skrivefeil :sjenert:

Endret av *Maja*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...