hilde1 Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er 49 kg og 160 høy. Kroppen er bra,utenom at jeg har mye fett på magen. Jeg hater den. Trener situps men det nytter ikke før jeg får bort fettet. Hva kan jeg gjøre? Ligger allerede i kcalunderskudd
Gjest *Maja* Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Skal du ned i fettprosent, men beholde vekt(for det burde du) og muskelmasse så må du øke kardio treningen...situps brenner ikke fett, det øker muskelmassen. Jogging, ellipse, spinning etc er flotte måter å få ned fettprosenten...
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Kjære Hilde. Jeg må si at jeg begynner å bli bekymret for deg. Alle tråder du lager handler om kropp, vekt, BMR, mat og det å slanke deg. Du virker sykelig opphengt i dette. Jeg vurderer å rapportere innleggene dine til moderator, slik at du kan oppsøke skikkelig hjelp. Det er helt normalt at jenter har et fettlag på magen. Har du ikke fått med deg dette tidligere? selv om man trener sit-ups så trenger man ikke brenne det fettet fra magen, fettet kan forsvinne på leggen selv om man trener sit-ups. Om jeg trener sykling så betyr det ikke at fettet bare forsvinner fra bena, det kan også forsvinne fra armer, rompe og mage. Dessuten trenger du ikke gå ned i vekt, det du holder på med ser ut til å ha blitt en sykdom. Jeg håper du forstår at det jeg skriver ikke er noe form for kritikk, men at jeg faktisk er oppriktig bekymret for deg og tenker at du har fått utviklet problemer og blitt avhengig av å tenke på kropp og vekt. Det er kun du som bryr deg, ingen andre.
Nath11 Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er 49 kg og 160 høy. Kroppen er bra,utenom at jeg har mye fett på magen. Jeg hater den. Trener situps men det nytter ikke før jeg får bort fettet. Hva kan jeg gjøre? Ligger allerede i kcalunderskudd Hei der! Jeg trener MYE, så og si HVER dag. Er 163cm og 45kg. Går jeg over denne vekten får jeg det meste på magen og puppene (typisk kvinnekul som jeg IKKE liker). Situps alene forbrenner IKKE fet. Situps bygger muskler, gjør de mer markerte. For å bli kvitt fett må du gjøre aktiviteter som involverer høy forbrenning. Eks. jogging, langrennski og svømming. Selv om du har et kaloriinnskudd som er anbefalt 2000kcal per dag, så betyr ikke det at DU trenger 2000kcal.. Det er veldig individuelt og det lærer du når du lærer å kjenne kroppen din. Kanskje du har en veldig lav forbrenning feks. Og da må du få igang den, for å gå ned i fett prosent. Husk også at 2000kcal er for å BEHOLDE din nåværende vekt, for å gå NED i vekt, må du ligge under denne grensen, ELLER gjøre trening som forbrenner mer enn det du gjør idag.. Den "perfekte" kropp, krever dessverre MYE trening, strenge dietter og en hel masse selvkontroll
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Det finnes ingen perfekt kropp. Alltid finner man noe galt på den.
Nath11 Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Kjære Hilde. Jeg må si at jeg begynner å bli bekymret for deg. Alle tråder du lager handler om kropp, vekt, BMR, mat og det å slanke deg. Du virker sykelig opphengt i dette. Jeg vurderer å rapportere innleggene dine til moderator, slik at du kan oppsøke skikkelig hjelp. Det er helt normalt at jenter har et fettlag på magen. Har du ikke fått med deg dette tidligere? selv om man trener sit-ups så trenger man ikke brenne det fettet fra magen, fettet kan forsvinne på leggen selv om man trener sit-ups. Om jeg trener sykling så betyr det ikke at fettet bare forsvinner fra bena, det kan også forsvinne fra armer, rompe og mage. Dessuten trenger du ikke gå ned i vekt, det du holder på med ser ut til å ha blitt en sykdom. Jeg håper du forstår at det jeg skriver ikke er noe form for kritikk, men at jeg faktisk er oppriktig bekymret for deg og tenker at du har fått utviklet problemer og blitt avhengig av å tenke på kropp og vekt. Det er kun du som bryr deg, ingen andre. Til deg som ikke skjønner at noen jenter bare vil være fit, uten at det trenger være et psykiskproblem involvert... Å være kroppsbevisst betyr ikke automatisk at man har et problem! jeg personlig liker å se bra ut, er for min egen del og ikke for folk rundt meg. Går på hvor langt man klarer å presse seg selv, for å tilslutt få et resultat. Som kan være både performance messig, f.eks som å løpe 3 km på 11min eller raskere. Eller det kan f.eks være det at man kan se en forskjell på kroppen. Mere markerte muskler, mindre fettprosent eller lignende. Alle om dagen er opptatt av mat, og det er blitt sånn mer og mer, fordi Norge som USA begynner se resultatene av et kosthold som ikke ligner ræva. Er bare bra at noen er mer bevisst på hva de hiver innpå og bryr seg om kroppen sin..
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 Hvorfor sier du at jeg ikke skjønner at noen vil være fit? jeg er selv opptatt av sunt kosthold og trening. Jeg setter ikke pris på at du legger ord i munnen på meg. Grunnen til at jeg reagerer på Hilde1, er fordi hun har laged utallige innlegg som spør om kropp, vekt, "hvorfor ser ikke folk at jeg har gått ned", og av den grunn så er ikke dette lenger sunt. En person som bryr seg om å ha en sunn kropp, progresjonstrening f.eks er ikke opptatt av om magen har gått inn med 1 cm på 1 mnd. De er opptatte av om treningen går greit, om de har fått i seg nok mat etc. Jeg antar du vet at det finnes en forskjell på dette, og at det kan se ut som at for Hilde1 begynner det å bli litt mer desperat enn bare å "se bra ut" og ha en sunn innstilling til kropp. Igjen, jeg håper at hvis du vil svare meg at du klarer å forholde deg objektiv uten å komme med påstander som jeg ikke har sagt i det hele tatt. 1
hilde1 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2011 Grunnen til at jeg stiller disse spørsmålene er ikke fordi jeg har problemet. Jeg er stolt over å ha gått ned disse kg, og jeg spør her fordi jeg vil gjøre den siste finishen,hvis jeg kan kalle det det. Den posten som ble skrevet om bmr osv igår,var min søsters. Hadde jeg hatt problemer hadde jeg postet under anonym slik at folk ikke kunnet sitt hvem jeg er og hva jeg har skrevet før. og den humpen på magen,magefettet, er i familien. Det er der 'alle' kvinnene i min familie legger på seg, og jeg ønsket bare råd om hvordan jeg kunne få ned fettprosentern. 'tynnfeit' er ikke fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå