Gå til innhold

~ Tipper du Extra? ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter klistret til tv-skjermen hver tirsdag kveld, med håp i blikket og kulepennen klar. Laderen er plugget i mobilen, det KAN jo hende det er MEG de ringer til idag, og da skal jeg være forberedt! :ler:

Så lenge det er liv, er det håp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Husk at det er opptak da.....

* tra la la... hører ingenting... tra la la*

Skrevet

Klart vi tipper extra! Jeg og samboeren min føler oss som et gammelt pensjonert ektepar der vi sitter med loddene våre og krysser av! (Og samboeren min sitter vendt bort fra meg, for tenk om jeg ser hvor nærme han er å vinne!! :ler: )

*...Overse Tex sin kommentar....*

Skrevet

*...Overse Tex sin kommentar....*

:ler:

Folket vil la seg lure......... :blunke:

Gjest Dolphina
Skrevet

tipper en gang i blant, og blir like skuffet hver gang jeg ikke vinner...

Gjest Anonymous
Skrevet

som en foreleser jeg en gang hadde sa;

tipping er en ekstaravgift for folk som er dårlige i matte..

jeg henger meg på den..

vil faktisk heller bruke penger på noe som hjelper meg nærmere en realistisk livsdrøm i stedet for et urealistisk håp om massevis av penger..

Gjest GreenSky
Skrevet
som en foreleser jeg en gang hadde sa;

tipping er en ekstaravgift for folk som er dårlige i matte..

jeg henger meg på den..

vil faktisk heller bruke penger på noe som hjelper meg nærmere en realistisk livsdrøm i stedet for et urealistisk håp om massevis av penger..

Mormor tipper fordi hun synes det er morsomt og spennende, ikke fordi hun har noe særlig håp om å vinne, som hun sier. Så hvorfor ikke? Det er da en billig fornøyelse - med et øøøørlite, minimalistisk håp om gevinst. Ikke alle fritidssysler som har det! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

nei la nå mormoren din more seg.. for all del..

men det finnes en del patetiske tilfleller..

Skrevet

...jeg tror faktisk at de fleste som tipper extra ikke egentlig tror at de kommer til å vinne storgevinst, men det er jo spennende likevel!

Men jeg er enig i at når man tipper for mer enn man har råd å tape, så har det gått litt langt! Ellers er det uskyldig moro!

Gjest Anonymous
Skrevet
men det er jo spennende likevel!

det er jo nettopp det det ikke er.. :roll:

har prøvd lotto en gang.. bare for å prøve..

gadd ikke sjekke talla en gang.. jeg viste jo at jeg ikke hadde vunnet.. minimalt spennede..

Skrevet

Jeg synes det er spennende, men så er jeg jo optimist! I tillegg har jeg vunnet opp til flere ganger, så jeg vet at det ikke er umulig.

Hvordan kunne du vite at du ikke hadde vunnet, forresten? Jeg vant første gang jeg spilte lotto! (Riktignok den laveste premien, men det var mer enn jeg hadde betalt for loddet! :) )

Likevel: Du skal få lov til å synes at det er så kjedelig du bare vil, men det er fint om du innser at alle er forskjellig! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Likevel: Du skal få lov til å synes at det er så kjedelig du bare vil, men det er fint om du innser at alle er forskjellig!  :wink:

har da aldri betvilt at vi er forskjellige.. (er så lei av å bli beskylt for dette her på kg.. )

og det er helt ok for meg at det finnes en slik "avgift" .. for jeg slipper jo å betale den.. :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Ikke extra, men lotto og vikinglotto, samt joker.

ekstraavgift for folk som er dårlig i matte, det har jeg også hørt en foreleser si, men både jeg og min samboer er gode i matte, vi har økonomisk utdannelse også. Men hva har det med saken å gjøre? Vi tipper for spenninga, for morroa, fordi det er feslit å følge trekinga, og se om vi vinner (en liiiiten premie) og for å ha lov til å ha drømmen....

Men vi VET jo at vi antakelig hadde blitt rikere av å spare pengene. Men det er ikke det det handler om, men om den oppleelsen vi betaler for :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men vi VET jo at vi antakelig hadde blitt rikere av å spare pengene. Men det er ikke det det handler om' date=' men om den oppleelsen vi betaler for :)[/quote']

helt ok for meg at du og andre finner denne "opplevelsen" verd å betale for..

men jeg betviler at alle som spiller lotto har et like rasjonelt forhold til det..

og dersom det bare er opplevelsen.. så hvorfor ikke spille bingo i stedet?

Gjest Zalomine
Skrevet

Fordi jeg ikke har lyst til å spille bingo?

Fordi vi setter pris på å sitte i vår egen stue på lørdagskvelden med talla våre og se trekninga mens vi spiser pizza og har en koselig kveld sammen vi to? Bingo, da må jeg ut og sitte blandt fremmede mennesker som gjør dette av ulike grunner, mens Lotto altså skjer hjemme hos meg, på et tidspunkt som passer meg?

Og jeg trur ikke at de fleste som spiller lotto TROR at de kommer til å vinne stort. Vi bare håper :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Og jeg trur ikke at de fleste som spiller lotto TROR at de kommer til å vinne stort. Vi bare håper :)

og den store forskjellen er??

tror da heller ikke at de faktisk tror de kommer til å vinne..

men i det hele tatt å håpe.. blir patetisk nok for meg..

sorry..!

ellers forstår jeg godt at du ikke har lyst til å spille bingo.. ;)

Gjest Zalomine
Skrevet

Altså, dersom jeg TROR jeg kommer til å vinne, da TROR jeg på det. Når jeg "vet" at jeg aldri kommer til å vinne, men bare har den lille, minimale muligheten av at det KAN være oss denne gangen (det KAN jo det, selv om det er lite sannsynlig, så er det like sannsynlig som for hvemsomheslt andre, og NOEN vinner jo) så anser du det som patetisk?

Jeg blir ikke skuffa når vi ikke vinner. Jeg forventer aldri at vi vinner, og jeg tror slett ikke at vi noen gang vinner mye, men vi kan spøke med det når det er noe "ja, det blir når vi vinner i lotto på lørdag det". Vi kan da ha lov til å ha dette håpet, som vi vet er bare minimalt og nesten ikke-eksisterende, men som vi har bare for morro?

At andre ikke synes det er morro er greit for min del, men patetisk er det da ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...