Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i hele vår klart å gå ned i vekt jevnt og trutt. Bunaden satt perfekt på til 17. mai, og jeg har sjelden følt meg så bunn fornøyd med egen innsats.

Så - i tillegg til "det vanlige" jeg har holdt på med i vår, begynte jeg å sykle nå i slutten på mai. Det vil si sykkeltur til og fra jobben hver dag. Det er 13 km hver vei. Og formen har blitt ennå bedre, det er klart. Jeg merker at kroppen liker det jeg gjør :) Men så er det det, da... etter at jeg begynte med denne syklingen blir jeg så utrolig sulten om etermiddagen/kvelden. Jeg kompenserer litt med en brødskive eller to, men det er ikke nok for å stille sulten. Så da tripper jeg inn og ut av kjøkkenet/kjøleskapet/brødboksen helt til jeg legger meg, og det er ikke lite jeg klarer å hive innpå!

Det er helt åpenbart at jeg spiser flere kalorier enn jeg bruker nå. Hvordan jeg merker det? Haha enkelt! BH-ene mine er blitt helt sprengt, og jeg har måttet gå ut et hakk på beltet.

Dette kan ikke fortsette - man samtidig er det ikke greit å gå sulten hjemme heller. Er det noen som har lignende erfaring? Hva kan man gjøre for å unngå denne overspisingen (og samtidig ikke være så håpløst sulten hele kvelden)?

Setter pris på gode innspill her!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Så flink du har vært! Jeg kjenner meg igjen i det å bli kjempesulten etter trening, men det kommer faktisk til en viss grad an på hva jeg har spist til middag. Dersom jeg har spist en ganske proteinrik middag med fisk eller kjøtt og mye grønnsaker, blir jeg mindre sulten etter trening. Jeg spiser også et lite kveldsmåltid etter trening med både proteiner og litt karbohydrater, men ikke så mye fett.

Skrevet

Du er superflink du! MEN.. Slutt å tripp rundt brødboksen! :fnise: Frister det ikke å steke seg en kyllingfilet istedet? Eller nydelig salat, namnam. :hoppe:

Skrevet

Hold deg unna de raske karbohdratene. Spis proteiner i stedet :) Rent kjøtt, egg og salat.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jepp, som de andre sier; kjør på med mer proteiner til middag og spis proteiner til kvelds i stedet for masse karbs...

Kyllingfilet med tomater, en dæsj pepper og litt sitron(mmmmmm), fisk eller crabsticks...

Dette fikser du :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...