AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Vi har en del ildtopper stående rundt omkring i huset som trives veldig godt i det tørre varmepumpeklimaet vi hår. Nå begynner de å få avleggere, masse røttere som tyter ut av "stammene". Jeg har en del planter som er flinke til å lage avleggere ved at man kutter de av eller knekker de av, men da bør man ikke velge feil metode for da overlever de ikke... Hva med ildtoppen? Knekke de av eller ta i bruken kniven?
Belima Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Det spiller ingen rolle hvilken metode du velger så lenge du får avleggeren hel av.
Sugerøret Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 ta bare delen med nye røtter på,stikk godt ned i en ny potte med jord,vann litt og grattis med ny plante Om du ønsker,ta en kniv og kutt nedenfor røttene,så slipper du å knekke flere i samme slengen Har gjort det samme med min illtopp.Den ble så tung at den veltet ut av kurven
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Har gjort det samme med min illtopp.Den ble så tung at den veltet ut av kurven Haha, herlig!! Alltid kjekt å ha planter som trives. Tusen takk for tipsene, blir nok nå blomst på meg i kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå