Gå til innhold

Julekort - bilder av barn - oppfordring

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Dette har gjennom mange år bygget seg opp til en slags kampsak for meg. Vi synes det er såååå hyggelig å få julekort. Vi sender mange og får mange. Og hvert år, sitter vi med en stor bunke med julekort med masse flotte bilder av fremmede unger.

Nei, de er ikke feilsendt. Det er barna til noen vi utveksler julekort med.

MEN - mange av disse er mennesker det går år mellom hver gang vi treffer. Det er mennesker vi synes det er kjempekos å holde kontakten med. Og de får barn. Og er stolte av dem. Men resten av familien da? Noen jeg kjenner sender til og med bilder av barn de har fått med en mann jeg ikke har truffet? Hvordan ser han ut da?

Hør - send bilder i julekortene - men spander på et bilde av dere selv sammen med barna. Vi vil vite hvordan de voksne ser ut også. Vi vil ha bilde av hele familien - jada, og gjerne bikkja vi har hørt om i mange år men aldri sett, også.

Noen synes vi er litt for fulle av oss selv som sender bilde av oss selv hvert år. Jeg synes ikke det! Jeg har til og med single venninner som sender bilde av seg selv. Det er etter min smak - det vil jeg se bilde av! Vi vil vite hvordan dere - som familie - ser ut og har det. Ikke bare barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg, selv om jeg ikke er så flink til det selv. For ett par år siden sendte vi ut bilde av hele familien og fikk positive tilbakemeldinger på det!

Og selvfølgelig kan både barnløse par og single sende ut bilde av seg selv!!! Fikk et julekort en gang av ei venninne som hadde krabbet oppi en slik slede som står utenfor fotobutikkene og ble tatt bilde av med nisselue, pepperkaker og halmballer. Kjempemorsomt kort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig, Tusenfryd.

Jeg sender julekort med bilde av bare barnet til de som kjenner ham.

Til mine venninner som ikke kjenner ham, sender jeg vanlige julekort uten bilde.

Vi kunne sikkert tatt bilde av hele familien og sendt det til alle. Hovedgrunnen til at vi ikke gjør det, er at det ikke er særlig praktisk håndterbart. Hvem skal ta bildet? Jeg er meget kresen på hva slags bilde jeg velger, og et selvutløserknips av familien i sofaen er ikke aktuelt for min del.

Men jeg syns det er veldig hyggelig å få bilde av mine barnløse venner, både single og par, så kanskje jeg skal finne på noe med hele familien. Men det må bli til neste år, årets julekort er allerede i hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi veksler litt med akkurat det. Ett år sendte vi familiebildet til venner og slekt som vi ikke har så mye kontakt med/ser så ofte, og bilde barnebildet til de andre.

I år blir det kun bilde av ungene, men kanskje vi sniker oss med på bildet til neste år.

Evt. at vi setter inn et bilde av hele fam'en på julebrevet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Jepp! Det er sånn vi har gjort det. Skal hadde tenkt å ha det sånn iår også, men kommer bare til å sende ut bilde av littlå. Tok nettopp ettårsbilder av henne, bla i finklærne. og sender bare ut de heller.. Orker ikke stresse mer med det i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kanskje aktuelt for dere som sender julekort til folk dere sjelden eller aldri ser.

Jeg sender bare julekort til folk jeg har god kontakt med. Og jeg virkelig hater å bli tatt bilde av, så jeg kommer definitivt aldri til å sende ut julekort med bilde av meg selv, åkke som. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...