Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt permisjon fra min vanlige stilling i snart 2 år nå. Først var det fødselspermisjon og så var det videre ulønnet permisjon der jeg fikk midlertidige vakter på kveldstid istedet for mine vanlige (vi gjorde dette for å utsette barnehagestarten 1 år).

Men nå har jeg endelig fått det nye arbeidsskjemaet mitt som jeg skal bruke etter at permisjonen er ferdig og jeg hater det..

Deler av stillingen min var et vikariat som har gått ut så nå jeg har en stillingsprosent på 71,5%, ca 26,8 timer i uken. Og de har dratt disse timene ut over 5 dager per uke, det vil si masse korte vakter, få ekstra vakter siden jeg kommer til å jobbe 5 dager uken allerede, ingen av vaktene begynner før 12.30 og ingen av dagene vil jeg klare å komme hjem før mini har lagt seg.

De har også forandret på hvilket avdelinger jeg jobber mest på, noen vakter er på an avdeling jeg ikke jobbet på før jeg gikk ut i permisjon, den avdelingen jeg jobbet minst på har jeg fått flest vakter i og i den jeg jobbet mest på har jeg fått minst.

På det gamle skjemaet mitt hadde jeg noen korte vakter men jeg hadde også flere lange, jeg sluttet mellom 16-17 fem ganger på en to ukers periode og jobbet færre dager selv om jeg hadde større stillingsprosent.

Jeg skal se om det ikke er mulig å få forandret det nye skjemaet men er det noen kloke hoder der ute som vet om noen regler jeg kan slå i bordet med hvis de skulle sett seg på bakbena?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver kan i utgangspunktet endre på vakter og tider etter behov så lenge det varsles i riktig tid og du får de timene du har krav på. Dersom det står spesifikt om tider og dager i arbeidskontrakten din er det annerledes, men det antar jeg at det ikke gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør ikke det. Jeg snakket med en av lederene i dag men hovedmeldingen der var at det sannsynligvis ikke var noe å gjøre med det, så da må jeg altså bare godta det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...