Gå til innhold

Prøvingsattest og vielsespapir.

Anbefalte innlegg

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg sitter med to stk forlovererklæringer og to stk prøvingsattester og skal sende til skattekontoret over helgen. Mangler noen signaturer ennå. Bryllupet står i starten av september.. Er jeg seint ute?

Noen som vet behandlingstiden på denne greia? Har kryssa for at de skal sende direkte til vielsestedet, så da får jeg neppe noen beskjed når det er ferdig?

Forbasket papirarbeid. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ihvertfall ikke senere ute enn oss, det går nok fint. ;) Det ikke en uke en gang fra vi sendte papirene til vi fikk vigselsattest.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Tirkes
Skrevet

Ba dere om å få sendt direkte til kirkekontoret eller hjem til dere selve..? :)

Skrevet

Hjem til oss, siden vi ikke gifter oss i kirken. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg snakka med (skatte)kontoret her i byen, der vi leverte papirene, og fikk beskjed om at i sommermånedene er det ca 3 ukers behandlingstid, ellers er det ca 2 uker.

Så tror det skal gå fint :)

Skrevet

Jeg sitter med to stk forlovererklæringer og to stk prøvingsattester og skal sende til skattekontoret over helgen. Mangler noen signaturer ennå. Bryllupet står i starten av september.. Er jeg seint ute?

Noen som vet behandlingstiden på denne greia? Har kryssa for at de skal sende direkte til vielsestedet, så da får jeg neppe noen beskjed når det er ferdig?

Puuuh...der turde du å spørre om det jeg ikke turde i tråden min i går kveld :lete: Vi skal gifte oss i begynnelsen av september vi og...men vi må jo sende mottat attest til en ambassade i utlandet og.

takk for at du spurte om det spørsmålet jeg fryktet mest ;)

Gjest Tirkes
Skrevet

Veresegod. :fnise:

Jeg var tidlig ute med å skaffe papirene! Alt av vielsespapirer og kjøreplan for sermonien i kirken osv har ligget og støvet ned siden mars hjemme hos oss... God tid ennå, det må være ferskere enn fire måneder vet du.

Plutselig panikk når jeg innså at juli og august går rasende fort.

• Liker 1
Skrevet

hehe...vi gjorde akkurat det samme. leverte skjemaene til forloverne, og sa de skulle levere de utfylt tilbake til oss. Og så tenkte vi ikke mer på egne skjemaer og forlovererklæringene. utsatte det litt til, og så litt til. og vips så var vi i juli...så i går tok panikken meg ;) men nå er det ordnet, så nå kan jeg bytte ut den panikken med et par tre andre :fnise:

Gjest Ninab
Skrevet

Jeg leverte våre for 1,5 uke siden og fikk beskjed om at "malen" var senest 3 uker før vielse.. så bare pust ut ;) Vi gifter oss 20 august.

Skrevet

Puuuh...der turde du å spørre om det jeg ikke turde i tråden min i går kveld :lete: Vi skal gifte oss i begynnelsen av september vi og...men vi må jo sende mottat attest til en ambassade i utlandet og.

takk for at du spurte om det spørsmålet jeg fryktet mest ;)

husk å spørre ambassaden om det er greit at dere scanner attesten og tar med originalen når det kommer så slipper du å stresse så fryktelig mye.

Skrevet

husk å spørre ambassaden om det er greit at dere scanner attesten og tar med originalen når det kommer så slipper du å stresse så fryktelig mye.

Det var et veldig godt råd! :) Det skal jeg gjøre hvis den kommer veldig sent :) håper å rekke å få sendt den til de ennå. Da blir det en ting mindre og huske på selve dagen da...og det er nok like greit tror jeg :fnise:

• 3 uker senere...
Gjest Tirkes
Skrevet

Hurra! :) Da er alt i boks og klart til september. Av papirmøllen hvertfall.

Gud skulle ønske de bare fikset sånt i kirken. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...