Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ung, 19 år. Til tross for at jeg har vokst opp i en svært lite religiøs familie vil jeg anse meg selv som ganske religiøs. Jeg tror på gud, jeg tror det er en mening med alt, og ja, jeg ber faktisk i blant. Ikke kan jeg si at noen andre enn min familie har påvirket meg i forhold til troen min heller.

Men jeg har alltid følt en tilhørighet i kirken. Det er så utrolig vakkert, avslappende og "godt for sjela". Jeg føler også denne roen og gleden når jeg er ute i naturen.

Og dette savnet da.. Det er noen jeg savner, det stikker liksom litt i hjertet i blant. Men det er så intenst på en måte. Dette savnet kjennes ekstra godt når jeg er ute i naturen eller når jeg ser malerier og annet fra middelalderen, som for eksempel filmer. Feks Braveheart, eller hvilken som helst slik film om du vil. De kjærlighetshistoriene er triste ja, men jeg kjenner dette savnet godt jeg ser hester i gata, folk som vasker klær i elva, fakler, og disse husene de bor i. Alt det der.

Jeg driver også med ridning og det er noe jeg brenner sterkt for. Og jeg husker første gangen jeg satt på en hest, jeg følte meg virkelig "hjemme" der, som om jeg hadde gjort det hele livet mitt.

Det er så utrolig mye mer, men hadde jeg skulle skrevet alt så hadde jeg aldri blitt ferdig, dessuten vet jeg ikke hvordan jeg skal sette ord på disse tankene mine.

Og jeg må legge til at jeg ikke er verken gal eller hjernevasket. Jeg er en relativt normal ungdom som gjør det bra på skolen, har venner og gjør ungdomsting. Så jeg er altså frisk og normal.

Det er garantert noe jeg har glemt her men det får jeg legge til senere. Det gjør ikke noe om dere gjør narr av meg nå, jeg tror jeg må le selv. Huff. :sjenert:

Er det noen andre her som tror på tidligere liv? Eller evt. har noe som kan tyde på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner, i hvert fall delvis, hva du mener.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på tidligere liv og at det kan påvirke dette livet.

De som mener de har greie på det sier at fobier kan stamme fra opplevelser de har hatt før. Da kan nok savn også komme på samme måten.

Har mange ganger opplevd å kjenne meg igjen på steder jeg ikke har vært før eller som du sier lengte etter noe som egentlig er ukjent for meg.

Skrevet

Jeg tror ikke på et tidligere liv. Det er ikke plass for det, heller ingen hensikt. Jeg tror dette livet er hva vi har fått utdelt.

• Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

jeg tenker du har sett mye film og har et slags nostalgisk forhold til det.

Skrevet

Er det noen andre her som tror på tidligere liv? Eller evt. har noe som kan tyde på det?

Alle ungdommer har det slik du beskriver det. Ingenting som tyder på tidligere liv, hvorfor trekker du frem den muligheten?

Er du klar over hvor mange mennesker som har vært Napoleon i sitt tidligere liv?

Skrevet

De som mener de har greie på det sier...

Hvem har egentlig "greie på det"? Hvem er de fremste forskerne på tidligere liv?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har egentlig "greie på det"? Hvem er de fremste forskerne på tidligere liv?

Brian L. Weiss er en psykolog som har forsket mye på dette.

Kort fortalt så jobbet han med fobier og traumer. Behandlingsformen var hypnose og han oppdaget ved flere tilfeller at pasienten snakket om et annet liv. Til og med på et annet språk.

Derfor begynte han å forske på dette og har holdt mange foredrag verden rundt om det emnet. Flere bøker har han skrevet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...