AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 På Classmate.no ligger det karakterinformasjon fra en rekke fag (f.eks. ex.phil.), tilsvarende den som ligger i Studentweb for fag man har tatt eksamen i. Jeg lurer litt på om noen av dere vet hvor de får denne informasjonen fra? Er det offentlig informasjon? Grunnen til at jeg lurer, er nemlig at jeg selv studerer innenfor et såpass lite fagområde at vi aldri får denne informasjonen i Studentweb. Når vi innimellom bare er to-tre på et emne, blir det jo ikke nødvendigvis så veldig anonymt om det for eksempel står to A-er og en D i statistikken. Er det noen som vet? "Skåner" skolen oss i Studentweb for noe som i bunn og grunn er tilgjengelig informasjon?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Jeg tror det er offentlig informasjon, basert på karakterstatistikker fra NTNU's egen side: http://www.ntnu.no/karstat/login.do - hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig nå...
Horge Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Nå kjenner jeg ikke til classmate.no i det hele tatt, så jeg aner ikke hvilken policy de har der, men en gjengs kjøreregel ved publisering av statistikk er at man "prikker" verdier hvor anonymiteten kan bli kompromittert. Å prikke data betyr at verdier ikke vises på finfordelte nivåer. For å ta TS' eksempel, så vil man ikke vise karakterer på eksamner hvor det kun var tre kandidater, men de tre kandidatene vil like fullt inngå i et eventuelt totalgjennomsnitt for hele fakultetet, ettersom de da forsvinner i mengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå