Mamy Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Søker damer som kanskje vet litt mer om oppussing enn meg! Jeg har nettopp flyttet inn i en leilighet fra 70-tallet. Har relativt frie tøyler når det kommer til oppussing. Mitt neste prosjekt er nå at de ikke har skjult strøm, dvs. at det er mange ledninger overalt. De som har bodd her før har malt over ledningene, så må gjøre det samme for å ikke ende opp med hvite vegger og gule ledninger. Likevel ser det ikke så bra ut, fordi det mange plasser ligger to ledninger oppå hverandre og mange plasser oppstår det derfor "sprekker" mellom disse. Har hatt akrylfuging i mange andre sprekker f.eks. i mellom vegger og lister, noe som har gitt et helt nytt liv til leiligheten. Mitt spørsmål er da om jeg kan ha fuging i sprekkene mellom ledningene, eller om dette er brannfarlig?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Samboeren min som jobber med brannvarslingsanlegg og diverse kabelstyr sier at det ikke er brannfarlig, men jeg kan anbefale minikanaler for å skjule stygge ledninger: http://www.elektroimportoren.no/?Path=1142649 Minikanaler er små, firkantete rør som festes rundt ledningene, ofte rett over eller under lister eller ned i hjørner. Vi har gamle, doble, tykke ledninger en del steder, og det ser så uendelig mye bedre ut med hvite kanaler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå